لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۳

ادغام فیس‌بوک و اینستاگرام نهایی می‌شود؟


بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها فیس‌بوک که در جذب کاربران با مشکل روبه‌رو شده، بالاخره قصد دارد در چندین مرحله با ادغام شبکه اینستاگرام و فیس‌بوک در یک اپلیکیشن واحد دوباره به اوج بازگردد.

برخی رسانه‌ها دوباره گزارش داده‌اند که مارک زاکربرگ تصمیم دارد تا اپلیکیشن فیس‌بوک و اینستاگرام را در آینده با هم ادغام کند.

یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های فیس بوک، خرید اینستاگرام بود. حالا این اپلیکیشن در روزهای سقوط فیس‌بوک به «گاو شیرده» این مجموعه تبدیل شده است.

برخی می‌گویند فیس‌بوک در حال تبدیل شدن به «خانه سالمندان» است. این در حالی است که اینستاگرام در حال جذب کاربران جوان‌تر است.

این موضوع برای واتس‌اپ هم صدق می‌کند و فیس‌بوک گویا قصد دارد تمام پیام‌رسان‌های خود را در یک سامانه واحد ادغام کند.

بلومبرگ گزارش داده است در گام اول فیس‌بوک می‌خواهد تا چت فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ را با هم ادغام کند.

فیس‌بوک طی چند سال اخیر در پی افشای اطلاعات کاربرانش، بخش زیادی از اعتبار خود را از دست داده و قصد دارد تا دوباره با این ادغام‌ها به برند خود جان تازه‌ای بدهد.

فاش‌شدن اطلاعات پیکسل چهار

برخی رسانه‌های فناوری، اطلاعات تازه‌ای را از تلفن همراه جدید گوگل به بیرون درز داده‌اند. این گوشی‌ها از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده می‌کنند و دارای شش گیگابایت رم هستند.

پیکسل چهار و چهار ایکس ال دارای نمایشگرهای ۵.۷ و ۶.۳ اینچی هستند و فرکانس کاری صفحه نمایش هم از ۶۰ به ۹۰ هرتز رسیده است که کار آن را روان‌تر شدن خواهد کرد. در حال حاضر این قابلیت در گوشی وان پلاس هفت پرو استفاده شده است.

گوگل در نهایت قصد دارد تا از دوربین‌های چندگانه در پیکسل استفاده کند. گویا هوش مصنوعی که گوگل پیشتر ادعا می‌کرد می‌تواند با یک دوربین کاربران را راضی کند در برابر رقبا نتوانسته کارایی مناسبی داشته باشد.

یکی از دوربین‌ها در پیکسل جدید ۱۲ مگاپیسکلی است و دوربین دیگر تله فوتو از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

گوگل در این گوشی‌ها از باتری ۲۸۰۰ و ۳۷۰۰ میلی آمپری استفاده کرده که در برابر رقبا چندان قوی به‌نظر نمی‌رسد.

در این گوشی‌ها از حافظه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی استفاده شده است.

فضای ابری و ویندوز ۱۰

ویندوز ۱۰ در آینده به قابلیت جدیدی مجهز می‌شود و کاربران می‌توانند به‌راحتی در درون ویندوز اطلاعات خود را در یک فضای ابری ذخیره کنند. با این روش، فضای ابری گویا یکی از پوشه‌های ذخیره اطلاعات در داخل ویندوز خواهد شد.

این گزینه سبب می‌شود کاربران بتوانند در به‌روزرسانی‌های آتی ویندوز اطلاعات رایانه خود را در فضای ابری به عنوان پشتیبان ذخیره کنند، یا در صورت بروز مشکل سخت‌افزاری، اطلاعات خود را به فضای ابری انتقال دهند.

لپ‌تاپ‌های قدرتمند از نگاه انویدیا

شرکت انویدیا که قدرتمندترین شرکت سازنده پردازنده‌های گرافیکی در جهان است لپ‌تاپ‌هایی را با قابلیت بالا برای پردازش‌های سنگین، تحت نشان آرتی ایکس استودیو معرفی کرده است.

در سری جدید، ۱۰ رایانه قابل حمل تحت این برند عرضه خواهند شد. این سری از لپ تاپ‌ها برای بازی سازی، فضا سازی، فعالیت‌های سنگین مهندسی، پردازش‌های محققان و تدوین فیلم کارایی دارد.

لپ‌تاپ‌های لنوو لژیون وای‌زد۴۰، لنوو تینک‌پد پی۵۳ و پی۷۳ با پردازنده گرافیکی کوادرو آر‌تی‌ایکس ۵۰۰۰ ، ورک‌استیشن‌های قابل‌حمل دل پرسیشن ۷۵۴۰ و ۷۷۴۰و اچ‌پی زدبوک ۱۵ و ۱۷ اینچی مجهزبه پردازنده‌های گرافیکی کوادرو آرتی‌ایکس از جمله این سری لپ‌تاپ‌های پر قدرت هستند.

ساخت فیلم ‌هالیوودی با دوربین‌های بدون آینه عکاسی

با افزایش قابلیت دوربین‌های بدون آینه عکاسی که قابلیت فیلمبرداری دارند برخی استودیوهای فیلمسازی برای کاهش هزینه‌های خود به سمت استفاده از این وسایل رفته‌اند. البته این موضوع تا پیش از این بیشتر برای فیلمسازان مستقل صادق بود اما به‌تازگی‌ هالیوود هم به سمت استفاده از این دوربین‌ها رفته است.

تسخیر‌ هانا گریس یک فیلم در ژانر ترسناک است که با دوربین عکاسی فول‌فریم بدون آینه سونی آلفا هفت سری دو تصویربرداری شده است.

ارزان بودن این سری از دوربین‌ها به سازنده اجازه داده است تا از تعداد زیادی از این دوربین‌ها با لنز‌های سینمایی استفاده کند و دیگر نیاز به تعویض لنز نباشد.

تسخیر هانا گریس با بودجه هفت میلیون دلاری ساخته شد و تقریبا هفت برابر آن فروش کرد.

شروط تولید بیت‌کوین در ایران

مصرف بالای برق برای تولید بیت کوین سبب شده است شروطی برای استفاده از برق برای تولید ارزهای مجازی مشخص شود.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، به ایسنا گفته است: «فردی که می‌خواهد به این حوزه وارد شود، باید پروانه معتبر از وزارت صمت دریافت کند. پروانه‌ای که فرد از وزارت صمت اخذ می‌کند، دو اختیار را به متقاضی می‌دهد. نخست آنکه فرد می‌تواند از شبکه سراسری برق استفاده کند. دوم این‌که فرد اقدام به تاسیس نیروگاه کند. چنانچه متقاضی تصمیم به تاسیس نیروگاه دارد، باید محل آن را مشخص کند، انشعاب گاز بگیرد و گاز با نرخ ۰.۷ نرخ گاز صادراتی خواهد بود.»

سخنگوی صنعت برق درباره متقاضیانی که قصد دارند به شبکه سراسری برق وصل شوند، توضیح داده: «برای افرادی که قصد دارند به شبکه سراسری برق وصل ‌شوند، تسهیلاتی برای گرفتن انشعاب، نصب کنتور هوشمند و... فراهم می‌شود. از سوی دیگر مقرراتی وجود دارد که این افراد در ساعات اوج مصرف از برق استفاده نکنند. نرخ آن، متوسط نرخ ریالی صادراتی است که در طی سال متناسب با نیازها تعیین می‌شود. در تابستان که ذخیره برق کم‌تر است، نرخ گران‌تری نسبت به ماه‌های دیگر سال مشخص خواهد شد».

XS
SM
MD
LG