لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۸

آتش‌سوزی در جنوب شهر تهران در نخستین روز کاری شهردار جدید


به گفته مقام‌های آتش‌نشانی تهران، آتش‌سوزی در دو انبار کالا در جنوب تهران پس از چندین ساعت خاموش شده است.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، صبح شنبه ۴ شهریور به تلویزیون دولتی ایران گفت که این آتش‌سوزی خسارات مالی فراوانی برجای گذاشته اما تلفات جانی در پی نداشته و «فقط یکی دو نفر دچار دودگرفتگی شدند».

به گفته آقای ملکی، این حریق از ساعت شش صبح در دو انبار کالا در خیابان «فدائیان» در جنوب تهران آغاز و حدود ساعت ۹ صبح مهار شد.

بنابر گزارش‌ها، این آتش‌سوزی در دو انبار کالا، به وسعت بیش از پنج هزار متر مربع، بالاتر از بزرگراه بعثت روی داد و دود ناشی از آن از اکثر نقاط تهران قابل مشاهده بود.

به نوشته برخی وبسایت‌های خبری، در بخشی از انبارها اسپری‌های خوشبوکننده نگهداری می‌شده است.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، مأموران چند ایستگاه آتش‌نشانی در اطفای این حریق نقش داشتند و علت حادثه در دست بررسی ست.

دی‌ماه گذشته، آتش‌سوزی و سقوط ساختمان پلاسکو در مرکز تهران و گزارش‌های تحقیقی درباره این رویداد انتقاداتی را متوجه امکانات سازمان آتش‌نشانی کرد و از جمله احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران، با انتقاد از اینکه شهرداری مبلغ ۱۹۸ میلیارد تومان از بودجه آتش‌نشانی را پرداخت نکرده بود، نسبت به کمبود و نبود امکانات در سازمان آتش‌نشانی برای اطفای حریق در ساختمان‌های بالای ۴۰ متر هشدار داده بود.

در تازه‌ترین خبر، پاساژ پروانه، روبه‌روی محلی که ساختمان پلاسکو در آن قرار داشت، روز شنبه دچار آتش‌سوزی شد.

به گزارش ایرنا، جلال ملکی، سخنگوی آتش نشانی تهران، درباره این حریق گفته است: مقداری دود از موتور برق به دلیل فشار زیاد خارج شده است و شعله نداشته است.

نخستین روز کاری شهردار جدید تهران

به گزارش خبرگزاری ایرنا، محمدعلی نجفی، شهردار منتخب شورای شهر تهران، صبح شنبه پس از جلسه با معاونان شهرداری، از محل آتش‌سوزی در خیابان فدائیان بازدید کرد.

آقای نجفی در گفت‌وگو با خبرنگاران حاضر در محل، با تأکید بر اینکه «شهر تهران به لحاظ ایمنی مشکلاتی دارد» گفت: «طرح جامع ایمنی شهر تهران نوشته شده اما هنوز اجرایی نشده است و باید در این زمینه پیگیر باشیم».

به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی همچنین تأکید کرد: «تا زمانی که حکمم امضا نشود به شهرداری نمی‌آیم، اما دردفتر خود خارج ازشهرداری جلسات و کارها را ادامه خواهم داد».

پنجمین دوره شورای شهر تهران در اولین روز رسمی کار خود در روز چهارشنبه، یکم شهریور، محمدعلی نجفی را به عنوان شهردار پایتخت انتخاب کرده بود.

محسن هاشمی، رئیس این شورا نیز در روزهای اخیر تأکید کرده است اگر حکم شهرداری آقای نجفی هرچه سریع‌تر از سوی وزارت کشور صادر نشود، برای شهرداری تهران سرپرست تعیین خواهد شد.

به نوشته شماری از وبسایت‌های خبری و رسانه‌های مجازی، تعیین محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران، با مخالفت شدید محافظه‌کاران و همچنین شماری از شخصیت‌های مذهبی در قم روبه‌رو شده است.

XS
SM
MD
LG