لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۴

گوشی جدید هواوی، عینک جدید گوگل


با وجود افزایش فشارها به شرکت هواوی این شرکت گوشی‌های سری جدید آنر ۲۰ (Honor 20) را در لندن معرفی کرده است. گوگل هم عینک اینترپرایز دو را با قیمت ۹۹۹ دلار معرفی کرده است.

آنر ۲۰

برند آنر که زیر مجموعه شرکت هواوی محسوب می‌شود در لندن گوشی‌های آنر ۲۰ و آنر ۲۰ پرو را معرفی کرده است. در این محصولات از پردازنده‌ هفت نانومتری کرین ۹۸۰ با هشت هسته‌ استفاده شده است. آنر۲۰ پرو به‌عنوان مدل بالاتر ازهشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه بهره می‌برد. آنر ۲۰ که گوشی پایه است با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه عرضه شده است.

آنر ۲۰ دارای نمایشگر ۶.۲۶ اینچی است و از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. در این محصول از سه دوربین در پشت دستگاه استفاده شده، حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی از لنزی با دیافراگم اف ۱.۸ استفاده می‌کند. دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی و یک دوربین واید با حسگر ۱۶ مگاپیکسلی در این محصول به‌کار گرفته شده است.

این محصول با این ترکیب توانسته نمره ۱۱۱ را از موسسه DxOMark کسب کند. که آنرا در میان پنج گوشی قدرتمند جهان از نظر عکاسی قرار داده است.

آنر برند ارزان‌سازی‌شده هواوی است برای همین در بخش گوشی‌های پرچمدار، این محصول ارزان‌تر از محصولات پرچمداران هواوی است. آنر ۲۰ و آنر ۲۰ پرو بترتیب ۵۰۰ و ۶۰۰ یورو قیمت دارند. البته تحریم گوگل در استفاده از اندروید برای شرکت هواوی، روی مراسم معرفی این محصولات در اروپا سایه افکنده بود.

عینک جدید گوگل

عینک اینترپرایز دو، محصول جدید شرکت گوگل است. در این محصول از پردازند‌ه‌ی قدرتمند XR1 و باتری بزرگ‌تر نسبت به مدل قبلی استفاده شده است. گوگل این محصول را برای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی طراحی کرده است.

آنگونه که گوگل مدعی‌ست با استفاده از پردازنده جدید، عینک اینترپرایز می‌تواند از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده کند.

این محصول ۹۹۹ دلاری می‌تواند برای برخی افراد مانند مهندسان یا جراحان مفید باشد.

گوگل شش سال پیش نسخه نخست عینک خود را رونمایی کرده بود
گوگل شش سال پیش نسخه نخست عینک خود را رونمایی کرده بود

اوزمو اکشن؛ رقیب جدی برای گوپرو؟

شرکت گوپرو سال‌هاست در زمینه اکشن‌کم‌ها بهترین است اما با ورود دی‌جی‌آی به عرصه ساخت اکشن کم‌ها، گوپرو یک رقیب بسیار قدرتمند را در برابر خود دارد.

شرکت دی‌جی‌آی چین چند سالی است که در زمینه پهپادهای فیلم‌برداری در جهان بهترین وضعیت را دارد و چندی‌ست با ورود به عرصه اکشن‌کم به چالشی برای گوپرو تبدیل شده‌است.

محصول تاز شرکت چینی اوزمو اکشن نام دارد و می‌تواند تصاویر خام را در عکاسی با وضوح ۱۲ مگاپیکسل ثبت کند. از نظر زاویه دید هم می‌تواند تصاویری را با زاویه ۱۴۵ درجه داشته باشد. در حالت فیلم‌برداری چهار کی با قابلیت ۶۰ فریم در ثانیه و در حالت فول اچ دی می‌تواند تصاویری را با ۲۴۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری کند.

در این دوربین محتوا روی کارت‌های حافظه‌ میکرو اس‌دی تا ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت ذخیره می‌شود. این محصول ۳۴۹ دلار قیمت دارد.

وان پلاس ۷

شرکت وان پلاس که معمولا قوی‌ترین گوشی‌های اندرویدی را با ارزان‌ترین قیمت می‌سازد محصول جدید خود با نام وان پلاس هفت پرو را معرفی کرده است.

نکته مهم در این گوشی استفاده از نمایشگر تمام صفحه بدون بریدگی است. برای این کار وان پلاس از یکی دوربین پاپ آپ استفاده کرده که به هنگام نیاز به گرفتن سلفی از داخلی گوشی به بیرون می‌آید.

وان پلاس هفت پرو به پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ مجهز شده است و دارای رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایتی است.

در زمینه دوربین هم وان پلاس هفت پرو دوربین سه‌گانه‌ ۴۸، ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی دارد و با این ترکیب توانسته نمره ۱۱۱ را از موسسه DxOMark کسب کند که آنرا در میان پنج گوشی قدرتمند جهان از نظر عکاسی قرار داده است. وان پلاس هفت پرو حدود ۷۰۰ یورو قیمت دارد.

درآمد ۲۵۸ میلیارد تومانی توسعه‌دهندگان کافه بازار

کافه بازار بزرگترین بازار ایرانی اپلیکیشن‌های اندروید محسوب می‌شود. اندروید هم اکنون محبوب‌ترین سیستم عامل موبایلی در ایران است. برخی از توسعه‌دهندگان بدون نگرانی از تحریم‌های احتمالی گوگل محصولات خود را در این سامانه منتشر می‌کنند.

براساس آماری که سایت تکنولوژی زومیت منتشر کرده نصب اپلیکیشن این سامانه از مرز ۴۰ میلیون عبور کرده است.

تعداد برنامه‌‌های موجود در مارکت کافه ‌بازار به رکورد ۱۳۲ هزار برنامه رسیده و ۳۱ هزار بازی نیز در این مارکت عرضه می‌شود. ۲۲ هزار توسعه‌ دهنده، اپلیکیشن‌‌های خود را در کافه ‌بازار عرضه می‌کنند. کافه‌ بازار ۸.۲ میلیون کاربر فعال روزانه و ۳۱ میلیون کاربر ماهانه دارد.

توسعه‌‌دهندگان تهرانی با ۷۱ درصد، سهم عمده‌ درآمد کافه ‌بازار را از آن خود کردند. از میان ۲۲ هزار توسعه‌‌دهنده‌ ایرانی در مارکت کافه‌ بازار، بیش از هزار و ۶۰۰ توسعه‌دهنده برنامه‌هایی داشته‌‌اند که رکورد ۱۰ هزار نصب فعال را رد کرده‌اند.

توسعه‌‌دهندگان درکافه بازار در سال ۹۷ مجموعا ۲۵۸ میلیارد تومان درآمد داشته‌اند.

XS
SM
MD
LG