لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۲

این گوشی‌ها «سریع‌ترین» گوشی‌های جهان هستند


با معرفی آیفون‌های جدید و پردازنده جدید اپل، بنچمارک‌های مختلف این گوشی‌ها را از رقبای اندرویدی برتر اعلام کرده‌اند. البته در چند ویژگی گوشی‌های اندرویدی نیز توانسته اند اپل را شکست دهند.

وب سایت «تامز گاید» (Tom's Guide) که در زمینه بررسی گوشی‌های هوشمند در جهان شناخته شده است پس از عرضه آیفون‌های جدید سعی کرده است این محصولات را با بهترین گوشی‌های اندرویدی مقایسه کند تا مشخص کند کدام گوشی‌ها در جهان سریع‌تر هستند.

سرعت هسته‌ها

در بنچمارک گیک‌بنچ ، آیفون ۱۰ اس مکس بالاترین امتیاز را به‌دست آورده است. آیفون ۱۰ اس با کمی اختلاف در رتبه بعدی‌ست. در رده سوم هم آیفون ۱۰ قرار دارد، با آنکه بیش از یکسال از معرفی آن گذشته‌است.

اما عجیب‌تر از موفقیت آیفون سرعت بالای گوشی وان پلاس است. وان‌پلاس شش که از هشت گیگابایت رم بهره می‌برد با استفاده از پردازنده اسنپدارگون در رده چهارم است. این گوشی حدود ۵۵۰ دلار قیمت دارد و با قیمتی حدود نصف آیفون ۱۰، اختلاف اندکی با این گوشی‌ها دارد و بهترین گوشی اندرویدی جهان از نظر سرعت هسته‌ها محسوب می‌شود. در این امتیاز بندی نوت ۹ پنجمین گوشی پر سرعت جهان است.

عملکرد گرافیکی

در بنچمارک 3DMark Slingshot Extreme که به عملکرد گرافیکی و تحلیل سه بعدی گوشی‌ها ارتباط دارد، گوشی‌های آیفون از یک گوشی اندریودی شکست خورده‌اند.

در این بنچمارک وان پلاس شش بشترین امتیاز را به‌دست آورده است.

گوشی‌های نوت ۹ و سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس در مکان سوم قرار گرفتند.

آیفون۱۰ اس مکس و و آیفون ۱۰ اس اپل در مکان چهارم و پنجم این بررسی جای دارند.

ادیت فیلم

این روزها بسیاری سعی می‌کنند با گوشی‌های خود فیلم‌ها را کوتاه کنند یا فیلم‌های مختلفی را ادیت کنند. در این حالت هرچه سرعت گرافیک و پردازنده بالا باشد و نرم‌افزار و سخت‌افزار هماهنگ‌تر عمل کنند عملکرد بهتری حاصل می‌شود.

وب‌سایت «تامز گاید» برای به‌دست آمدن نتایج این بررسی از نرم‌افزار ادوبی پریمیر کلیپس بهره گرفته است. متخصصان این سایت سعی کرده‌اند با گوشی‌های مختلف یک ویدئو دو دقیقه‌ای فور کی را تبدیل به یک فیلم فول اچ دی کنند. کاری که فشار بالایی به گوشی تلفن همراه می‌آورد. بسیاری از گوشی‌ها از چنین کاری ناتوان هستند و برخی با سرعت بالا این کار را انجام می‌دهند. در این بررسی آیفون ۱۰ اس مکس و آیفون ۱۰ اس اپل طی ۳۹ ثانیه توانستند این کار را انجام دهند و در مکان اول قرار گیرند. این دو گوشی از پردازنده ای-۱۲ اپل بهر می‌برند. این پردازنده برای نخستین‌ بار از لیتوگرافی ۷ نانومتری استفاده کرده است. این محصول ۶.۹ میلیارد ترانزیستور درون خود جای داده است و سریع‌ترین پردازنده ساخته شده برای تلفن‌های همراه تا کنون است.

در این نسل، اپل از شش هسته‌ برای پردازش بهره گرفته که دو هسته از آن‌ها پردازش‌های پیچیده را انجام می‌دهند. پردازنده ای-۱۲ آنگونه که اپل ادعا می‌کند ۱۵ درصد نسبت به نسل قبلی خود سریع‌تر است. این محصول در محاسبات گرافیکی تا ۵۰ درصد سریع‌تر از نسل قبلی شده‌است.

آیفون ۱۰ در این تست توانسته با زمان ۴۳ ثانیه فیلم‌ها را تبدیل کند. در مکان چهارم گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ با زمان دو دقیقه و ۳۲ ثانیه، عمل کرد نه چندان قدرتمندی را در برابر محصولات اپل، به نمایش گذاشته است.

جی ۷ تینکیو ال‌جی در زمان سه دقیقه و ۱۶ ثانیه و وان‌پلاس ۶ در مدت زمان سه دقیقه و ۴۵ ثانیه این کار را انجام داده‌اند.

XS
SM
MD
LG