لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۴

اپل هم تا می‌شود


پس از اینکه شرکت‌های مختلف به سمت تولید دستگاه‌های تاشو حرکت کردند، شرکت اپل هم برای ساخت تبلت‌های جدید خود قصد دارد از محصولات تاشو استفاده کند. به‌روزرسانی ویندوز دوباره مشکل ایجاد کرده و شرکت آی‌بی‌ام اختراع جدیدی را ثبت کرده است.

اپل‌های تاشو

پس از آنکه سامسونگ و هواوی محصولات تاشو خود را معرفی کردند، رسانه‌های فناوری خبر می‌دهند اپل هم در حال طراحی دستگاهی تاشو برای سال ۲۰۲۰ است.

اپل می‌خواهد نسل جدید آیپدهای ۱۲ اینچی را به‌صورت تاشو عرضه کند. از طرفی این شرکت هم برنامه ساخت گوشی‌های فایو جی خود را آغاز کرده است. این در حالی است که هواوی و سامسونگ هر دو، محصولات فایو جی خود را معرفی کرده‌اند.

با این وجود اپل با تاخیر قصد دارد در سال ۲۰۲۰ نخستین گوشی فایو جی را ارائه کند. پیش‌بینی شده که در این سیستم سرعت انتقال داده تا ۲۰ گیگابیت‌ بر ثانیه برسد. این عامل غیر از تحول در رسانه‌های آینده، تجهیزات مورد استفاده بشر از خانه تا بهداشت، خودرو و بسیاری از موارد دیگر را متحول می‌کند. این سیستم به خانه‌های خودکنترل و زندگی رباتی و توسعه هوش مصنوعی و استفاده از آنها در زندگی شخصی شتاب خواهد داد.

شرکت چینی هواوی فعلا در زمینه توسعه بستر شبکه‌های مخابراتی فایوجی از پیشتازان است. شرکت اریکسون هم در این زمینه با شرکت هواوی در حال رقابت است. شرکت سوئدی اریکسون می‌گوید در سال ۲۰۲۴ نزدیک به دو میلیارد نفر به شبکه فایو جی دسترسی خواهند داشت.

به‌روزرسانی در ویندوز باز هم مشکل ایجاد کرد

برای بار چندم در چند سال اخیر جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز سبب ایجاد مشکلاتی در سیستم‌های مختلف شده است.

با به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ احتمال اختلال در بخشی از کار برخی رایانه‌ها با اینترنت وجود دارد. البته مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری دیگری هم با به‌روزرسانی اخیر برای برخی رایانه‌ها گزارش شده است.

کارشناسان گفته اند کاربران ویندوز ۱۰ برای جلوگیری از آسیب رسیدن به رایانه‌های خود بهتر است فعلا تا بر طرف شدن مشکلات، سیستم‌های خود را به‌روزرسانی نکنند.

در سال گذشته هم در پی به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ مشکلات فروانی رخ داده بود.

در بهار سال گذشته هم مشکل دیگری در بروز رسانی ویندوز ۱۰ رخ داده بود. برخی از کاربران حتی بارها با صفحه آبی موسوم به «صفحه» مرگ روبرو شدند و به برخی از سیستم‌ها هم آسیب جدی وارد شده بود.

قطع ارتباط اسپیس ایکس با برخی ماهواره‌ها

اسپیس‌ایکس چندی پیش ۶۰ ماهواره را به‌صورت زنجیره‌ای تحت پروژه اینترنت جهانی این شرکت وارد مدار کرده بود؛ حالا گزارش شده ارتباط با برخی از این ماهواره‌ها قطع شده است.

اسپیس‌ایکس چندی پیش ۶۰ ماهواره را به‌صورت زنجیره‌ای تحت پروژه اینترنت جهانی این شرکت وارد مدار کرده بود.
اسپیس‌ایکس چندی پیش ۶۰ ماهواره را به‌صورت زنجیره‌ای تحت پروژه اینترنت جهانی این شرکت وارد مدار کرده بود.

این طرح به دلیل مدار بسیار پائین این ماهواره‌ها بسیار پر چالش است. حال گزارش شده ارتباط با سه ماهواره قطع شده و پیش بینی می‌شود در نهایت این ماهواره‌ها به سمت زمین سقوط کنند.

بیشتر ماهواره‌ها در مدار ثابت زمین و در فاصله ۳۶ هزار کیلومتری از زمین قرار دارند. اما ماهواره‌های اسپیس ایکس که برای طرح اینترنت جهانی این شرکت به فضا رفته‌اند در مدار بسیار نزدیکی به زمین و در فاصله ۵۰۰ کیلومتری قرار گرفته‌اند.

این ماهواره‌ها قرار است به صورت شبکه‌ای به تعداد ۱۲ هزار عدد برسند.

سونی گوشی جدید می‌سازد

شرکت سونی قصد دارد گوشی تاشویی بسازد که قابلیت فایو جی داشته باشد. این گوشی دارای دوربینی است که می‌تواند زوم ۱۰ برابری را در اختیار کاربران بگذارد.

این گوشی مجهز به قوی‌ترین پردازنده اسنپدارگون خواهد شد. احتمالا این محصول اوایل سال آینده وارد بازار می‌شود.

شرکت سونی که چند سالی است در بخش ساخت گوشی دچار بحران شده در چند ماه اخیر روند ساخت گوشی‌های خود را متحول کرده است. پرچمدار جدید این شرکت اکسپریا وان نام دارد در این گوشی سونی سعی کرده است قابلیت‌ها نمایشگر را توسعه چشمگیری دهد.

آی‌بی‌ام و ساعت تبلت شو

شرکت آی‌بی‌ام اختراع جدیدی را ثبت کرده است که بیشتر شبیه فیلم‌های علمی تخیلی است. در این اختراع صفحه نمایشگر ساعت در زمانی که کاربر بخواهد گسترش پیدا می‌کند و شبیه تبلت می‌شود.

در صفحه نمایش این ساعت هوشمند از روش مشابه گوشی‌های تاشو با شگردی خلاقانه بهره گرفته شده است.

این ساعت کمی ضخیم‌تر از ساعت‌های هوشمند معمولی است چرا که چندین لایه نمایشگر را در خود جای داده است.

XS
SM
MD
LG