لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۵۹

هواوی مشغول توسعه یک سیستم عامل اختصاصی است


هواوی به تازگی با بحران‌هایی روبه‌رو شده‌است. از جمله بازداشت یک مقام ارشد این شرکت در کانادا و یا محدودیت‌هایی که در برخی کشورها با آن‌ها روبه‌رو شده‌است.
هواوی به تازگی با بحران‌هایی روبه‌رو شده‌است. از جمله بازداشت یک مقام ارشد این شرکت در کانادا و یا محدودیت‌هایی که در برخی کشورها با آن‌ها روبه‌رو شده‌است.

شرکت هواوی اعلام کرده است به دلیل «تهدیدهای موجود»، این شرکت در حال توسعه سیستم عامل اختصاصی خود است.

توسعه سیستم عامل اختصاصی هواوی

ریچارد یو، مدیرعامل بخش موبایل شرکت هواوی گفته است: «شرکت ما برای شرایط خاص در حال توسعه سیستم عامل خاص خود است تا اگر روزی نتوانستیم از سیستم عامل کنونی استفاده کنیم، یک جایگزین داشته باشیم. البته ما دوست داریم همچنان با گوگل و اندروید کار کنیم و این سیستم عامل برای شرایط خاص پیش‌بینی شده است.»

هواوی به تازگی با بحران‌هایی روبه‌رو شده‌است. از جمله بازداشت یک مقام ارشد این شرکت در کانادا و یا محدودیت‌هایی که آمریکا و برخی از متحدانش در مورد توسعه ظرفیت‌های اینرتنتی آن در نظر گرفته‌اند.

شرکت‌های مخابراتی، تلفن همراه و یا رایانه‌ای در چین به‌سرعت رو به گسترش هستند، اما برخی آن‌ها را متهم کرده‌اند به دولت و حکومت چین نزدیک هستند و با آن‌ها همکاری‌های اطلاعاتی می‌کنند. هواوی این اتهام‌ها را رد کرده‌است.

ریچارد یو در مورد گوشی‌های تاشو نیز گفته است «در نهایت قیمت گوشی‌های تاشو از قیمت گوشی‌های پرچمدار هم کمتر خواهد شد». وی به روزنامه دی‌ولت آلمان توضیح داده است: «برای رسیدن به قیمت مناسب برای گوشی‌های تاشو حدود دو سال زمان نیاز است».

میت ایکس، گوشی تاشوی هواوی قیمتی در حدود دو هزار و ۳۰۰ یورو دارد. قیمت گوشی تاشوی سامسونگ با اینکه ۳۰۰ یورو کمتراز محصول هواوی است، اما همچنان دو برابر قیمت گوشی‌های پرچمدار است.

برخی کارشناسان می‌گویند این گوشی‌ها فعلا لبه تکنولوژی هستند و چندین سال تا رسیدن به قیمت منطقی فاصله دارند.

اپل فعلا گوشی تاشو نمی‌سازد

براساس گزارش‌های رسانه‌های فناوری، اپل فعلا برنامه‌ای برای ساخت گوشی‌های تاشو ندارد. با این وجود چندین پتنت را برای گوشی‌های هوشمند تاشو ثبت کرده است.

آنگونه که این رسانه‌ها استدلال کرده‌اند، اپل منتظر است تا ایرادهای گوشی‌های تاشو طی دو سال آینده توسط سازندگانی مانند هواوی و سامسونگ برطرف شود و سپس وارد این بازار «پر سود» شود. یکی از دلایل دیگری که فعلا اپل چندان مایل به ارائه چنین گوشی نیست، احتمال تحت تاثیر قرار گرفتن بازار آی‌پدها ارزیابی می‌شود.

گوشی تاشوی سامسونگ
گوشی تاشوی سامسونگ

گذشته از گوشی‌های تاشو، اپل می‌خواهد از سرویس ویدئوی خود تا سال ۲۰۲۴ حدود ده میلیارد دلار در آمد کسب کند. این شرکت قصد دارد به‌زودی سرویس استریم ویدئویی خود را راه‌اندازی کند. این شرکت قصد دارد در این سرویس به کاربرانی در حدود ۱۰۰ میلیون نفر دست پیدا کند.

ایربی‌ان‌بی و خرید یک پلت فرم رزورو هتل

شرکت ایربی‌ان‌بی (Airbnb) که هم اکنون یک پلتفرم رو به رشد در زمینه اشتراک خانه و محل اقامت است، قصد دارد کسب و کار خود را توسعه دهد، تا تبدیل به یک شرکت موفق تحت وب در زمینه تمام خدمات مسافرتی شود.

این شرکت برای این هدف، پلتفرم هتل تونایت را تحت مالکیت خود درآورده و با این اقدام، یک گام به سمت یک سیستم همه‌جانبه مسافرتی برداشته است. به این شکل. ایربی‌ان‌بی از اشتراک محل اقامت به سمت رزور هتل حرکت می‌کند.

تصاویر یک خانه اجاره‌ای در بوداپست در ایربی‌ان‌بی
تصاویر یک خانه اجاره‌ای در بوداپست در ایربی‌ان‌بی

هتل تونایت تخفیف‌های ویژه‌ای در زمینه هتل در آمریکا و اروپا دارد و این عامل می‌تواند به سودآوری ایر‌بی‌اند‌بی شتاب دهد.

ایربی‌ان‌بی وب‌گاهی‌ست که می‌توان در آن خانه، آپارتمان یا محل اقامت دیگری را برای مدت کوتاه یا حتی طولانی، به‌طور مستقیم از مدیر یا صاحب محل، اجاره کرد. این شرکت در کالیفرنیای آمریکا ثبت شده و سود خالص آن در سال ۲۰۱۷ در حدود ۹۳ میلیون دلار بود.

پردازنده‌های جدید ای‌ام‌دی

شرکت بزرگ سازنده پردازنده جهان ای‌ام‌دی، در رقابت با اینتل قصد دارد نسل جدیدی از پردازنده‌های خود را معرفی کند. این شرکت با معرفی نسل جدید پردازنده‌های خود، سری رایزن، در رقابت با اینتل به موفقیت‌هایی دست یافته است و حالا قصد دارد یک گام دیگر رو به جلو بردارد.

نسل دوم پردازنده‌های موبایل رایزن پرو، طی سه ماه آینده وارد بازار خواهند شد. تراشه‌های نسل سوم رایزن هم قرار است در تابستان معرفی شود. این پردازنده‌ها براساس فناوری هفت نانومتری ساخته خواهند شد.

مقام ایرانی: فارسی محبوب‌ترین زبان خاورمیانه در وب

امیر خوراکیان، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی ایران، به ایسنا گفته است: «در سال ۲۰۱۷، زبان فارسی به رتبه یازدهمین زبان پرکاربرد در وب رسیده است. این رشد در حالی است که زبان فارسی در حال حاضر یک رتبه بالاتر از زبان ترکی و پنج رتبه بالاتر از زبان عربی قرار دارد و محبوب‌ترین زبان منطقه غرب آسیا و خاورمیانه در شبکه جهانی وب محسوب می‌شود.»

بنا بر نتیجه تحقیقاتی که «دابلیو۳تکس» در سپتامبر ۲۰۱۸ منتشر کرده بود، زبان فارسی نهمین زبان محتوا در بین ۱۰ میلیون وب‌سایت اول جهان بود، بعد از زبانی ایتالیایی و بالاتر از زبان لهستانی؛ در صدر انگلیسی، روسی و آلمانی قرار دارند.

در میان چهار میلیارد صفحه فارسی شناسایی‌شده توسط جست‌وجوگر پارسی‌جو، نزدیک به ۲۵ درصد آن، ارزشمند بوده و بقیه صفحات تکراری یا اسپم است و این موضوع نشان می‌دهد کیفیت تولید محتوا به زبان فارسی در فضای مجازی در حد مطلوب نیست.

پارسی‌جو یک موتور جستجوی فارسی است که در ایران فعالیت می‌کند. پیش از این خبرگزاری مهر به نقل از یک مقام دولتی دیگر گفته بود پارسی‌جو پس از گوگل، دومین موتور جست‌وجوگر محبوب در ایران است. در ایران بسیاری از وب‌سایت‌های محبوب و معمول در کشورهای دیگر فیلتر هستند.

XS
SM
MD
LG