لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۵

بهترین دوربین‌های فیلمبرداری و عکاسی سال


Canon m50 mark ii
Canon m50 mark ii

تیپا (انجمن مطبوعات عکس و عکاسی) که معتبرترین مرجع انتخاب بهترین تجهیزات فیلمبرداری و عکاسی است، امسال هم بهترین تجهیزات برای فیلمبرداری و عکاسی را هم برای تازه‌کارها و هم حرفه‌ای‌ها مشخص کرده است.

بهترین دوربین برای شروع عکاسی

بر اساس انتخاب داوران تیپا، بهترین دوربین برای شروع عکاسی که از سنسور APS-C استفاده می‌کند، دوربین ام ۵۰ مارک دو کنون است.

ام ۵۰ مارک دو با حسگر ۲۴ مگاپیکسلی APS-C قابلیت فیلمبرداری چهار کی را دارد و قیمت آن ۵۹۹ دلار است. این دوربینِ بدون آینهٔ کنون سیستم فوکوس خودکار دوال پیکسل دارد که دقت فوکوس را افزایش می‌دهد.

این دوربین همچنین قابلیت آن را دارد که ویدئوهای چهار کی را با میزان فریم ۲۴ فریم‌برثانیه ثبت کند.

بهترین دوربین فول‌فریم برای شروع

نیکون زد ۶ مارک دو از نظر تیپا بهترین دوربین فول‌فریم برای شروع است.این دوربین قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و قیمت آن هم برای شروع عکاسی حرفه‌ای مناسب به نظر می‌رسد.

در محصول نیکون عکس‌های ممتد به میزان ۱۴ فریم‌برثانیه ثبت می‌شوند. میزان حافظهٔ موقت در این دوربین‌ها افزایش پیدا کرده و این دوربین‌ها می‌توانند فوکوس‌کشی دقیق‌تری داشته باشند.

در شرایط نوری ضعیف، عملکرد این دوربین خوب ارزیابی شده است. این دوربین ۲۵ مگاپیسکلی حدود دو هزار دلار قیمت دارد.

نیکون مدتی است تمرکز خود را بر روی توسعهٔ دوربین‌های بدون آینه گذاشته است.

بهترین دوربین فول‌فریم حرفه‌ای عکاسی

دوربین آلفا یک سونی به‌عنوان بهترین دوربین فول‌فریم عکاسی سال معرفی شد.

این دوربین که بهترین دوربین عکاسی شرکت سونی است، دارای سنسور ۵۰ مگاپیکسلی است و قابلیت ثبت فیلم‌های هشت کی را دارد. این دوربین همچنین روی سنسور خود امکان ۵.۵ استاپ لرزش‌گیری را هم فراهم کرده است.

این دوربین دو برابر حریفان خود دقت و سرعت فوکوس‌کشی دارد. سیستم فوکوس خودکار در این دوربین بیش از ۱۲۰ محاسبه‌ فوکوس خودکار در ثانیه را پردازش می‌کند.

میزان دینامیک رنج این دوربین هم ۱۵ است که می‌تواند در نورهای شدید بسیار خوب عمل کند. در نور کم این دوربین بسیار خوب عمل می‌کند و تصاویر را در ایزو ۱۰۰ تا ۳۲.۰۰۰ ثبت می‌کند. قیمت این دوربین حدود شش هزار و پانصد دلار است.

بهترین دوربین برای عکاسی و فیلمبرداری

بر اساس انتخاب تیپا بهترین دوربین برای عکاسی و فیلمبرداری Sony Alpha 7S III است.

Sony Alpha 7S III
Sony Alpha 7S III

این دوربین سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارد، از نوع بدون آینه است و می‌تواند اندازهٔ چهار کی را با سرعت ۱۲۰ فریم ‌بر ‌ثانیه فیلمبرداری کند.

این دوربین همچنین توانایی ثبت تصاویر با ایزو ۴۰ تا ۴۰۹.۶۰۰ را به کاربران می‌دهد که قابلیت بزرگی برای ثبت تصاویر در شب و محیط‌های کم‌نور است.

دینامیک رنج ادعایی سونی برای این دوربین اندازهٔ ۱۵ است. قدرت، دقت و سرعت فوکوس‌کشی در این دوربین هم افزایش یافته و سونی ادعا کرده است که می‌تواند ۷۵۹ نقطه فوکوس را به‌صورت خودکار با سیستم تشخیص فاز (PDAF) پوشش دهد.

این دوربین سه هزار و پانصد دلار قیمت دارد .

بهترین دوربین موبایل برای عکاسی

بر اساس انتخاب داوران تیپا بهترین موبایل برای عکاسی Sony Xperia 1 III معرفی شد.

سونی در این گوشی از پردازندهٔ اسنپ‌دراگون ۸۸۸ استفاده کرده که دارای یک صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی با کیفیت چهار کی است. این گوشی ۲۵۶ گیگابایت حافظهٔ داخلی و ۱۲ گیگابایت رم دارد.

در بخش دوربین تله‌فوتو، این محصول دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است و با در نظر گرفتن فاصلهٔ‌ کانونی می‌تواند از دو لنز با دیافراگم f/2.3 یا f/2.8 بهره بگیرد. همچنین برای گرفتن لرزش از یک سیستم لرزش‌گیر اپتیکال سونی کمک گرفته است.

در دوربین تله‌فوتو این گوشی سونی ادعا کرده است از سیستمی استفاده کرده که شبیه یک لنز ۳۰۰ میلی‌متری کار می‌کند. سونی گفته است در این سیستم از هوش مصنوعی کمک گرفته است.

XS
SM
MD
LG