لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۴

مجله فناوری: گوگل و یکپارچگی راه‌های ارتباطی در جی‌میل


هم اکنون جی‌میل را می‌توان محبوب‌ترین پست الکترونیکی در جهان دانست. شرکت گوگل قصد دارد به دلیل گستردگی این سامانه دیگر سیستم‌های ارتباطی خود را کاملا در این پلت فرم ادغام کند.

استراتژی جدید گوگل

گوگل هرچند در زمینه شبکه‌های اجتماعی مانند گوگل‌پلاس شکست خورده اما در زمینه پست‌الکترونیک بازی را از رقبای خود، یاهو و مایکروسافت برده است؛ به همین دلیل قصد دارد جی‌میل را قوی‌ترین کند و باقی سیستم‌های خود در زمینه ارتباطی را هم در این سامانه حل کند.

بر اساس این سیاست تغییرات زیادی در جی‌میل روی خواهد داد و تمامی راه‌های ارتباطی گوگل به جی‌میل ختم می‌شوند.

این سیاست یک اپ بسیار قوی به‌وجود می‌آورد و از طرفی کار را برای کاربران ساده‌تر خواهد کرد.

البته این روند از قبل آغازشده است و قرار است در آینده کامل شود.

انویدیا از اینتل پیشی گرفت

شرکت انویدیا در زمینه نیمه‌هادی‌ها از رقیب سرسخت خود اینتل پیشی گرفت. این شرکت جایگاه اینتل را بر اساس بازار نیمه‌هادی‌ها در جهان از آن خود کرد و در رده سوم قرار گرفت.

ارزش سهام انویدیا هم اکنون به نزدیک ۲۵۰ دلار رسیده است. البته شرکت‌های تی‌اس‌ام‌سی و سامسونگ همچنان از انویدیا بالاتر هستند.

انویدیا قوی‌ترین شرکت جهان در زمینه ساخت پردازنده‌های گرافیکی است و موفقیت چند سال اخیر این شرکت در ساخت کارت‌های گرافیکی جدید و توسعه هوش مصنوعی و معماری‌های خاص این شرکت، سبب رشد بالای این غول جهان رایانه شده است.

رشد تولید کارت‌های گرافیک برای کنسول‌های بازی از دیگر دلایل پیشرفت این شرکت عنوان شده است.

دوربین جدید کانن اوج تکنولوژی یا رسوایی بزرگ

کانن آر-۵ و آر-۶ محصولات جدید شرکت کانن هستند که در بسیاری از زمینه‌ها در جهان دوربین‌ها پیشرو محسوب می‌شوند.

کانن آر-۵ اولین دوربین فول‌فریم ۳۵ میلی‌متری است که توانایی ثبت تصاویر هشت کی را بصورت خام در حالت فیلمبرداری دارد.

این قابلیت با استفاده از سنسور جدید ساخت این شرکت و همچنین استفاده از پردازنده دوربین وان‌دی کانن که بارزترین دوربین حرفه‌ای این شرکت است به‌دست آمده است.

با این وجود این قدرت بالا در پردازش تصاویر باعث شده تا برخی رسانه‌ها از داغ شدن این دوربین و خاموش شدن آن در هنگام کار خبر دهند.

تصاویر گرفته شده در حالت هشت کی خام توسط این دوربین آنقدر کیفیت و حجم زیادی دارند که طی بیست دقیقه می‌توانند یک حافظه ۵۰۰ گیگابایتی را پر کنند.

پس از آنکه اوج فناوری کانن در حال تبدیل شدن به یک رسوایی بزرگ بود این شرکت در یک اطلاعیه رسانه‌ای اعلام کرد به دلیل استفاده نشدن از فن داخلی در این دوربین، چنین اتفاقی در جریان فشار بسیار زیاد به پردازنده دوربین رخ می‌دهد.

این شرکت می‌گوید فنی برای خنک کردن پردازنده داخل دوربین قرار نداده تا اندازه دوربین، بیش از حد بزرگ نشود.

این شرکت به کاربران گفته است سامانه جلوگیری از گرمای بیش از حد دوربین را روشن نگاه دارند تا زمانی که دوربین به آستانه خطر رسید به‌طور اتوماتیک کیفیت را کاهش دهد و دوربین آسیب نبیند.

دوربین‌های جدید کانن بدون آینه هستند و در رقابت با محصولات بدون آینه سونی و پاناسونیک وارد بازار شده‌اند.

البته دو شرکت سونی و پاناسونیک هنوز چنین کیفیتی را در دوربین‌های خود استفاده نمی‌کنند. از طرفی پاناسونیک در دوربین اس یک اچ خود برای حالت شش کی از فن داخلی برای خنک کردن استفاده می‌کند.

دوربین آر-۵، ۴۵ و آر-۶، ۲۰مگاپیکسلی هستند.

دوربین آر-۵ گذشته از توانایی گرفتن تصاویر هشت کی خام با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه می‌تواند تصاویر چهار کی ۱۰ بیتی و چهارکی با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه ثبت کند.

در این دوربین از سیستم جفت فازی برای فوکوس اتوماتیک استفاده شده که کانن ادعا می‌کند سرعت و دقت بالایی دارد.

بااستفاده از پردازنده جدید، کانن از هوش مصنوعی هم در این دوربین استفاده کرده و دوربین می‌تواند حیوانات و انسان‌ها را شناسایی و تعقیب کند.

دوربین آر-۶ در زمینه عکاسی و فیلمبرداری ضعیف‌تر است. این دوربین در حالت فیلمبرداری توانای ثبت تصاویر چهار کی با نرخ ۱۰ بیت و ۶۰ فریم در ثانیه را دارد.

ویندوز ۱۰ و بازار ۸۵ درصدی

پس از کنار گذاشتن ویندوز هفت و هشت توسط ویندوز سهم ویندوز ۱۰ در حال افزایش به سمت ۸۵ درصد است و کارشناسان احتمال می‌دهند تا یک سال آینده ویندوز ۱۰ به این موفقیت خواهد رسید.

البته فعلا این سیستم عامل در محصولات ویندوزی ۶۸ و در کل سیستم عامل‌های رایانه‌ای سهم ۵۸ درصدی دارد.

گفتنی است همچنان بسیاری از کاربران با وجود پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز هفت و هشت، از این سیستم‌عامل‌ها استفاده می‌کنند و کارشناسان هشدار می‌دهند استفاده از این سیستم‌عامل‌ها هر روز دارای حفره امنیتی بیشتری شده و طعمه‌های خوبی برای هکرها محسوب می‌شود.

XS
SM
MD
LG