لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۶

اندروید ۱۰ به‌زودی روی گوشی‌های پرچم‌دار


اندروید ۱۰ کار خود را با گوشی‌های پیکسل گوگل شروع کرده و به زودی روی بسیاری از گوشی‌های پرچمدار قابل دسترس خواهد بود. از طرفی اعلام شده در ایران هر دقیقه ۸۵ گوشی موبایل فروخته می‌شود.

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰ جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید است که این بار بر خلاف روال قبلی با کدش شناخته می‌شود. این سیستم عامل پس از گوشی‌های گوگل به تدریج روی گوشی‌های شرکت‌های دیگر و پرچمداران این شرکت‌ها عرضه خواهد شد.

مهم‌ترین ویژگی‌های اندروید ۱۰ پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت است. از سوی دیگر این سیستم عامل می‌تواند از صفحه نمایش تاشو پشتیبانی کند. اندروید ۱۰ در زمینه استفاده از هوش مصنوعی و افزایش امنیت هم دچار تحولات بسیاری شده است.

شرکت «وان پلاس» پس از گوگل از اولین شرکت‌هایی است که از اندروید ۱۰ در محصولات خود استفاده خواهد کرد. این شرکت مانند گوگل از اندروید خالص استفاده می‌کند که سبک‌تر از نسخه‌های دیگراست و سرعت بیشتری دارد.

گوگل فوتوز و قابلیت جستجوی متن در عکس

گوگل قابلیت جدیدی را فعال کرده است که در عکس می‌توان متن‌های مختلف را شناسایی و استخراج کرد. با این قابلیت به راحتی می‌توان از متنی عکس گرفت و متن داخل عکس را کپی و وارد فایل‌های متنی کرد.

از طرفی با این قابلیت جدید، کاربران می‌توانند تا عکس‌های دارای متن را به‌راحتی مشخص و پیدا کنند.

گوگل همچنین قابلیت گوگل لنز و قابلیت تشخیص شخصیت را هم با استفاده از هوش مصنوعی وفناوری متکی بر شبکه عصبی ارتقا داده است.

آیا گوشی جدید هواوی اندرویدی می‌مانند

در حالی که مدیران هواوی پیش تر خبر از استفاده از سیستم عامل خاص خود در گوشی سری جدیدشان داده بودند حالا این شرکت اعلام کرده در محصولات جدید خود با نام میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو از اندروید استفاده می‌کن.

گوشی تاشوی هواوی در نمایشگاه بارسلونا
گوشی تاشوی هواوی در نمایشگاه بارسلونا

این در حالی است که گوگل اعلام کرده از اندروید استفاده شده در این گوشی‌ها حمایت نمی‌کند و به آنها خدمات نخواهد داد.

اینتل درمقابل ای‌ام‌دی

بر خلاف تصور، شرکت AMD که همیشه از اینتل عقب‌تر بود گویا در برخی موارد توانسته است خود را به غول سازنده پردازنده در جهان یعنی اینتل نزدیک کند.

تروی سورسان که ازمدیران توسعه‌ رایانه‌های مخصوص بازی اینتل است به تازگی گفته است «همچنان پردازنده‌ ۹۹۰۰کی در برابر رایزن ۹-۳۹۰۰ایکس پردازنده قدرتمندتری است. این را هم در نظر بگیرید که پردازنده ما هشت هسته‌ای و پردازنده رقیب دارای ۱۲ هسته است. البته آنها قدرتمند ظاهر شده‌اند ولی ما همچنان جلوتر هستیم».

سری جدید دوربین‌ها معرفی شدند

شرکت پاناسونیک قوی‌ترین دوربین عکاسی خود و شرکت سونی یک دوربین عکاسی میان‌رده را معرفی کرده‌اند. هر دو دوربین هم بدون آینه است و در بخش خود از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود.

دوربین فول‌فریم S1H پاناسونیک به طور خاص برای کارهای سینمایی توسعه پیدا کرده است و یکی از اولین دوربین‌های عکاسی است که مانند دوربین‌های سینمایی برای دفع حرارت از داخلش، از چندین فن استفاده شده است. این دوربین می‌تواند در اندازه شش کی با نرخ ۲۴ فریم‌بر‌ثانیه فیلمبرداری کند.

شرکت سونی هم دوربین ای۶۶۰۰ را معرفی کرد. این دوربین با وجود اندازه کوچک خود در بسیاری از زمینه‌ها مانند دوربین‌های حرفه‌ای عمل می‌کند.

این دوربین دارای حسگر ۲۴ مگاپیکسلی از نوع APS-C است که می‌تواند با قدرت ۱۱ فریم در ثانیه عکاسی کند.

میزان فروش گوشی در ایران

به گزارش ایسنا رییس انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی با بیان این‌که در هر دقیقه ۸۵ دستگاه تلفن همراه در ایران به فروش می‌رسد، گفته است «امیدواریم با تسهیل واردات و کنترل قیمت ارز، بتوانیم شاهد کاهش قیمت گوشی تلفن همراه و ترغیب کاربران این دستگاه‌های کاربردی به به‌روزرسانی موبایل‌های خود باشیم».

در سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ بالغ بر ۲۴ تا ۲۷ میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه در ایران به فروش رسیده، اما در سال گذشته این میزان به ۱۲ میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده است.
در سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ بالغ بر ۲۴ تا ۲۷ میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه در ایران به فروش رسیده، اما در سال گذشته این میزان به ۱۲ میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده است.

حسین غروی رام با اشاره به تغییر الگوی مصرف کاربران موبایل توضیح داده «در سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ چیزی بالغ بر ۲۴ تا ۲۷ میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه در ایران به فروش رسیده است. در حالی که در سال گذشته این میزان به ۱۲ میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده است که پیش بینی می‌کنیم در سال ۹۸ نیز همین تعداد گوشی در کشور به فروش برسد.»

وی دلیل این کاهش تقاضا را تغییر رفتار کاربران تلفن همراه دانسته و اظهار کرده است «با افزایش ضریب نفوذ تلفن هوشمند در کشور، الگوی رفتاری کاربران این دستگاه ارتباطی تغییر کرد و استفاده‌ی روزمره از این ابزار به سرعت برای مردم تبدیل به یک ضرورت شد. این روزها ممکن است مردم هنگام خروج از خانه هرچیزی را جا بگذارند اما امکان ندارد تلفن همراهشان را فراموش کنند.»

XS
SM
MD
LG