لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۷

از گوشی تازه موتورولا تا پردازنده تقلبی چینی


تصویری از موتورولا اج پلاس
تصویری از موتورولا اج پلاس

شرکت موتورولا از گوشی جدید خود با نام‌های اج و اج پلاس رونمایی کرد. از طرفی پردازنده تقلبی چینی اینتل هم وارد بازارهای جهانی شده است.

موتورولا اج و اج پلاس

شرکت موتورولا هم در گوشی‌های پرچمدار جدید خود از نسل پنجم اینترنت موبایل یعنی فایو جی استفاده کرده و به همین دلیل سرعت دانلود چهار گیگابیت‌ بر ‌ثانیه در این گوشی قابل دسترسی است.

این شرکت سعی کرده است با استفاده از طیف جدید امکانات در پرچمدار خود در رقابت شدید بین پرچمداران اندرویدی حرفی برای گفتن داشته باشد.

اج پلاس از این نمایشگر ۶.۷ اینچی با نرخ ۹۰ هرتزی استفاده می‌کند. دوربین سلفی این گوشی ۲۵ مگا پیکسلی است.

در پنل پشتی این گوشی از دوربین سه گانه استفاده شده است و دوربین اصلی آن هم دارای سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی است. این گوشی توان فیلمبرداری شش کی را دارد.

برای این دو گوشی جدید، شرکت موتورولا مانند بیشتر شرکت‌های سازنده گوشی‌های اندروید از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام استفاده کرده که مکمل آن ۱۲ گیگابایت رم و حافظه ذخیره‌ ۲۵۶ گیگابایتی است.

ظرفیت باتری این محصول هم بالا و پنج هزار میلی‌آمپرساعتی است و امکان شارژ سریع را دارد.

پردازنده تقلبی چینی

پردازنده تقلبی اینتل، توسط شرکت‌های چینی در بازار رایانه پخش شده است. این پردازنده ابتدا تنها در چین فروخته شده اما به دلیل گردش در بازار از اروپا سر درآورده است.

رسانه‌های فناوری در هنگ کنگ این موضوع را فاش کرده و می‌گویند بدلسازان شروع به ساخت پردازنده تقلبی Core i7-8700K کرده‌اند. این پردازنده‌ها در واقع برخی از پردازنده‌های قدیمی‌تر هستند که با تغییراتی به نام پردازنده‌های پر قدرت جدید دربازار پخش شده‌اند و روی برخی از محصولات هم نصب شده‌اند.

حتی این پردازنده‌های تقلبی به آمازون هم راه پیدا کرده‌اند. اینتل در مواجه با این مشکل گفته تعویض پردازنده‌های تقلبی را نمی‌پذیرد.

کولاک اپل

در جدید‌ترین بررسی‌های فنی از نظر سرعت، تلفن همراه جدید میان‌رده اپل یعنی مدل اس‌ئی توانسته است از تمامی تلفن‌های همراه اندرویدی سریع تر عمل کند. دلیل هم استفاده از قوی‌ترین پردازنده موبایلی جهان در این محصول است.

از طرفی این تلفن همراه به دلیل استفاده از صفحه نمایشگر ۴.۷ اینچی نیاز به تحلیل کمتر داده‌های تصویری دارد و این عامل باعث افزایش سرعت آن شده است.

این تلفن همراه ۴۰۰ دلاری، حتی از نظر سرعت، عملکرد بهتری نسبت به گران‌قیمت‌ترین گوشی تلفن همراه سامسونگ دارد که چهار برابر آن قیمت دارد.

این قدرت به دلیل استفاده اپل از پردازنده آ۱۳ حاصل شده است. این پردازنده در آیفون یازده هم استفاده می‌شود و ۸.۵ میلیارد ترانزیستوردر آن استفاده شده است. آیفون اس‌ئی جدید را می‌توان تلفیق آیفون هشت با پردازنده آیفون ۱۱ دانست.

بر اساس بررسی بنچمارک گیک‌بنچ این گوشی توانسته امتیاز ۱۳۲۸ را در بخش عملکرد تک‌هسته‌ بدست آورد این در حالی است که سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا که از آن به عنوان قوی‌ترین موبایل اندرویدی یاد می‌شود امتیاز ۸۳۵ را بدست آورده است .

دوربین‌های جدید کانن

کانن قصد دارد با معرفی نسل جدید دوربین‌های عکاس خود مرزهای فنی را جابه‌جا کند.

کانن آر پنج محصول جدید بدون آینه این شرکت توانایی فیلمبرداری هشت کی که چهار برابر فور کی است را به صورت خام در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با این دوربین می‌توان در حالت فور کی هم با فریم ریت ۱۲۰ فیلمبرداری کرد. این محصول پاسخ کانن به شرکت‌های سونی، نیکون و پاناسونیک است.

این دوربین در زمینه عکاسی با شاتر مکانیکی می‌تواند با نرخ ۱۲ فریم در ثانیه عکاسی کند.

کانن دوربین سری جدید فیلم برداری خود با نام سی ۳۰۰ مارک ۳ را هم معرفی کرد. این دوربین در رده ۳۵ میلی‌متری سینمایی قرار دارد و می‌تواند مورد استفاده فیلم‌سازان مستند و سینمایی قرار گیرد.

کانن در این دوربین، سری جدید حسگرهای سینمایی خود را معرفی کرده است. این حسگر قدرت بالایی در پردازش اطلاعات دارد و از نظر گستره دینامیکی ۱۶ استاپ است.

رشد نت‌فلیکس

شیوع بیماری کووید-۱۹ برای بسیاری از کسب و کارها زیان‌بار بوده است اما برای نت‌فلیکس سود سرشاری داشته است. با خانه‌نشین شدن مردم استفاده از این پلتفرم به‌شدت افزایش یافته است.

این سامانه توانسته حدود ۱۶ میلیون کاربر جدید به‌دست آورد، که نسب به سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است. این سامانه مشترکان خود را به ۱۸۲ میلیون نفر رسانده است.

البته برخی تحلیگران معتقد هستند پس از کاهش قرنطینه این رشد کاهش پیدا خواهد کرد و احتمالا نتفلیکس باید به دنبال روش‌های جدیدی برای حفظ رشد خود باشد.

XS
SM
MD
LG