لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۹

اپل آی‌دی و مشکل تازه کاربران در ایران


کاربران ایرانی در چند سال اخیر اغلب در استفاده از محصولات اپل دچار مشکل می‌شوند.
کاربران ایرانی در چند سال اخیر اغلب در استفاده از محصولات اپل دچار مشکل می‌شوند.

گزارش‌ها حاکی‌ست کاربران در ایران با توجه به سیاست جدید اپل، برای ایجاد اپل آی‌دی دچار مشکلاتی شده‌اند.

شرکت اپل برای افزایش سطح امنیت کاربران خود، از آنها برای ارسال کد تایید هویت در مسیر ساختن اپل آی‌دی شماره تلفن درخواست می‌کند؛ آن‌چه حال بنا بر گزارش‌ها کار کاربران ایرانی را سخت می‌کند.

خبرگزاری ایسنا در گزارشی گفته اقدام اپل «به دلیل تحریم‌ها و نبودن اسم ایران در فهرست [تلفن‌ها]، می‌تواند برای کاربران ایرانی دردسرساز شود.»

این رسانه ادامه داده است «ساخت اپل آی‌دی با شماره ایرانی امکان‌پذیر نیست… از آنجایی که به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، شماره ایران در لیست بسیاری از شرکت‌های فناوری نیست، این بار هم کاربران ایرانی با مشکل مواجه می‌شوند.»

برخی کاربران ایرانی البته با استفاده از شماره‌های مجازی اقدام به ساخت اپل آی‌دی می‌کنند که ممکن است پس از مدتی این شماره‌ها غیر فعال شوند و برای این کاربران مشکلاتی را ایجاد کند.

کاربران ایرانی در چند سال اخیر اغلب در استفاده از محصولات اپل دچار مشکل می‌شوند و برخی از خدمات این شرکت برای افرادی که در ایران هستند غیر فعال است. البته پس از برجام محدودیت‌ها در حال برطرف شدن بود و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها ایرانی هم می‌توانستند در اپل استور حضور پیدا کنند.

اما با خروج آمریکا از برجام مشکلات زیادی برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن ایرانی برای آی‌او‌اس (سیستم عامل گوشی‌های آیفون اپل) ایجاد شده است.

گفتنی است محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده بود حذف برنامه‌های ایرانی از اپ‌استور را «به‌طور قانونی» پیگیری می‌کند.

توسعه فایو جی توسط اریکسون در آلمان

آلمان برای توسعه فایو جی به جای هواوی به سراغ شرکت اریکسون رفته‌ است. با وجود اینکه شرکت هواوی در زمینه توسعه زیرساخت فناوری فایو جی از شرکت اریکسون جلوتر است، اما هشدارهای مقامات امنیتی در آمریکا، به کشورهای مختلف سبب شده تا برخی از کشورها از همکاری با هواوی دست بردارند.

شرکت‌های اپراتور آلمانی بر همین اساس و به دلیل ایمنی گفته‌اند که به سراغ شرکت اریکسون به جای هواوی رفته‌اند.

آلمانی‌ها از این می‌ترسند که اطلاعات حیاتی شرکت‌ها و مراکز حساسشان، توسط شرکت‌ها ونهادهای مختلف در چین شنود شود. به‌ویژه که اتهام‌هایی مبنی بر روابط هواوی و نهادهای دولتی چین مطرح است، هرچند پکن و هواوی آن‌ها را رد کرده‌اند.

مالزی هم اعلام کرده است برای توسعه فناوری فایو جی از شرکت‌های غیر چینی هم کمک خواهد گرفت.

شرکت آکسیاتا که از بزرگترین اپراتورهای مالزی است برای کاهش وابستگی به هواوی برای توسعه شبکه فایو جی قصد دارد با شرکت‌های دیگر مانند اریکسون نیز وارد همکاری شود.

بیشترین فروش در میان کنسول‌های بازی

بر اساس گزارشی که به‌تازگی در رسانه‌های تکنولوژی جهان منتشر شده است پلی استیشن ۲ تا کنون با فروش بیش از ۱۵۷ میلیون دستگاه پرفروش‌ترین دستگاه بوده است.

سونی قصد دارد با عرضه پلی استیشن پنج همچنان نوار موفقیت را ادامه دهد
سونی قصد دارد با عرضه پلی استیشن پنج همچنان نوار موفقیت را ادامه دهد

پس از آن کنسول نینتندو دی اس با فروش بیش از ۱۵۴ میلیون دستگاه، گیم‌بوی با فروش ۱۱۸ میلیون وپلی استیشن چهار با ۱۰۹ میلیون دستگاه قرار دارند. این در حالی است که ایکس باکس ۳۶۰ در مکان هشتم و با فروش ۸۵ میلیون دستگاه نشان می‌دهد مایکروسافت از سونی همچنان در زمینه کنسول بازی بسیار عقب‌تر است.

سونی قصد دارد با عرضه پلی استیشن پنج همچنان این نوار موفقیت را ادامه دهد. البته فعلا رونمایی از این محصول ظاهرا به دلیل اعتراضات در آمریکا به تاخیر افتاده است. قرار بود این محصول در نیمه اول ماه جاری میلادی، و به دلیل کرونا، به صورت آنلاین انجام شود.

اندروید یازده

معرفی اندروید یازده به دلیل ناآرامی‌ها در آمریکا به تاخیر افتاده است اما برخی از تغییرات در این اندروید مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

یکی از موارد در اندروید یازده امکان شخصی‌سازی‌ها جدید این سیستم عامل مانند منوی پاور است. از طرفی برخی از آیکون‌ها هم با تغییر شکل روبه‌رو شده‌اند.

یکی از موارد در اندروید یازده امکان شخصی‌سازی‌ها جدید این سیستم عامل است.
یکی از موارد در اندروید یازده امکان شخصی‌سازی‌ها جدید این سیستم عامل است.

کاربران همچنین می‌توانند پارامترهای مرتبط با کنترل پخش محتوای چندرسانه‌ای را به دسترسی سریع انتقال دهند.

در نوع به‌روزرسانی نرم‌افزاری هم در این سیستم عامل تغییراتی ایجاد شده است.

نمایش برخی آیکون‌ها در این سیستم عامل برای دسترسی بهتر کاربران تغییر کرده است.

این سیستم عامل همچنین قرار است در زمینه کنترل وسایل هوشمند خانگی هم بهتر عمل کند.

XS
SM
MD
LG