لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۲

در یک حمله هوایی ائتلاف در سوریه «دست‌کم ۲۳ غیرنظامی کشته‌شدند»


در این تصویر آرشیوی دو جنگنده اف۱۵ ائتلاف به رهبری آمریکا دیده می‌شود؛ این تصویر در ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۴ گرفته‌شده‌است
در این تصویر آرشیوی دو جنگنده اف۱۵ ائتلاف به رهبری آمریکا دیده می‌شود؛ این تصویر در ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۴ گرفته‌شده‌است

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید در «حمله هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا» به روستایی در تصرف گروه موسوم به حکومت اسلامی، دست‌کم ۲۳ غیرنظامی کشته‌ شده‌اند که شماری از آن‌ها کودک هستند.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه در گزارش ۱۳ آذر خود، می‌گوید محل حمله هوایی روستایی در دیرالزور، واقع در شرق سوریه، بوده و دست‌کم هشت کودک و شش زن نیز در میان جان‌باختگان هستند.

حمله‌ای که این سازمان مستقر در لندن از آن سخن می‌گوید در عصر روز چهارشنبه صورت گرفته‌است. به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه، ائتلاف به رهبری آمریکا در حال حاضر درگیر نبرد با گروه داعش، پیرامون منطقه‌ای که هدف قرار گرفته، است و روز سه‌شنبه نیز توانسته بود روستایی در مجاورت محل حمله را از کنترل «حکومت اسلامی» خارج کند.

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از یکی از سخنگویان ائتلاف به رهبری واشینگتن می‌گوید این نیروی نظامی تحقیقاتی انجام خواهد داد و جزئیاتی از برآوردهای احتمالی خود را منتشر خواهد کرد. این سخنگوی ائتلاف تاکید کرده‌است که «تنها اهداف نظامی تائیدشده» تحت حملات هوایی قرار می‌گیرند.

سرهنگ رایان دیل، در ایمیلی که برای خبرگزاری فرانسه فرستاده، می‌گوید نیروهای ائتلاف «تلاش فوق‌العاده‌ای انجام می‌‌دهند تا آسیبی به غیرنظامیان نرسد».

روز چهارشنبه ائتلاف به رهبری ایالات متحده تائید کرده بود که نیروهایی که از حمایتش برخوردار هستند، موفق به پاکسازی منطقه‌ای شـش کیلومتری در کرانه شرقی رود فرات شدند.

گروه موسوم به حکومت اسلامی بخش‌های گسترده‌ای از تصرفات خود در اوج ‌پیش‌روی‌هایش، در سال ۲۰۱۴، را از دست داده‌است.

روسیه و ایران از حامیان بشار اسد در جنگ داخلی سوریه به‌شمار می‌روند و ائتلاف به رهبری آمریکا از شماری از مخالفان اسد در نبردها علیه داعش حمایت می‌کند. سازمان‌های ناظر گزارش‌هایی از کشته‌شدن غیرنظامیان در جریان حملات هوایی روسیه به گروه موسوم به حکومت اسلامی و یا مخالفان بشار اسد در مناطق مختلف سوریه منتشر کرده، که مسکو عمدتا یا واکنشی به آن‌ها نشان نداده و یا آن‌ها را رد کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ائتلاف به رهبری ایالات متحده تائید کرده‌است ۸۰۱ تن از غیرنظامیان، به‌طور غیرعمدی، در جریان بیش از ۲۸ هزار مورد از حملات هوایی این گروه در سوریه و عراق، از سال ۲۰۱۴ به‌این‌سو، جان خود را از دست داده‌اند. گروه ناظر «ایروارز» شمار غیرنظامیان کشته‌شده در جریان حملات هوایی را نزدیک به شـش هزار نفر عنوان کرده‌است.

XS
SM
MD
LG