لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۸

ترانه علیدوستی: معتقد به استفاده از تریبون جشنواره‌ها برای بیان مطالبات مردم هستم


ترانه علیدوستی با فیلم «برادران لیلا» در جشنواره فیلم کن شرکت کرده است
ترانه علیدوستی با فیلم «برادران لیلا» در جشنواره فیلم کن شرکت کرده است

ترانه علیدوستی، بازیگر سینما، روز پنج‌شنبه ۵ خرداد در یک نشست خبری در جشنواره کن، در پاسخ به سؤال رادیو فردا گفت که «قائل» به استفاده از تریبون‌هایی چون جشنواره سینمایی کن برای بیان مطالبات مردم ایران است.

خانم علیدوستی که جزو بازیگران فیلم «برادران لیلا» است و با این فیلم در کن شرکت کرده، افزود که پیشتر هم درباره این اتفاقات «موضع‌گیری» کرده و ‌«هزینه» آن را هم پرداخته است.

وی اضافه کرد: «اینکه چه مقدار این واکنش‌ها می‌تواند مورد قبول جامعه قرار بگیرد یا نه بحث دیگری است.»

ترانه علیدوستی در بخش دیگری از پاسخ خود به سؤال خبرنگار رادیو فردا در کن فرانسه گفت که جواد نوروزبیگی که روزنامه جوان از وی به عنوان یکی از «افسران ارشد سپاه پاسداران» نام برده، سرمایه‌گذار فیلم «برادران لیلا» نیست.

این در حالی است که نام جواد نوروزبیگی به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان فیلم «برادران لیلا» در تیتراژ این فیلم دیده می‌شود.

خانم علیدوستی اضافه کرد که «اتفاق سریال شهرزاد تلنگری برای همه ما بود و تا قبل از آن این دقت را نداشتیم. اتفاق بسیار ناراحت‌کننده‌ای بود و گریبان همه ما را گرفت.»


اشاره وی به سرمایه‌گذاری محمد امامی در سریال شهرزاد است که پس از بازداشت و محکومیت امامی، جنجال زیادی در ایران به راه انداخت.

اعلام محکومیت محمد امامی، از متهمان پرونده فساد مالی در بانک سرمایه، از سوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی موضوع پرحاشیه و بحث‌انگیز استفاده از سرمایه‌های آلوده و مشکوک در هنرهای نمایشی ایران را وارد مرحله تازه‌ای کرد.

آقای امامی که به ۲۰ سال زندان، رد مال و انفصال از خدمات دولتی محکوم شده، پس از بابک زنجانی دومین محکوم پرونده‌های فسادهای مالی است که بخشی از اموالش را در تولید محصولات نمایشی صرف کرده بود.

محمد امامی در بازه زمانی تقریباً شش ساله‌ای در دهه ۹۰، سرمایه‌‌گذار آثار نمایشی مختلفی از جمله سریال‌های «شهرزاد» (حسن فتحی) و «شاهگوش» (داود میرباقری) و فیلم‌‌هایی چون «ابد و یک روز» (سعید روستایی)، «خوب، بد، جلف» (پیمان قاسم‌خانی)، «کاناپه» (کیانوش عیاری)، «مغزهای کوچک زنگ‌زده» (هومن سیدی)، «خوک» (مانی حقیقی) و «مصادره» (مهران احمدی) بود. طیف آثاری که او در تولید آنها مشارکت کرد، گسترده و متنوع و با مضامین مختلف بود که برخی از آنها جزو آثار پرمخاطب سال‌های تولیدشان محسوب می‌شدند.

XS
SM
MD
LG