لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۲

در حمله طالبان به یک پاسگاه نظامی در افغانستان، ۱۰ تن کشته شدند


یک مهاجم انتحاری روز پنجشنبه در یک محله شیعه‌نشین کابل خود را منفجر کرد
یک مهاجم انتحاری روز پنجشنبه در یک محله شیعه‌نشین کابل خود را منفجر کرد

در جریان حمله شبه نظامیان طالبان به یک پاسگاه نظامی در استان تخار افغانستان، ۱۰ نیروی پلیس کشته شده و ۹ تن هم زخمی شدند. این حمله روز جمعه روی داده است.

سخنگوی پلیس استان تخار گفته شمار زیادی از نیروهای طالبان شبانه به این پاسگاه نظامی حمله کرده و حمله سنگینی را ترتیب دادند. او افزوده برای کمک به پاسگاه نظامی، ۱۰ نیروی محلی در حال حرکت به محل بود که در میانه راه کمین خورده و تمامی آنها کشته شدند.

از میان نیروهای نظامی حاضر در پاسگاه نظامی، کسی در جریان این حمله کشته نشده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، اعلام کرد این گروه مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. سخنگوی طالبان مدعی شد شمار تلفات این حمله خیلی بیشتر از اعلام رسمی بوده است.

روز گذشته و در محله شیعه نشین کابل هم یک مهاجم انتحاری خود را منفجر کرد. این حمله هفت کشته و بین ۷ تا ۱۳ زخمی در پی داشت.

اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان هفته گذشته اعلام کرده بود هیچ قید و شرطی برای گفت وگو با طلبان ندارد و این گروه می تواند به عنوان یک حزب سیاسی به رسمیت شناخته شود.

آقای غنی اشاره کرد که گفت‌وگو‌های صلح باید با در نظرداشتن دستاوردها، منافع ملی، قانون اساسی و محفوظ بودن حقوق زنان آغاز شود.

پیش از این، طالبان از آمریکا خواسته‌ بودند که به طور مستقیم با دفتر این گروه در قطر وارد گفت‌وگو شود. این گروه تاکنون از گفت‌وگوی مستقیم با دولت افغانستان خودداری کرده است.

به استناد گزارش رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، رادیو فردا؛ ک.ت/س.ن
XS
SM
MD
LG