لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۳

محرومیت و جریمه سنگین برای پرسپولیس و طارمی


 مهدی طارمی
مهدی طارمی

در پی شکایت باشگاه ریزه اسپور ترکیه، فدراسیون جهانی فوتبال رای به محرومیت سنگین و جریمه مالی پرسپولیس و مهدی طارمی داد.

آقای گل لیگ برتر و مهاجم تیم ملی ایران به دلیل جدایی غیر قانونی از باشگاه ترکیه‌ای ۷۸۹.۵۰۰ یورو جریمه شده و چهار ماه از همراهی تیمش محروم است.

پرسپولیس از فعالیت در دو پنجره نقل و انتقالات زمستانی و تابستانی محروم شده و تا زمستان ۲۰۱۸ امکان جذب بازیکنان جدید را نخواهد داشت.

پرسپولیس در حساس‌ترین دوران باشگاهی خود به سر می‌برد و روز شنبه برای بازی با الهلال عربستان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، عازم دبی خواهد شد.

با تمایل پرسپولیس، درخواست طارمی، ایفای نقش وکیل، مدیربرنامه و همچنین حسین هدایتی به عنوان تامین کننده مبلغ قرارداد، طارمی از ترکیه به ایران بازگشت و حالا با این بحران بی سابقه مواجه شده است.

ریزه اسپور اسفند ۱۳۹۵ اعلام کرد از طارمی شکایت خواهد کرد اما باشگاه پرسپولیس، این هشدار و سپس شکایت باشگاه ترکیه‌ای را جدی نگرفت.

رسانه‌های وررزشی بارها بابت تبعات قانون‌شکنی طارمی هشدار دادند. پرسپولیس ماه‌ها فرصت داشت تا به صورت مسالمت‌آمیز با طرف ترکیه‌ای به توافق برسد.

به نوشته سایت ورزش سه، علی اکبر طاهری مدیرعامل پرسپولیس اعلام کرده بود اگر محرومیتی در پی باشد، تنها متوجه طارمی خواهد بود.

فیفا نسبت به قراردادها و تعهدات متقابل بازیکنان با باشگاه‌ها اهمیت بسیاری قائل است. طارمی به دلیل عدم احترام به مفاد قرارداد و ترک باشگاه بدون اطلاع قبلی و بدون دریافت صلح نامه، جریمه شده است.

باشگاه پرسپولیس برای رفع یا کاهش محرومیت، امکان تجدیدنظرخواهی در دادگاه عالی ورزش را دارد اما در صورت تایید مجدد حکم، باید هزینه سنگین دادرسی را متقبل شود.

شکایت ریزه اسپور در حالی به نتیجه رسیده است که پرسپولیس درگیر پرونده مانوئل ژوزه سرمربی سابق خود بود و هواداران نگران عواقب شکایت مربی پرتغالی بودند.

سایت تسنیم نوشته است:‌ «با وجود تکذیب پرسپولیس، نامه محرومیت به فدراسیون فوتبال رسیده و قرار است روز شنبه جلسه‌ای برای بررسی موضوع، در فدراسیون تشکیل شود.»

XS
SM
MD
LG