لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۱

ارتش سوریه: حمله اسرائیل به حومه دمشق دفع شد


عکسی آرشیوی از پاسخ پدافند هوایی سوریه به حمله اسرائیل در سال ۲۰۱۹
عکسی آرشیوی از پاسخ پدافند هوایی سوریه به حمله اسرائیل در سال ۲۰۱۹

ارتش سوریه روز دوشنبه ۲۷ بهمن اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور «تهاجم اسرائیل» را به اهدافی در حومه دمشق را دفع کرده است، رخدادی که خبرگزاری رویترز آن را در ادامه حملات هوایی اسرائیل به اهداف ایرانی در خاک سوریه دانسته.

این خبرگزاری با اشاره به افزایش حملات هوایی اسرائیل به شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه طی دو ماه اخیر نوشته است که رسانه‌های دولتی سوریه اما جزییاتی از حمله روز دوشنبه ارائه نداده‌اند و مشخص نیست که به طور دقیق به چه هدف‌هایی حمله شده است.

بیانیه ارتش سوریه نیز اطلاعاتی چندانی به دست نمی‌دهد و صرفا می‌گوید که هواپیماهای نظامی اسرائیل با عبور از بلندی‌های جولان تلاش کردند اهداف مشخصی را نزدیک پایتخت مورد حمله قرار دهند.

این بیانیه بدون اشاره به تلفات احتمالی حمله هواپیماهای اسرائیلی می‌افزاید که پدافند هوایی سوریه اغلب موشک‌های شلیک شده را رهگیری و منهدم کرد.

ارتش اسرائیل هنوز واکنشی به این حملات نداشته اما مقامات ارشد نظامی اسرائیل اعلام کرده‌اند که هدف از افزایش حملات به خاک سوریه پایان دادن به حضور نظامی ایران در این کشور است.

منابع اطلاعاتی غربی می‌گویند که ایران طی سال‌های اخیر نفوذ نظامی خود در سوریه را گسترش داده و همین امر اسرائیل را واداشته تا با انجام حملاتی مانع از آن بشود که ایران جای پای خود در مرز اسرائیل را محکم کند.

ساکنان دمشق می‌گویند که صدای شدید انفجارهایی را از حومه جنوبی پایتخت شنیده‌اند، منطقه‌ای که شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در آنجا مستقر هستند.

شبه‌نظامیانی که حزب الله لبنان رهبری آنها را بر عهده دارد اکنون بر گستره وسیعی از مناطقی در شرق، جنوب، شمال غرب سوریه و مناطق حومه دمشق تسلط دارند. آنها همچنین کنترل مرز سوریه و لبنان را نیز در اختیار دارند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن
XS
SM
MD
LG