لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۲

اپ‌های منتخب سال از گوگل تا اپل


بهترین اپلیکیشن‌های سال از گوگل تا اپل

با نزدیک شدن به پایان سال جاری میلادی بهترین اپلیکیشن‌ها از سوی گوگل و اپل معرفی شدند.

در بخش اپلیکیشن‌های اندرویدی و برای ویرایش فیلم اپ «Glitch Video Effects» به عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن سال گوگل‌پلی معرفی شد. با وجود اینکه پاپ جی همچنان بیشترین دانلود را در زمینه بازی در گوگل‌پلی دارد، نسخه موبایل «Call of Duty» از سوی گوگل به عنوان بهترین بازی معرفی شد.

نسخه جدید این بازی امسال یکی از موفق‌ترین‌ها در سامانه‌های مختلف بازی بوده است.

نسخه جدید بازی امسال یکی از موفق‌ترین‌ها در سامانه‌های مختلف بازی بوده است
نسخه جدید بازی امسال یکی از موفق‌ترین‌ها در سامانه‌های مختلف بازی بوده است

همچنان بخش کتاب‌های الکترونیکی یکی از جذاب‌ترین قسمت‌ها محسوب می‌شود و کتاب «داستان‌های ترسناک برای تعریف کردن در تاریکی» محبوب‌ترین کتاب‌سال گوگل‌پلی شد.

اما به عنوان بهترین بهترین‌ها، این اپلیکیشن «Ablo» بود که توانست نظر گوگل را برای انتخاب اصلی جلب کند.

در این سامانه با چت و گفت‌وگوی جهانی، کاربران می‌توانند تجربه جالبی از کشورهای مختلف جهان به‌دست آورد. در این اپلیکیشن می‌توان تبادل فرهنگی و زبانی را تجربه کرد.

محیط این اپلیکیشن‌ها به گونه‌ای طراحی شده که کاربران به صورت تصادفی دوستانی خواهند یافت. دوستانی که حداقل یک کشور و حداکثر یک قاره با هم فاصله دارند. این سامانه سعی می‌کند با مترجم همزمان مشکلات ارتباطی بین ملل مختلف را حل کند.

بر اساس انتخاب اپل بهترین اپلیکیشن برای آیفون، آیپد، اپل تی‌وی و مک معرفی شدند.

تمامی بازی‌ها و اپلیکیشن‌های منتخب به وسیله دبیر‌های اپ‌استور از کشورهای گوناگون معرفی شده اند.

اپلیکیشن «Spectre Camera» توانست بهترین اپلیکیشن آیفون شود. این موفقیت به دلیل قدرت هوش‌ مصنوعی برای پردازش تصاویر به این سامانه تعلق گرفته است. این سامانه به کاربران کمک می‌کند با نوردهی طولانی، عکس‌های متفاوتی را ثبت کنند.

اپلیکیشنی با نام «Flow» بهترین اپلیکیشن‌ آیپد شده است. این اپلیکیشن ابزاری برای طراحی و نوت‌برداری با قلم‌های مختلف است.

در اپل تی‌وی هم اپ «The Explorer » توانسته بهترین باشد. این اپلیکیشن می‌تواند به کاربر تجربه خوبی برای جست‌وجو در محتوای مختلف تصویری با بالاترین کیفیت را ارائه کند.

در قسمت بازی اپلیکیشن «Sky: Children of the Light» توانست در بخش بازی‌های آیفون بهترین باشد. این بازی یک بازی ماجراجویی محسوب می‌شود اما به دلیل ساختار انیمیشن وار آن، می‌توان آن را یک اثر هنری هم قلمداد کرد.

  • این بازی دارای یک فضای جذاب کارتونی و خلاقانه است

دربخش آیپد هم بازی «Hyper Light Drifter» موفق شد بهترین بازی باشد. این بازی از پنج امتیاز، ۴.۹ امتیاز کاربران را بدست آورده و بر اساس سبک بازی‌های قدیمی ۱۶ بیتی طراحی شده است.

بازی «GRIS» در بخش مک بهترین بازی شده است. یک بازی معمایی که بر اساس طراحی‌های زیبای بنا شده است. در بخش بهترین بازی اپل تی‌وی هم بازی «Wonder Boy: The Dragon’s Trap» توانست مقام اول را کسب کند در این بازی از فضای رنگارنگ و فانتزی استفاده شده است.

بر اساس انتخاب‌های انجام‌شده اپ‌های یوتیوب، اینستاگرام، اسنپ‌چت، تیک‌تاک، مسنجر، جیمیل، نتفلیکس، فیسبوک، گوگل مپ و آمازون بهترین اپلیکیشن‌های رایگان آیفون هستند.

نتفلیکس همچنان در هر دو پلتفرم اندروید و آی‌او‌اس، اصلی‌ترین ابزار برای دیدن فیلم محسوب می‌شود. این سامانه در حال تولید بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های اختصاصی برای پلتفرم خود است.

فلیکس همچنان اصلی‌ترین ابزار برای دیدن فیلم محسوب می‌شود
فلیکس همچنان اصلی‌ترین ابزار برای دیدن فیلم محسوب می‌شود

در هر دو ساختار اندروید و آی‌او‌اس، برای دستگاه‌های همراه، همچنان اپلیکیشن‌های ساخت گوگل و مایکروسافت از بیشترین اقبال روبه‌رو هستند و اپ‌های ساخت این دو شرکت را می‌توان از کاربردی‌ترین‌ها دانست.

موفقیت اپ‌های ساخته شده توسط مایکروسافت تا حدی است که این شرکت قصد دارد بخشی از شکست‌های سال‌های اخیر خود در زمینه سیستم عامل ویندوز را با این اپ‌ها جبران کند.

XS
SM
MD
LG