لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۸

افشاگری طارمی درباره «قرارداد دروغین»: با پرسپولیس توافق کردیم دروغ بگوییم


مهدی طارمی
مهدی طارمی

مهاجم ایرانی باشگاه الغرافه قطر می‌گوید تاریخ ثبت تمدید قراردادش با باشگاه پرسپولیس غیر واقعی و برای فرار از محرومیت بوده.

مهدی طارمی در مصاحبه با برنامه ۹۰، پاسخگوی سوالات درباره محرومیت پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالات و محرومیت چهار ماهه خودش از سوی فیفا بود.

او درباره قرارداد نافرجام در ترکیه گفت: اشتباه کردم قرارداد بستم و هشت روز در تمرینات ریزه اسپور حضور داشتم. طاهری {مدیرعامل وقت پرسپولیس} گفت برگرد و هر اتفاقی افتاد پشتت هستیم.

آقای گل دو فصل اخیر ایران تاکید کرد: احساسی تصمیم گرفتم اما پرسپولیس گفت وقتی ITC را به ریزه اسپور نفرستادیم، نمی‌توانند علیه تو کاری انجام دهند.

مهاجم سابق پرسپولیس یادآور شد: سی‌ام خرداد ۹۵ که پرسپولیس اعلام کرد قرارداد بسته‌ایم، درست نبود.

او یادآور شد: «با مسئولان حقوقی باشگاه و طاهری مشورت کردیم و به این نتیجه رسیدیم یک دروغی بگوییم که ۳۰ خرداد قرارداد امضاء شده تا باشگاه محروم نشود؛ داستان همینطور پیش رفت و ما هم این دروغ را ادامه دادیم.»

طارمی پیرامون مصاحبه‌اش که گفته بود «خیریتی در این محرومیت است» گفت: ترکاشوند و خمارلو گفتند بیا و در ویدئویی به بچه‌ها روحیه بده و بگو یک خیریتی در محرومیتت بوده.

مهاجم تیم ملی ایران تاکید کرد: من به خاطر اینکه دو تا قرارداد بستم محروم شدم و باشگاه پرسپولیس به خاطر عدم صداقت توسط فیفا محروم شد؛ به دلیل اینکه دروغ گفته بود.

طارمی در ادامه مصاحبه‌اش با برنامه ۹۰ گفت: جوان بودم و باشگاه پرسپولیس من را هوایی کرد. پرسپولیس باید بپذیرد که اشتباه کرده.

در ادامه برنامه ۹۰، صدای ضبط شده طارمی پخش شد که در مکالمه خصوصی به حسین هدایتی می‌گوید، ۵۰۰ میلیون تومان برای جدایی از ریزه اسپور هزینه کرده است.

ادعایی که صحت نداشت و او شخصاً پولی برای بازگشت از ترکیه نپرداخته بود. ریزه اسپور نیز به همین دلیل به فیفا شکایت کرد و رای محکومیت پرسپولیس و طارمی را گرفت.

طارمی مدعی شد به وکیلش گفته‌اند اگر نیم‌فصل دوم در پرسپولیس بمانی، برای تو بد می‌شود؛ مسئله ورزشی نبود و تعجب کردم. به خاطر اینکه سال جام جهانی بود ترسیدم. آقایان سر تمرین می‌آمدند و می‌گفتند چرا به قطر نمی‌روی؟

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اظهارات طارمی را تکذیب کرده و گفته: برانکو و تمام اعضای هیات مدیره خواهان ماندن او و تمدید قراردادش بودند.

ابوالفضل گلپایگانی روغنی گفت: «جدایی طارمی خواسته خودش بود و حتی تاکید و تکرار داشت که از ایران برود. پیشنهاداتی از اروپا و آسیای شرقی رسید ولی در نهایت به قطر رفت.»

اما طارمی به عادل فردوسی‌پور گفت: آقایان به دلیل اینکه مبلغی برای رضایت‌نامه به باشگاه برسد، گفتند از پرسپولیس برو. از تیم‌های اروپایی پیشنهاد داشتم اما چون قطر پول برای رضایت‌نامه به پرسپولیس می‌داد، به الغرافه رفتم.

طارمی در این گفتگو از مسعود شجاعی و اشکان دژآگه عذرخواهی کرد و گفت: «خبرنگار قطری اشتباه برداشت کرد. نگفته بودم که شجاعی و دژآگه باعث شدند به قطر بیایم بلکه گفتم آنها نیز قبلاً در قطر بازی کرده‌اند.»

مصاحبه طارمی با انتقاد گسترده رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

خبرگزاری ایسنا در گزارش انتقادی‌اش نوشته: «صحبت‌های طارمی شان می‌دهد یک "دروغ سازمان‌یافته،" پشت پرده ماجراست. دروغی که تاوان سنگینی بر حیثیت فوتبال ایران بار کرد. براستی مسببان این دروغ سازی مجازات خواهند شد؟»

XS
SM
MD
LG