لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۳

علم‌الهدی: فیلتر کردن تلگرام را به گردن رهبری نیاندازید


احمد علم‌الهدی، نماینده رهبر ایران در خراسان رضوی، روز جمعه ۱۷ فروردین دولت حسن روحانی را متهم کرد که می‌خواهد فیلتر کردن تلگرام را به گردن رهبر جمهوری اسلامی بیندازد.

به گزارش خبر آنلاین، احمد علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد گفته است:« رسم شده که به حرف رهبری را گوش نمی‌کنند و بعد شکست می‌خورند و مشکلات را به گردن رهبری می‌اندازند.»

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اضافه کرده است: «از چهار سال پیش در همین مکان مقدس و از همین تریبون مسئله فیلتر شبکه‌های خارجی را مطرح کردم اما شما فحش دادید و جنجال کردید و حالا خودتان به این نتیجه رسیدید که تمام مشکلات کشور و مفاسد اخلاقی ناشی از همین است.»

احمد علم‌الهدی تصریح کرده است:« حالا خودتان می‌خواهید فیلتر کنید و می‌خواهید به گردن رهبری بیاندازید. بیخود گفتید دست ما روی دکمه فیلتر نخواهد رفت؛ حالا می‌خواهید فیلتر کنید، به گردن رهبری نیاندازید.»

طی هفته های اخیر گزارش هایی در خصوص نارضایتی رهبر ایران از رفع فیلتر شبکه «تلگرام» منتشر شده است.

به دنبال اعتراضات گسترده در شهرهای مختلف ایران در دیماه گذشته، شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام در ایران مسدود شد و شماری از دست اندرکاران شبکه‌های اجتماعی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. اما با پایان یافتن این ناآرامی‌ها، این دو شبکه رفع فیلتر شدند.

با این حال، چند هفته پیش برخی از کانال‌های تلگرامی خبر دادند که رهبر جمهوری اسلامی در جلسه‌ای با حضور اعضای شورای عالی فضای مجازی، از رفع فیلتر تلگرام انتقاد کرده و خواستار مسدود شدن دوباره این پیام‌رسان شده است.

در همین زمینه، علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، روز ۱۱ فروردین گفت که در «بالاترین سطح» حکومت و «با توجه به نقش مخرب تلگرام» تصمیم گرفته شده که تلگرام جای خود را به «یک سامانه ملی» بدهد.

این در حالی است که حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر احتمال فیلترینگ تلگرام٬ گفت که «بنای نظام»٬ نه بر بستن فضای مجازی٬ بلکه بر «رفع انحصار» از فضای پیام‌رسان‎ها بوده است.

حسن روحانی روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین در دیدار با جمعی از مدیران ارشد جمهوری اسلامی٬ درباره انتشار گزارش‌هایی مبنی بر مسدوسازی پیام‌رسان پرطرفدار تلگرام در ایران٬ افزود که «کام مردم را با این‌گونه حرف‌ها تلخ نکنید، در فضای بحران بیکاری تیشه به ریشه اشتغال نزنید».

تلگرام از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران است و بیش از ۴۰ میلیون کاربر ایرانی دارد.

بااستفاده از گزارش های خبرآنلاین و رادیو فردا؛ خ.ک
XS
SM
MD
LG