لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۵

بحران کرونا؛ تهران قرنطینه شد


در پی افزایش شمار مبتلایان به کرونا، با اعلام استانداری تهران از ‌روز شنبه ‌تا ۱۸ مهر ماه فعالیت‌ برخی مراکز در استان تهران ممنوع شد.

استانداری تهران دستور تعطیلی مراکز آموزشی، مساجد و مصلی‌ها، سینما، تئاتر، موزه و باغ موزه‌ها، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی پربرخورد از جمله کشتی، جودو و کاراته و موارد مشابه، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها، باغ وحش‌ها و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی و استخر‌های سرپوشیده و سالن‌های بدنسازی و نماز جمعه را صادر کرده است.

طی هفته‌های گذشته، خصوصا بعد از عزاداری‌های محرم شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در ایران به شدت افزایش داشته است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز شنبه از جان باختن ۱۷۹ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

سیما سادات لاری گفت: «در طول همین مدت سه هزار و ۵۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی که یک هزار و ۴۰۱ نفر از آن‌ها بستری شدند.»

بر اساس آمارهای رسمی وزارت بهداشت، از ابتدای اسفند پارسال که شیوع کرونا در ایران تایید شد، تا اول شهریور ماه ۲۰ هزار و ۵۰۲ نفر در ایران به خاطر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند، اما از همان زمان تا روز شنبه ۶ هزار و ۲۴۴ نفر دیگر به شمار قربانیان اضافه شده است.

شمار مبتلایان نیز تا اول شهریور ماه زیر ۳۵۷ هزار نفر بود، اما از آن زمان به بعد ۱۱۱ هزار نفر دیگر به کرونا مبتلا شده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد از ۱۰ شهریورماه شمار مبتلایان به کرونا و قربانیان آن سیر صعودی چشمگیری داشته است.

آمارهای وزارت بهداشت درباره کرونا در ایران در طول ماه‌های گذشته محل تردید بوده است. پیش از این مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی تعداد قربانیان را احتمالا دو برابر و تعداد مبتلایان را بین ۸ تا ۱۰ برابر آمار وزارت بهداشت برآورد کرده بود.

خانم لاری در توضیح استان‌های در وضعیت قرمز بیماری گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار به سر می‌برند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران امروز شنبه، یازدهم مهرماه ضمن درخواست از استاندار تهران برای اعمال محدودیت و تعطیلی یک هفته‌ای در سطح استان تهران از افزایش ۳ تا ۵ برابری آمار مبتلایان و ۱,۵ تا ۳ درصدی میزان مرگ‌ومیرها در صورت تداوم وضع موجود خبر داد.

ایران بعد از هند، بیشترین شمار قربانیان کرونا در آسیا را دارد.

XS
SM
MD
LG