لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۴

مبارزه گوگل با جوکر


نشان شرکت گوگل در جریان کنفرانسی در مورد هوش مصنوعی در شانگهای، چین
نشان شرکت گوگل در جریان کنفرانسی در مورد هوش مصنوعی در شانگهای، چین

شرکت گوگل اعلام کرده است که سه سال در حال مبارزه با بدافزار جوکر در فضای اندروید بوده است. از دیگر خبرهای تازه در جهان فناوری آماده شدن اپل برای ارائه «قوی‌ترین» پردازنده موبایل جهان است.

بدافزار جوکر

بدافزار با نام Bread که آن را با نام «جوکر» هم می‌شناسند، حدود سه سال است که در فضای گوگل‌پلی جولان داده؛ این شرکت مدت‌هاست با آن درگیر است و به همین دلیل هم صدها اپلیکیشن آلوده را پاکسازی کرده است.

جوکر بیشتر در فضای اندروید فعالیت داشته است. این بدافزار بارها در نسخه‌های جدید در گوگل‌پلی خود را نشان داده بود و این سرعت عمل بارها متخصصان امنیت گوگل را غافلگیر کرده بود.

برای شناسایی و مقابله با این بدافزار تیم‌هایی خارج از گوگل نیز به این شرکت کمک کرده‌اند.

روش کار جوکر در ابتدا اینگونه بود که کاربر را عضو برخی سرویس‌های پیامکی می‌کرد و این کار سبب می‌شد کاربران دچار زیان‌های مالی شوند. گوگل برای مقابله با این اقدام دسترسی به پیامک را در برخی اپلیکیشن‌ها دچار محدویت می‌کرد، اما جوکر روش خود را تغییر داد و به وسیله پرداخت WAP به کاربران ضربه زد.

این بدافزار هربار نوع عملکرد خود را تغییر می‌داد تا کارشناسان حوزه امنیت را گیج کند. جوکر البته در مدت سه سال حفره‌های بسیاری را در سیستم گوگل و گوگل‌پلی نشان داد.

غول جدید اپل

موبایل‌های اپل اگرچه در سال‌های اخیر در بسیاری از زمینه‌ها مانند عکاسی از رقبای خود عقب افتاده‌اند اما همچنان در یک زمینه برتر هستند و آن پردازنده است. هم اکنون اپل در حال کار روی پردازنده جدید خود است که حتی از بسیاری از پردازنده‌های کامپیوترهای رومیزی هم قوی‌تر است.

این پردازنده ای-۱۴ نام دارد و در آن ۱۵ میلیارد ترانزیستور استفاده شده است و لیتوگرافی آن پنج‌ نانومتری است.

این پردازنده قرار است روی آيفون ۱۲ استفاده شود و قدرت بالای پردازش آن احتمالا سبب می‌شود هوش مصنوعی عملکرد بهتری را در دستگاه‌هایی مانند موبایل و تبلت در شرکت اپل داشته باشد.

پردازنده ۲۲ هسته‌ای اینتل

اینتل در حال ساخت پردازنده ۲۲ هسته جدیدی است که می‌تواند سرعت رایانه‌ها را افزایش دهد.

پردازنده‌ ۲۲ هسته‌ای شرکت اینتل Core i9-10990XE نام دارد .این غول جهان رایانه با ۲۲ هسته و ۴۴ رشته پردازشی با سرعت پنج گیگاهرتز کار می‌کند. در طراحی این شاهکار جهان فناوری از روش لیتوگرافی ۱۴ نانومتری استفاده شده است. این پردازنده از ۳۰ مگابایت حافظه‌ ‌کـَش بهره می‌برد. البته برخی منتقدان مصرف بالا و حرارت زیاد را از نقاط ضعف این محصول عنوان کرده‌اند.

وداع با ویندوز هفت

پشتیبانی از ویندوز هفت سرانجام پایان یافت. عاملی که می‌تواند برخی کاربران را از مایکروسافت به اپل سوق دهد. برخی کاربران ویندوز هفت را آخرین سیستم عامل خوب شرکت مایکروسافت می‌دانستند.

با این همه به‌نظر می‌رسد میلیون‌ها نفر همچنان از ویندوز هفت استفاده کنند که این موضوع می‌تواند خطرات امنیتی زیادی را در پی داشته باشد.

پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۰۰ میلیون دستگاه همچنان از ویندوز هفت استفاده می‌کنند. مایکروسافت با پایان پشتیبانی از این نسخه به دنبال افزایش استفاده از ویندوز ۱۰ است حال آنکه ممکن است این اقدام به مهاجرت کاربران به سیستم عامل‌های شرکت‌های رقیب منجر شود.

سریع‌ترین دوربین آينه‌دار جهان

شرکت کنون با تغییر ساختار در گران‌قیمت‌ترین دوربین خود، توانست رکورد سریع‌ترین دوربین آینه‌دار جهان را بدست آورد.

سری ۳ دوربین وان دی کنون (1D X Mark III) این شرکت می‌تواند با سرعت ۱۶ فریم‌برثانیه کار کند. این شرکت برای این کار جعبه‌های آینه را از پایه باز طراحی کرده است.

XS
SM
MD
LG