لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۲۷

نامی نه‌چندان مشهور و «سریع‌ترین» گوشی اندرویدی


شاید برای بسیاری نام شرکت وان پلاس چندان آشنا نباشد ولی این شرکت چند سالی است که قوی‌ترین گوشی‌های اندرویدی را با قیمتی بسیار کم‌تر از رقبا عرضه می‌کند. امسال هم این شرکت این روند را ادامه داده است و با رونمایی وان پلاس شش، قوی‌ترین گوشی اندرویدی بازار را با کمترین قیمت نسبت به رقبا معرفی کرده است.

گوشی جدید وان پلاس در کنار گوشی پیکسل گوگل از اولین گوشی‌های جهان خواهد بود که نسل جدید اندروید با نام اندروید پی روی آن عرضه خواهد شد. این گوشی از نسخه بسیار نزدیک اندرویدی به پیکسل استفاده میکند و از اندروید تقریبا خالص بهره می‌برد.

گوشی وان پلاس مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ و هشت گیگ رم در کنار پردازنده گرافیکی ۶۳۰ آدرنو است. این گوشی در بالاترین مدل حدود ۶۰۰ دلار قیمت دارد و از حافظه داخلی ۲۵۶ گیگا بایتی بهره می‌برد.

هم اکنون پرچمداران اندرویدی از پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده می‌کنند که قوی‌ترین پردازنده اندرویدی در جهان است. اما نکته‌ای که سبب شده وان پلاس شش قوی‌ترین گوشی اندرویدی بازار باشد استفاده از هشت گیگابایت رم است که سبب می‌شود این دستگاه با کمترین تاخیر سنگین‌ترین برنامه‌های مختص موبایل را اجرا کند.

وان‌پلاس شش از پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۴۵ با هشت هسته‌ پردازشی و واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۶۳۰ بهره می‌برد که بر اساس اعلام شرکت سازنده یعنی کوالکام، این پرازنده ۳۰ درصد عملکرد بهتر و ۱۰ درصد بهره‌وری بالاتری نسبت به نسل قبلی دارد، از طرفی پردازش گرافیکی آن نسبت به نسل گذشته ۳۰ درصد بهتر شده است.

وان‌پلاس شش از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی ساخت شرکت سونی بهره می‌برد؛ در حالی که دوربین دوم از سنسور ۲۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. در هر دو دوربین از لنز‌هایی با دیافراگم f/۱.۷ استفاده شده است. این دیافراگم باز، سبب می‌شود عمق میدان مناسبی تولید شود و قدرت دوربین در نورهای کم افزایش یابد. در این گوشی برای دوربین سلفی از لنزی با دیافراگم دو و از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شده است.

این گوشی امکان ثبت تصاویر اسلوموشن فول اچ‌دی با نرخ ۲۴۰ فریم‌برثانیه و اچ‌دی با نرخ ۴۸۰ فریم‌برثانیه را دارا است.

در دوربین‌های این گوشی از لرزه‌گیر برای ثبت بهتر تصاویر استفاده شده است. همچنین در این گوشی از دو سنسور مختلف برای ثبت تصویر بهره گرفته شده است که به گوشی این توانایی را می‌دهد تا در محیط‌های تاریک هم عکس‌هایی را با کمترین نویز ثبت کند.

این شرکت هم اکنون در میان پرچمداران گوشی‌های تلفن همراه کمترین قیمت‌ها را پیش بینی کرده است. نسخه‌ پایه‌ وان‌پلاس شش با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ داخلی به قیمت ۵۲۹ دلار قیمت دارد. دو نسخه‌ دیگر با ۸ گیگابایت رم و حافظه‌ ذخیره‌سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به‌ترتیب با قیمت‌ ۵۷۹ و ۶۲۹ دلار قیمت گذاری شده است.

در سال گذشته هم محصول وان پلاس پنج با استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ با رم هشت گیگابایتی توانسته بود در بیشتر بنچ‌مارک‌های گوشی تلفن همراه بالاترین امتیاز را بدست آورد.

پس از وان پلاس پنج گلکسی نوت هشت در سال گذشته میلادی بالاترین بازدهی را در میان گوشی‌های اندرویدی داشته است.

در سال ۲۰۱۶ در بخش گوشی‌های تلفن اندرویدی به‌ترتیب وان‌پلاس ۳تی (با ۱۶۳ هزار امتیاز)، لئیکو پرو سه (با ۱۵۹ هزار امتیاز) و موتو زد ساخت شرکت موتورلا (با ۱۴۸ هزار امتیاز) در مکان‌های اول تا سوم قرار گرفته بودند.

XS
SM
MD
LG