لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۹

وکیل خانواده مهرشاد شهیدی‌نژاد، معترض کشته‌شده: اسامی متهمین قتل مهرشاد در خیابان در اختیار ماست


جسد مهرشاد شهیدی «پیش از تحویل به بیمارستان فاقد علائم حیاتی بود»
جسد مهرشاد شهیدی «پیش از تحویل به بیمارستان فاقد علائم حیاتی بود»

بابک اسلامی ‌فارسانی، وکیل خانواده مهرشاد شهیدی‌نژاد، می‌گوید او و موکلینش اسامی «متهمین قتل مهرشاد در خیابان» را در اختیار دارند.

این وکیل دادگستری روز سه‌شنبه چهارم مهرماه با انتشار گزارش پزشکی قانونی و سند فوت آقای شهیدی‌نژاد در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که برای تکمیل پرونده «باید در مورد بازداشتگاه نیز حقیقت مشخص و تحقیقات کامل باشد».

آقای اسلامی فارسانی در ادامه با بیان این‌که تاکنون اجازه دسترسی پرونده به او داده نشده، گفت که شعبه بازپرسی «هربار با وعده استعلام جدید، حقوق موکلین اینجانب را سلب نموده».

مهرشاد شهیدی‌نژاد، متولد سال ۱۳۸۱، دانشجوی دانشگاه علمی‌کاربردی اراک و سرآشپز رستوران بوته اراک، روز چهارم آبان پارسال همزمان با «چهلم مهسا امینی»، در جریان اعتراضات مردم شهر اراک به‌دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شد.

سه‌ شاهد عینی سال گذشته به رادیو فردا گفتند که در خیابان شاهد «ضرب‌وجرح هولناک» این معترض توسط مأموران امنیتی بوده‌اند.

شاهدان به رادیو فردا گفتند که مطمئن نیستند مهرشاد همان‌جا در خیابان جان باخته است یا بعد از آن‌که ماموران امنیتی او را با خود برده‌اند.

بابک اسلامی فارسانی در پست روز سه‌شنبه خود گفت که پزشکی قانونی «با بی‌شرمی تمام» علت فوت مهرشاد شهیدی را «نامعلوم» عنوان کرده و این مسئله «یک تخلف آشکار اداری توسط مأمورین و مسئولین» است.

این وکیل دادگستری نوشت که بیمارستان با وجود دستبند جسد مبنی بر پذیرش در روز سوم آبان سال گذشته، تاریخ پذیرش را چهارم آبان ذکر کرده است.

او در انتها نوشت: «به مسئولین توصیه دارم قبل از این‌که دیر شود نوش‌داروی دادخواهی که حق مسلم موکلین بنده است را به ایشان ارزانی دارند.»

بر أساس اسناد منتشر شده در پست بابک اسلامی فارسانی و گزارش پزشکی قانونی، جسد این معترض «پیش از تحویل به بیمارستان فاقد علائم حیاتی بوده» است.

با وجود این، ماموران امنیتی به خانواده مهرشاد گفته‌اند که او دچار ایست قلبی شده، برای احیا به بیمارستان منتقل شده اما احیا نشده است.

مقام‌های قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی تاکنون با رد مسئولیت خود در زمینه تیراندازی به قربانیان اعتراضات «زن،‌ زندگی،‌ آزادی»، از ارائه هرگونه توضیحی به اعضای خانواده‌های دادخواه معترضان کشته‌شده امتناع کرده‌اند.

طبق گزارش سایت حقوق بشری هه‌نگاو، از ابتدای سال ١۴٠٢ تا اوایل شهریورماه «دست‌کم ۷۰ تن از اعضای خانواده‌های دادخواه» توسط دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی در شهرهای مختلف ایران بازداشت شدند که طی سه هفته اخیر و با بازداشت شمار دیگری از خانواده‌های دادخواه بر این تعداد افزوده شده است.

با استفاده از گزارش‌های شبکه‌های اجتماعی و رادیو فردا/پ.م./ک.ر
XS
SM
MD
LG