لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۱

هجدهمین گرنداسلم تنیس برای «پادشاه خاک»


رافائل نادال در جریان بازی با دومینیک تیم
رافائل نادال در جریان بازی با دومینیک تیم

رافائل نادال با پیروزی در فینال رولان گاروس (فرنچ اوپن) برای دوازدهمین بار فاتح این رقابت‌ها شد.

تنیس باز اسپانیایی با قهرمانی در دومین گرنداسلم سال، تعداد جام‌های خود از مسابقات گرنداسلم را به عدد ۱۸ رساند تا موقعیتش را در جایگاه دوم تاریخ تنیس مردان بهبود ببخشد.

راجر فدرر از سوئیس با ۲۰ جام صدرنشین است و نوواک جوکوویچ از صربستان با ۱۵ عنوان قهرمانی در جایگاه سوم قرار دارد

نادال در نبرد آخر به مصاف دومینیک تیم از اتریش رفت و به پیروزی ۳ بر یک رسید. نادال در تاریخ این مسابقات فقط دو شکست مقابل روبین سودرلینگ سوئدی و جوکوویچ متحمل شده.

«پادشاه خاک» در گام اول و دوم، مقابل یانیک هافمن و یانیک مادن آلمانی با نتیجه مشابه ۳-۰ به پیروزی رسید. سپس سه بر یک داوید گافن بلژیکی را تسلیم کرد.

نادال تا فینال فقط یک ست به گافن داد. او خوان ایگناسیو لوندرو (آرژانتین) و نیشیکوری (ژاپن) را ۳-۰ تسلیم کرد و پس از آن در نیمه نهایی، رقیب دیرینه‌اش راجر فدرر را نیز با همین نتیجه پشت سر گذاشت.

هر سال چهار رقابت معظم تنیس با عنوان گرنداسلم برگزار می‌شود. اولین رویداد، تنیس آزاد استرالیاست که با قهرمانی نوواک جوکوویچ به پایان رسید. دومی هم فرنچ اوپن بود که قلمروی همیشگی نادال است. سومین گرنداسلم، ویمبلدون نام دارد و آخرین گرنداسلم سال هم یواس اوپن است که در نیویورک برگزار می‌شود.

دومینیک تیم برای راهیابی به فینال، توانست نوواک جوکوویچ را از گردونه رقابت‌ها خارج کند. او در فینال توانست یک ست از فوق ستاره چپ دست اسپانیایی بگیرد اما در ست‌های سوم و چهارم، کاملاً تحلیل رفت و با نتایج مشابه شش بر یک باخت.

رقابت فدرر ۳۷ ساله با هموطنش واورینکا در مرحله یک چهارم نهایی از جذاب‌ترین دیدارهای تورنمنت بود که با برتری فدرر به پایان رسید.

در فینال انفرادی زنان، اشلی بارتی از استرالیا توانست دو بر صفر مقابل مارکتا ووندروسوا (جمهوری چک) به برتری برسد. این اولین جام گرنداسلم برای خانم بارتی محسوب می‌شود.

رافائل نادال و اشلی بارتی به خاطر قهرمانی در مسابقات مردان و زنان، هر کدام دو میلیون و سیصد هزار یورو پاداش نقدی را دریافت کردند.

سرینا ویلیامز که ۲۳ گرنداسلم انفرادی را در ویترین افتخاراتش دارد در گام سوم مقابل هموطن بیست ساله‌اش سوفیا کنین شکست خورد.

در رقابت‌های دو نفره مردان، کوین کراویتز و آندریاس مایس آلمانی به قهرمانی رسیدند. آنها در فینال زوج فرانسوی ژرمی شاردی و فابریس مارتین را ناکام گذاشتند.

در دو نفره زنان، جام قهرمانی نصیب تیمه‌آ بابوس مجارستانی و کریستینا ملادنوویچ از فرانسه شد که در آخرین دیدار، حریفان چینی‌شان را شکست دادند. ملادنوویچ تنها قهرمان میزبان در رقابت‌های امسال بود.

در رقابت‌های مختلط، عنوان قهرمانی به آقای ایوان دودیگ از کرواسی و خانم لاتیشا چان از تایوان رسید.

هر سال چهار رقابت معظم تنیس با عنوان گرنداسلم برگزار می‌شود. اولین رویداد، تنیس آزاد استرالیاست که با قهرمانی نوواک جوکوویچ به پایان رسید. دومی هم فرنچ اوپن بود که قلمروی همیشگی نادال است.

سومین گرنداسلم، ویمبلدون نام دارد که خبرسازترین مسابقه تنیس دنیاست و روی چمن برگزار می‌شود. راجر فدرر در این مسابقات هشت بار به قهرمانی رسیده است.

آخرین گرنداسلم سال هم یواس اوپن است که در نیویورک برگزار می‌شود و پارسال با قهرمانی جوکوویچ در مردان و نائومی اوساکا در زنان به پایان رسید.

XS
SM
MD
LG