لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۴

کناره‌گیری طاهری از مدیریت پرسپولیس؛ شایعه یا واقعیت؟


علی‌اکبر طاهری
علی‌اکبر طاهری

صبح چهارشنبه خبر استعفای علی‌اکبر طاهری از سرپرستی باشگاه پرسپولیس در خبرگزاری‌ها منتشر شد. خبری که به تایید طاهری نرسید و وزارت ورزش هم تکذیب کرد.

سایت ورزش سه درباره شایعه کناره‌گیری طاهری می‌نویسد این خبر، حاصل مجادلات دو ماه گذشته پرسپولیس و معاون وزیر ورزش است تا در نهایت «اتفاق مدنظر مخالفان طاهری رقم بخورد».

اختلاف محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش با طاهری، به خاطر سامانه ۳۰۹۰ اسپانسر پیامکى پرسپولیس است و اصرار داورزنی به تمدید قرارداد.

طاهری در نامه‌ای به حامی مالی باشگاه اعلام کرده با توجه به عدم تسویه حساب، زمینه‌ای برای تداوم همکاری وجود ندارد.

پرسپولیس حدود ۲۱ میلیارد تومان از حامی مالی خود طلبکار است اما سامانه مزبور، همان طور که استقلال و تراکتورسازی مطالبات خود را بخشیدند، توقع مشابهی از پرسپولیس دارد.

داورزنی از دوران ریاست فدراسیون والیبال با سامانه اختصاصی ۳۰۶۰ همکاری می‌کرد و روابط نزدیکی با شیرازی مدیرعامل «شرکت نگاه‌پردازان امین سیما کیش» دارد.

طاهری در حالی مقابل داورزنی مقاومت می‌کند که مشکل مربوط به بازنشستگى‌اش نیز توسط وزارتخانه حل نشده و مجوز کار او علیرغم قول‌ مساعدت وزیر، صادر نشده.

پرسپولیس ضمن قهرمانی در لیگ برتر ایران به جمع هشت تیم لیگ قهرمانان آسیا رسیده و فصلى کاملاً موفق را پشت سر گذاشته.

اگر وزیر ورزش مایل به ادامه همکارى طاهرى با پرسپولیس باشد، موانع را برخواهد داشت و در غیر این صورت، چنانچه طاهری از موضع خود کوتاه نیاید، دوران همکاری‌اش به پایان می‌رسد.

سایت ورزش سه در گزارش خود پرسیده است: «آیا سرنوشت پرسپولیس، قربانی اعمال نفوذ گروهی می‌شود که خواستار سود مالی بی‌حد و حصر از پرسپولیس و استقلال هستند؟»

عدم شفافیت مالی سامانه‌های پیامکی، بارها با انتقاد رسانه‌ها و هواداران مواجه شده است: آنها چقدر درآمد دارند؟ اگر سود کافی نبرده‌اند تا به تعهدات خود عمل کنند، چرا همچنان ساعت‌ها برنامه تبلیغاتی در صداوسیما را به خود اختصاص می‌دهند؟

شیوه تبلیغات قبل از بازی، بین دو نیمه و بعد از بازی این سامانه‌های پیامکی، بارها سوژه طنز کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است.

پرسش‌های دیگری نیز مطرح است؛ چرا روی پیراهن پرطرفدارترین تیم‌های فوتبال ایران، شرکتی تبلیغ می‌شود که نه در بحث تولید فعالیتی دارد، نه اشتغالزایی می‌کند و نه شفافیت مالی دارد.

مبالغ هنگفتی از قبال پیامک‌های ارسالی هواداران فوتبال به دست می‌آید اما حتی تیمی که طرف قرارداد است و هواداران به خاطر حمایت از تیم خود پیامک فرستاده‌اند، راضی به ادامه همکاری با این سامانه نیست.

XS
SM
MD
LG