لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۸

از پلی‌استیشن جدید تا تحولات «جذاب» آی‌او‌اس


پلی‌استیشن ۵
پلی‌استیشن ۵

پلی‌استیشن پنج که از آن به عنوان کنسول پیشتاز بازی‌های رایانه‌ای در چند سال آینده نام برده می‌شود، رونمایی شده است. از طرفی آی‌او‌اس جدید هم شاهد تحولات جذابی خواهد بود.

پلی‌استیشن پنج

پلی‌استیشن پنج در دو تیپ استاندارد و تمام دیجیتال وارد بازار خواهد شد. این دو دستگاه از نظر سخت‌افزاری یکسان هستند اما مدل تمام دیجیتال توانایی خواندن دیسک‌های بلو-ری را ندارد ولی دستگاه استاندارد دارای چنین قابلیتی است و دیسک‌های بلو-ری را با ظرفیتی تا صد گیگابایت می‌تواند بخواند.

دستگاه دیجیتال ارزان‌تر از نسخه دیگر است؛ قیمت این دستگاه هنوز اعلام نشده است.

زبان طراحی این کنسول کاملا متحول شده است. از طرفی از سخت افزار بسیار قدرتمندی در این دستگاه استفاده شده است.

پردازنده این محصول از نوع زن‌دو با هشت هسته و فرکانس متغیر ۳.۵ گیگاهرتزی و دارای ۱۶ گیگابایت حافظه رم است.

برای ذخیره‌سازی بازی‌ها هم از حافظه اس اس دی پرسرعت بهره گرفته شده است که کمک زیادی به سرعت اجرای بازی‌های سنگین با بالاترین کیفیت می‌کند.

توانایی‌های جدید آی‌او‌اس

آی‌او‌اس جدید با نام ۱۴ قابلیت‌های جدیدی در استفاده بهینه از گوشی‌های هوشمند دارد. رسانه‌ها فناوری گزارش داده‌اند که یکی از این امکانات توانایی ضبط تماس در گوشی‌های آیفون است.

در این قابلیت کاربر اگر بخواهد می‌تواند صدای مکالمه را ضبط کند. البته مشخص نیست آیا این امکان برای همه کشورها در دسترس باشد چرا که قوانین برخی کشورها در زمینه ضبط شدن تماس‌ها سختگیری‌های خاصی دارد.

برخی رسانه‌های فناوری خبر می‌دهند که آی‌او‌اس ۱۴ قابلیت پشتیبانی از ماوس را خواهد داشت.

این قابلیت برای تبلت‌های اپل فعال شده است و با فعال شدن این قابلیت برای موبایل‌های اپل، این محصولات کاربردی‌تر خواهند شد.

فروش بیش از هفت میلیون پیکسل

بر اساس آمار ارائه شده، گوگل در سال گذشته میلادی بیش از هفت میلیون و ۲۰۰ هزار گوشی پیکسل فروخته است.

این میزان فروش بیشتر از پیش‌بینی‌ها بوده است. گوشی پیکسل سه آ نقش مهمی در این فروش داشته است.

پیکسل چهار ایکس‌ال و پیکسل چهار جدیدترین گوشی‌های تلفن همراه گوگل هستند.

پیکسل ۴
پیکسل ۴

یکی از ابتکارات گوگل در این محصول جدید استفاده از حسگر خاصی در حاشیه‌ بالایی گوشی است که قابلیت جدیدی را با نام «موشن سنس» ایجاد کرده است. این قابلیت بر اساس ژست‌های حرکتی کار می‌کند. با این قابلیت ازطریق ژست‌های حرکتی و بدون نیاز به لمس صفحه ‌نمایش می‌توان به گوشی فرمان داد.

در این محصول از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام بهره گرفته شده و از این نظر این گوشی مشابه بیشتر پرچمداران اندرویدی دیگر بازار است.

یکی دیگر از عوامل موثر در این فروش، طرح‌های جذاب و تخفیف‌های گوگل برای فروش سری جدید گوشی‌های خود بوده است.

البته فروش گوگل در برابر فروش شرکتی مانند اپل چندان قابل توجه نیست. اپل تنها در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۹ بیش از ۷۳ میلیون گوشی فروخته است. پیش‌بینی می‌شود با عرضه آیفون اس‌ئی میزان این فروش در سال جاری افزایش داشته باشد.

طرح دولت ایران برای شرکت‌های دانش بنیان

دولت ایران به شرکت‌های دانش‌بنیان مجوز داد در اماکن دارای کاربری مسکونی مستقر شوند.

براساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، نداشتن شاکی خصوصی در موضوع استقرار یا آرای کمیسیون‌‌های ماده‌ ۱۰۰ ازجمله شرایطی است که درزمینه‌ صدور مجوز استقرار مؤثر است.

کاربری ساختمان‌هایی که این شرکت‌ها در آن‌ها مستقر می‌شوند، تغییر نخواهد کرد و تنها تغییر ایجاد شده، حضور یک شرکت دانش‌بنیان در ساختمان مسکونی است.

شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند منازل مسکونی حداکثر ۲۵۰ متری را برای استقرار خود در نظر بگیرند. پس از انتخاب محل و بررسی اولیه‌ این تقاضا، پرونده به شهرداری منطقه ارسال می‌شود. این نهاد ارزیاب اصلی درخواست شرکت‌های دانش‌بنیان برای استقرار در ساختمان‌های مسکونی خواهند بود.

شرکت‌های فناوری و استارتاپ‌های ایرانی در دو سال اخیر به دلیل بحران اقتصادی از جمله در پی تحریم‌های تازه آمریکا و همچنین به دلیل مشکلات کرونا، به‌شدت با مشکل روبه‌رو شده‌اند و بسیاری از این کسب و کارها نابود شده یا در مرز نابود شدن هستند.

ادوبی فتوشاپ کمرا

شرکت ادوبی اپلیکشین جدید را با نام «فتوشاپ کمرا» منتشر کرده است. این اپلیکیشن برای هر دو سیستم عامل آی‌او‌اس و اندروید منتشر شده است. در این محصول جدید این شرکت فیلترهای جذابی را برای عکاسی با دوربین موبایل در دسترس کاربران قرار داده است.

این فیلترها می‌تواند فضای تخیلی درعکس‌های گرفته شده با موبایل، را شبیه‌سازی کند.

البته تنها برخی از گوشی‌های پرچمدار اندرویدی توان اجرا این اپلیکیشن را دارند.

در این اپلیکیشن برخی قابلیت‌های ساده ادیت عکس هم قرار داده شده است. این اپلیکیشن هنوز از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.

XS
SM
MD
LG