لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۰

از شیائومی با سلفی‌گیر ۳۲ مگاپیکسلی و پلی‌استیشن ۵ چه می‌دانیم؟


چند شرکت چینی از جدیدترین تلفن‌های همراه خود رونمایی کرده‌اند که با توجه به قیمت ارزان می‌توانند بخشی از بازار، مخصوصا در ایران را به سمت خود جلب کنند. از طرفی اطلاعات جدیدی از پلی‌استیشن ۵ منتشرشده است؛ دستگاهی که عاشقان بازی‌های رایانه ای منتظر معرفی آن هستند.

گوشی‌های جدید در بازار

شیائومی گوشی‌های ردمی Y3‌ و ردمی ۷ را وارد بازار کرد. ردمی Y3 دارای یک دوربین سلفی با کیفیت ۳۲ مگاپیکسلی است.

این دو گوشی از نمایشگرهای ۶.۲۶ اینچی استفاده می‌کنند. دوربین اصلی هر دو گوشی هم ۱۲ مگاپیکسلی است. در این محصولات از پردازنده اسنپدراگون ۶۳۲، حافظه‌ رم ۴ گیگابایتی، حافظه‌ داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی استفاده شده است.

قیمت پایه ردمی Y3 و ردمی ۷ بترتیب ۱۴۵ و ۱۱۵ دلار است. پیش‌بینی می‌شود این گوشی‌های با توجه به این قیمت در بازار کشورهای در حال توسعه با استقبال روبه‌رو شوند.

شیائومی گوشی‌های ردمی Y3‌ و ردمی ۷ را وارد بازار کرد.
شیائومی گوشی‌های ردمی Y3‌ و ردمی ۷ را وارد بازار کرد.

شرکت میزو دیگر شرکت چینی است که محصول جدید خود را معرفی کرده است. میزو ۱۶اس گوشی جدید چینی از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ و دوربین دوگانه ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

پردازنده این گوشی دقیقا همان پردازنده بیشتر گوشی‌های پرچمدار جهان است. این گوشی ۶.۲ اینچی با حافظه‌ رم هشت گیگابایتی و حافظه‌ داخلی ۲۵۶ گیگابایتی حدود ۵۰۰ دلار قیمت دارد که از بیشتر گوشی‌های پرچمدار جهان ارزان‌تر است.

لنوو هم Z6 را با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ و دوربین چهارگانه معرفی کرد. این گوشی جدید از صفحه نمایش ۶.۴ اینچی استفاده می‌کند و دارای رم شش یا هشت گیگابایتی است. نسخه قدرتمند این تلفن همراه با رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود. قیمت پایه این تلفن همراه ۴۵۰ دلار است. این گوشی در قوی‌ترین نسخه حدود ۷۰۰ دلار قیمت دارد. این محصول با امکانات سخت‌افزاری مشابه با پرچمداران برند‌هایی مانند سامسونگ، چند صد دلار از این گوشی‌ها ارزان‌تر است.

اطلاعاتی از پلی‌استیشن ۵

نسل بعدی پلی‌استیشن، دستگاهی است که سونی چهار سال است در حال کار روی آن است و قرار است یک پیشرفت چشمگیر را در زمینه کنسول‌های بازی ایجاد کند.

سونی و استودیوهای بازی‌سازی در کنار توسعه این محصول در حال خلق بازی‌های جدید برای این کنسول هم هستند.

هم اکنون بیش از صد میلیون نفر نسل چهارم این دستگاه را دارند و میلیون‌ها نفر منتظر کنسول جدید هستند.

در پلی‌استیشن پنج پردازنده‌‌ اصلی و پردازنده‌ گرافیکی قوی‌تر شده‌اند. پردازنده اصلی این دستگاه توسط شرکت ای‌ام‌دی ساخته می‌شود. این پردازنده از آخرین معماری این شرکت که رقیب شرکت اینتل است بهره می‌برد.پردازنده گرافیکی هم ساخت ای‌ام‌دی است. با استفاده از این کارت گرافیکی نور پردازی در محیط بازی قوی‌تر می‌شود و جهان بازی‌های رایانه‌ای، گرافیک نزدیک‌تری به جهان واقعی پیدا خواهد کرد.

آماری از پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی

این پردازنده‌ها کمک می‌کنند تا صدا‌های چند وجهی بهتری تولید شود، طوری که کاربر خود را کاملا در محیط بازی احساس خواهد کرد. اجرای بازی‌های واقعیت مجازی هم در این کنسول چندین گام رو به جلو برداشته است.

سرعت اجرای برخی بازی‌ها در کنسول جدید تا ۱۵ برابر بیشتر شده است. این دستگاه می‌تواند کیفیت هشت کی را پشتیبانی کند.

پردازنده جدید برای خودروهای خودران

شرکت تسلا از قوی ترین پردازنده در خودروهای خودران رونمایی کرده است. این پردازنده ۲۱ برابر قدرت بیشتری نسبت به بهترین پردازنده‌های گرافیکی انویدیا دارد. این محصول شش میلیارد تزانزیستور را در داخل خود جای داده است.

تسلا ۳
تسلا ۳

هم اکنون یکی از مشکلات توسعه خودروهای خودران نیاز به پردازنده قوی است که بتواند تعداد زیادی تابع را در کمترین زمان حل کند. اگرکوچک‌ترین اختلالی در حل داده‌ها رخ دهد ممکن است یک فاجعه ایجاد شود.

تسلا ادعا می‌کند این پردازنده ۳۶ تریلیون محاسبه‌ را در ثانیه انجام می‌دهد.

مرگ مایکروسافت استور نزدیک است؟

در حالی که مایکروسافت یک تریلیون دلاری شده برخی از کسب کارهای این شرکت چندان موفق عمل نکرده‌اند.

شرکت مایکروسافت با رشد چهار درصدی به همراه اپل و آمازون یک تریلیون دلاری شده است. البته این شرکت موفق با چالش‌های بسیار جدی روبه‌رو است. گذشته از کاهش شدید کاربران ویندوز و ایرادهای بسیار در به‌روزرسانی‌های اخیر آن، چندین محصول این شرکت هم با خطر مرگ روبه‌رو هستند.

اخیرا با حذف وضعیت خرید موسیقی و کتاب‌های الکترونیکی در مایکروسافت استور اما و اگر‌هایی درباره آینده این سامانه بوجود آمده است. برخی گزارش‌های حکایت از آن دارند که در سال ۲۰۲۱ مایکروسافت استور برای همیشه خداحافظی می‌کند.

XS
SM
MD
LG