لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۷

گردبادهای مرگبار در مناطق مرکزی آمریکا جان دست‌کم ۱۸ نفر را گرفت


ولی ویو، تگزاس. یک‌شنبه ۶ خرداد
ولی ویو، تگزاس. یک‌شنبه ۶ خرداد

طی روز یکشنبه، دست‌کم ۱۸ نفر در اثر گردبادها و طوفان‌های قدرتمندی که مناطق مرکزی ایالات متحده را درنوردید و رد وسیعی از ویرانی به‌جا گذاشت، کشته شدند.

این طوفان‌ها و گردبادها که در ایالت‌های تگزاس، آرکانزاس، اوکلاهاما و کنتاکی رخ داده، همچنین صدها نفر را زخمی کرده و باعث ویرانی تعداد زیادی خانه و قطعی برق برای حدود ۵۰۰ هزار نفر شده است.

بنا بر گزارش‌ها، تیم‌های جستجو روز یکشنبه لابلای آوارهای به‌جامانده از طوفان‌های گردبادی که دشت‌های جنوبی آمریکا و منطقه اوزارک را درنوردید، همچنان در جستجوی قربانیان هستند.

در تگزاس، گردبادها پس از نابودی خانه‌ها، باعث تخریب یک توقفگاه کامیون شد که در آن محل ده‌ها نفر به دنبال پناه گرفتن در دستشویی‌های بین راهی بودند.

گرِگ ابوت، فرماندار تگزاس، در یک نشست رسانه‌ای گفت که با وقوع گردباد در شمال تگزاس نزدیک مرز اوکلاهاما، دست‌کم هفت نفر کشته و نزدیک به صد نفر زخمی شدند.

آقای ابوت گفت که بیش از ۲۰۰ خانه و سایر سازه‌ها نیز در این ایالت ویران شده و ۱۲۰ ساختمان دیگر در منطقه‌ای به وسعت بیش از ۵۰ مایل آسیب دیده‌اند.

در تگزاس در حالی که ساکنان در تلاش بودند تا پس از گذراندن شبی طوفانی به زندگی عادی بازگردند، از بامداد دوشنبه در سراسر جنوب این ایالت، هشدارهای گرمای بیش از حد و توصیه‌های مربوط به پرهیز از بیرون رفتن به دلیل گرما نیز صادر شده است.

در ایالت ایندیانا، وقوع طوفان، شروع مسابقه ۵۰۰ مایلی ایندیاناپولیس را که از رویدادهای برتر اتومبیل‌رانی در آمریکا است، به تعویق انداخته است.

در همین حال، ایالات متحده در حال آماده شدن برای فصل وقوع طوفان‌های اقیانوس اطلس است که به‌طور معمول از اول ژوئن، چند روز دیگر، آغاز می‌شود. دولت آمریکا برای امسال شدت طوفان‌های این فصل را «فوق‌العاده زیاد» برآورد کرده است.

XS
SM
MD
LG