لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۱

یک نقره و یک برنز جهان برای تکواندوی ایران


آرمین هادی‌پور برای کسب مدال طلا مقابل نماینده ز کره جنوبی ایستاد اما در نهایت شکست خورد تا روی سکوی دوم مسابقات جهانی تکواندو بایستد
آرمین هادی‌پور برای کسب مدال طلا مقابل نماینده ز کره جنوبی ایستاد اما در نهایت شکست خورد تا روی سکوی دوم مسابقات جهانی تکواندو بایستد

بیست و سومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان با حضور نزدیک به هزار تکواندوکار از ۱۸۳ کشور به میزبانی کره جنوبی در حال برگزاری است.

ایران تاکنون موفق به کسب یک نشان نقره و یک برنز شده است. در وزن ۵۴ کیلوگرم آرمین هادی‌پور روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

او در اولین گام از سد نماینده هندوستان گذشت و سپس حریف اهل اتیوپی را از پیش‌رو برداشت تا به جمع ۳۲ نفر پایانی راه پیدا کند.

هادی‌پور در مبارزه سوم با نماینده اندونزی به روی شیاب چانگ رفت و ۲۴ بر سه به پیروزی رسید تا راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.

مراد لاچرائویی از بلژیک و دارنده نشان طلای اروپا، رقیب بعدی آرمین بود که او نیز نتوانست در برابر نماینده ایران مقاومت کند. برادر بزرگتر مراد یعنی نجیم لاچرائویی، عامل انفجار و عمليات انتحارى پارسال در فرودگاه بروکسل بود.

هادی‌پور این بازی را با نتیجه ۱۷ بر ۹ به سود خود خاتمه داد و با راهیابی به مرحله نیمه نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد.

رزمی‌کار ایرانی در بازی نیمه نهایی به مصاف نماینده تایلند رفت که دارنده مدال برنز جهانی ۲۰۱۵ است. مبارزه‌ای برابر و نفسگیر که در پایان با حساب ۲۵ بر ۲۳ به سود آرمین خاتمه یافت.

نماینده ایران برای کسب مدال طلا مقابل تای هون کیم از کره جنوبی ایستاد اما در راندهای دوم و سوم نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد. او ۱۰ بر ۶ باخت تا روی سکوی دوم بایستد.

به این ترتیب طلسم کسب مدال طلای وزن اول در تاریخ رقابت‌های جهانی، برای تیم ملی تکواندوی ایران پایدار ماند.

در مسابقات زنان، ناهید کیانی در چهارمین مبارزه مغلوب وانیا استانکوویچ از صربستان شد تا از گردونه مسابقات بیرون برود. نماینده نوزده ساله ایران در صورت برتری در این بازی، مدال برنزش قطعی می‌شد.

کیانی که به تازگی قهرمان بازی‌های کشورهای اسلامی شده، حریفانی از مراکش، فرانسه و گواتمالا را از سد راه خود کنار زد. یاسمینا عزیز از فرانسه که به کیانی باخت، در المپیک ریو به نیمه نهایی رسیده بود.

مسعود حجی زواره در وزن ۷۴ کیلوگرم، دومین نماینده ایران در رقابت‌های مردان بود که به روی شیاب چانگ رفت و بدون شکست، به مدال برنز دست یافت.

مسعود که قرعه مناسبی در جدول داشت، با گذر از سد نمایندگان موریس و پاکستان، به نبرد حریف صربستانی رفت و او را نیز تسلیم کرد.

حجی زواره در چهارمین مبارزه مقابل عیسی سیف از مصر ایستاد و در حالی که پیش افتاده بود، با ضربه خطای هوگوپوش مصری آسیب دید و راهی بیمارستان شد.

طبق تصمیم کمیته برگزاری مسابقات، حجی زواره برنده این مسابقه اعلام شد تا مدال برنز خود را قطعی کند.

او روز دوشنبه برای راهیابی به فینال باید مقابل ماکسیم خرامتسوف از روسیه به میدان برود اما فدراسیون تکواندوی ایران اعلام کرده است که به دلیل مصدومیت، بازی نخواهد کرد.

تیم ملی ایران در بخش مردان با هدایت مهدی بی‌باک (سرمربی) به اتفاق علیرضا نصر آزادانی و هادی افشار در رقابت‌ها حضور یافته است.

در روز سوم این رویداد جهانی، ملیکا میرحسینی در رقابت‌های زنان و ابوالفضل یعقوبی در مسابقات مردان به مبارزه می‌پردازند.

سرمربیگری تیم ملی زنان ایران به عهده مهرو کمرانی است. فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی نیز دستیاران او در این مسابقات هستند.

کیمیا علیزاده تنها مدال آور تاریخ ورزش ایران از مسابقات زنان المپیک، در این مسابقات حضور دارد و پر امیدترین عضو تیم زنان ایران است.

XS
SM
MD
LG