لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۶

اعتراض شبانه در تهران و اردبیل؛ «این آخرین پیامه، مسموم کنی قیامه»


تصویری از ضرب شتم یک زن در جریان اعتراض به مسمومیت دختران در تهران
تصویری از ضرب شتم یک زن در جریان اعتراض به مسمومیت دختران در تهران

مناطق مختلفی از شهر تهران از جمله نازی‌آباد، تهرانپارس، پونک، و امیرآباد و همچنین مناطقی از شهر اردبیل شامگاه پنج‌شنبه شاهد شعارهای شبانه ضد حکومتی و همچنین شعارهایی چون «این آخرین پیامه، مسموم کنی قیامه»، «مرگ بر حکومت بچه‌کش» و «مرگ بر حکومت دخترکش»، و «این آخرین پیامه، هدف کل نظامه» در اعتراض به «حمله با گاز سمی به دانش‌آموزان دختر» بود.

جمعی از مردم در محله نازی‌آباد، از محله‌های قدیمی و پر جمعیت جنوب تهران، شامگاه پنج‌شنبه یازدهم اسفند ماه، با سردادن شعارهای شبانه به «حمله با گاز‌های سمی به دانش‌آموزان دختر» در ده‌ها مدرسه تهران و دیگر شهرهای ایران اعتراض کردند.

معترضان در نازی‌آباد در شعارهای شبانه خود از جمله شعارهایی چون «این آخرین پیامه، مسموم کنی قیامه»، «مرگ بر حکومت بچه‌کش»، «مرگ بر خامنه‌ای قاتل» و «مرگ بر دیکتاتور» سردادند.

منطقه تهرانپارس در شرق تهران نیز پنج‌شنبه شب شاهد شعارهای شبانه جمعی از مردم معترض بود. معترضان به ویژه با سردادن شعار «مرگ بر حکومت بچه‌کش» به حملات علیه دختران دانش‌آموز اعتراض کردند.

از دیگر شعارهای معترضان در منطقه تهرانپارس شعارهای «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» و «مرگ بر دیکتاتور» بود. معترضان در این منطقه از شرق تهران همچنین در شعارهای شبانه خود شعار «آهای آهای نشسته‌ها، مهسای بعدی از شماست» سردادند.

جمعی از مردم در منطقه امیرآباد تهران، نیز شامگاه پنج‌شنبه با سردادن شعارهای شبانه از جمله «مرگ بر جمهوری اسلامی» و «مگر بر حکومت دخترکش» به «حمله‌ با گاز سمی به دختران دانش‌آموز» در ده‌ها مدرسه ایران اعتراض کردند.

معترضان در منطقه امیرآباد همچنین شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر حکومت اعدامی» و «مرگ بر اصل ولایت فقیه» سردادند.

در منطقه پونک، در غرب تهران، نیز جمعی از مردم پنج‌شنبه شب اقدام به سردادن شعارهای شبانه ضد حکومتی کردند و با شعارهایی چون «مرگ بر حکومت بچه‌کش» به حملات علیه دختران دانش‌آموز اعتراض کردند. معترضان در پونک همچنین شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر اصل ولایت فقیه» سردادند.

در اردبیل که به گفته علی محمدیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی این شهر، در روز چهارشنبه دهم اسفند دختران دانش‌آموز در ۱۱ مدرسه هدف حمله با گاز سمی قرار گرفتند، شامگاه پنج‌شنبه جمعی از مردم معترض اقدام به سردادن شعارهای شبانه ضد حکومتی کردند.

همچنین طبق ویدیوهای منتشر شده، جمعی از زنان و دختران اردبیل شامگاه پنج‌شنبه ضمن تردد با خودرو در سطح خیابان‌های این شهر، شعارهایی چون «مرگ بر خامنه‌ای»، «این آخرین پیامه، هدف کل نظامه» و «فقر، فساد، گرونی، میریم تا سرنگونی» سردادند.

«حمله با گاز سمی» به مدارس دختران که نهم آذر ماه با مسمومیت دانش‌آموزان دختر هنرستان نور یزدانشهر در قم آغاز شد، پس از گسترش به مدارس دختران در بروجرد، روز چهارشنبه دهم اسفند ماه صدها دختران دانش‌آموز را شهرهای مختلف ایران به ویژه در تهران و اردبیل هدف قرار داد.

در شهر اردبیل که شامگاه پنج‌شنبه شاهد شعارهای شبانه مردم، به ویژه زنان و دختران، علیه جمهوری اسلامی و اعتراض به حمله با گاز سمی به مدارس بود، به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل روز چهارشنبه دست‌کم ۱۱ مدرسه هدف حمله با گاز سمی قرار گرفتند و بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز به بیمارستان منتقل شدند.

XS
SM
MD
LG