لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۴۲

«موج جدید تغییرات» در تلفن‌های همراه از سال آینده میلادی


موج جدید تغییرات در تلفن‌های همراه از سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز می‌شود؛ از طرفی دست شرکت سامسونگ در مالزی در یک دروغ تبلیغاتی در استفاده از یک عکس رو شده است.

اخبار داغ از دنیای موبایل‌

موج جدید تغییر در تلفن‌های همراه از سال آینده میلادی آغاز می‌شود و در سال ۲۰۲۰ به اوج خود می‌رسد.

رسانه‌های فناوری پیش‌بینی می‌کنند بازار موبایل با عرضه گوشی‌های فایو جی و تاشدنی، روح و جان تازه پیدا می‌کند.

آنگونه که موسسه گارتنر پیش بینی کرده است در سال ۲۰۲۰ حدود ۶۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند فایو جی به فروش خواهد رفت. البته اولین پرچمداران با سیستم فایو جی و گوشی‌های خمیده مانند آنچه سامسونگ رونمایی کرد، احتمالا بسیار گران‌تر از گوشی‌های کنونی خواهند بود.

یکی از اولین شرکت‌هایی که در زمینه سیستم فایو جی پیشتاز خواهد بود وان پلاس است. پیت‌لائو، مدیرعامل وان‌پلاس گفته است «این شرکت می‌خواهد پرچمدار سال ۲۰۱۹ خود را با سیستم فایو جی و با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ و با قیمتی کمتر از هزار دلار عرضه کند.» این قیمت در حالی است که پرچمدار کنونی این شرکت، یعنی مدل وان پلاس شش قیمتی در حدود ۶۰۰ دلار دارد.

شرکت سامسونگ هم اعلام کرده است در کره جنوبی یکی از اپراتورها با یک گوشی هوشمند سامسونگ اولین تماس ویدیویی فایو جی جهان را انجام داده است.

کره جنوبی قصد دارد در فاز اول در ۱۳ شهر بزرگ خود سیستم‌های فایو جی را ایجاد کند. گفته شده است اولین گوشی فایو جی سامسونگ در اوایل سال ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد.

البته اپل دوستان باید بسیار بیشتر صبر کنند تا اپل در آیفون‌هایش از سیستم فایو جی استفاده کند. آیفون فایو جی حداقل تا سال ۲۰۲۰ معرفی نخواهد شد.

فایو جی قرار است سرعت بسیار بالایی داشته باشد. اولین مودم فایو جی ساخت شرکت کوالکام است و تا سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند. چنین سرعتی ۲۵۷ برابر بیشتر از پرسرعت‌‌ترین شبکه ال‌تی‌ئی موجود در آمریکا است.

سریع‌ترین کارت گرافیکی جهان

کارت گرافیک جدید انویدیا با نام تیتان آر تی ایکس با استفاده از ۲۴ گیگابایت حافظه‌ گرافیکی به عنوان قوی ترین کارت گرافیکی پی سی جهان معرفی شد. این پردازنده گرافیکی با ۷۲ هسته‌ RT (مبتنی بر معماری تورینگ) و چهار هزار ۶۰۸ هسته‌ کودا می‌تواند پیچیده‌ترین پردازش‌های گرافیکی را انجام دهد.

این کارت گرافیکی در صنعت فیلمسازی، بازی‌سازی و هوش مصنوعی کاربرد دارد.

۷۰ درصد محصولات موبایلی اپل از آی او اس ۱۲ استفاده می‌کنند

هم اکنون در حدود ۷۰ درصد از آیفون‌ها و آی پدها، سیستم عامل خود را به آی او اس ۱۲ به‌روزرسانی کرده‌اند.

آنگونه که اپـل گفته است، این سیستم عامل برای تمامی دستگاه‌های خانواده اپل از سال ۲۰۱۳ به بعد به صورت رایگان عرضه شده است.

این شرکت می‌گوید این سیستم عامل سبب می‌شود برخی محصولات اپل اپلیکیشن‌ها را ۴۰ درصد سریع‌تر باز کنند و همچنین سرعت تصویربرداری تا ۷۰ درصد افزایش پیدا کند.

براساس اطلاعات اپل نسخه‌ آی او اس ۱۱ روی ۲۱ درصد از دستگاه‌ها و نسخه‌ آی او اس ۱۲ در ۷۰ درصد از دستگاه‌های موبایلی شرکت اپل استفاده می‌شوند و باقی سیستم‌ها از نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند.

کلاه‌برداری تبلیغاتی سامسونگ مالزی

شرکت سامسونگ مالزی یک عکس حرفه‌ای که با یک دوربین عکاسی حرفه‌ای گرفته شده را در یک تبلیغ به اسم عکسی جا زده که با یکی از گوشی‌های سامسونگ گرفته شده است.

شرکت سامسونگ با استفاه از عکس گرفته شده با دوربین DSLR به جای عکسی که با گلکسی A8 گرفته شده، تلاش کرده است قابلیت‌های گوشی را بیشتر از واقعیت جلوه دهد.

یک عکاس اهل صربستان این موضع را فاش کرده است. این عکس در یک فروشگاه آنلاین عکس فروخته شده و در نهایت سر از سامسونگ و تبلیغات این شرکت درآورده است. عکاس اما پس از مدتی، در جستجوی اینترنتی عکس خود را دیده که به اسم عکس گرفته شده با گوشی سامسونگ توسط این شرکت کره ای در مالزی جا زده شده بود.

پیام رسان الو از دسترس خارج می‌شود

شرکت گوگل قصد دارد اپلیکیشن پیام‌رسان الو را تعطیل کند. این اپلیکیشن پیام‌رسان حدود دو سال از عمرش می‌گذرد اما نتوانسته آنگونه که گوگل فکر می‌کرده موفق باشد به همین دلیل در مارس ۲۰۱۹ این سیستم متوقف خواهد شد. گوگل امید داشت بتواند با این سیستم به رقابت با واتس آپ و مسنجر فیس‌بوک برود اما در نهایت از هر دو شکست خورد.

XS
SM
MD
LG