لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۷

واکنش محمود صادقی به شکایت شورای نگهبان به دلیل طرح اتهام «فساد مالی» در هیئت نظارت


محمود صادقی، نماینده تهران درمجلس، در واکنش به گفته‌های سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که این شورا از او مستنداتی درباره سخنانش نخواسته است. شورای نگهبان از آقای صادقی به دلیل طرح اتهام تقاضای رشوه از نامزدهای انتخابات توسط برخی «مرتبطین» با هئیت‌های نظارت بر انتخابات شکایت کرده است.

این نماینده مجلس درتیر ماه در توئیتی نوشته بود: « آیا آیت الله جنتی اطلاع دارند که فساد مالی در نهاد تحت مدیریت خودشان هم رخنه کرده است؟».

آقای صادقی تاکید کرده بود که «اگر به افراد تأمین داده شود بسیاری حاضرند شهادت بدهند در جریان بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس از طرف برخی مرتبطین با هیأت‌های نظارت برانتخابات چه درخواست‌هایی از آنان شده است».

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، روز جمعه در دفاع از شکایت از محمود صادقی او را به توهین به «حیثیت نظام و شورای نگهبان» متهم کرد.

به گفته آقای کدخدایی، از آقای صادقی «تقاضای ارائه مستندات شده» اما « مستنداتی ارائه نشد» و به همین دلیل این شورا از این نماینده مجلس شکایت کرده است.

با این حال آقای صادقی روز جمعه در توئیتر خود نوشت که شورای نگهبان «هیچگاه» از او «تقاضای ارائه مستندات نکرده است».

وی همچنین اعلام کرد که « تعدادی از افرادی که برای تأیید صلاحیت به آنها پیشنهاد پرداخت وجه شده یا در این باره اطلاع دارند، آمادگی خود را برای ادای شهادت در هیأت نظارت اعلام کردند».

هئیت های نظارت وابسته به شورای نگهبان در هر دوره انتخابات مجلس هزاران نفر را رد صلاحیت می کنند.

در انتخابات مجلس دهم نیز در نهایت از حدود ۱۲ هزار نامزد تنها حدود یک سوم نامزدها تائید صلاحیت شدند.

برای محمود صادقی پرونده ای نیز به دلیل سخنانش درباره حساب‌های «شخصی» رئیس قوه قضائیه تشکیل شده است.

همچنین ماموران روز هفتم آذر ۹۵ قصد داشتند که آقای صادقی را در مقابل خانه اش بازداشت کنند که این اقدام که با تلاش آقای صادقی و کمک فرزندش ناکام ماند.

در دوره های گذشته نیز تعدادی از نمایندگان مجلس به دلیل سخنان خود بازداشت شده‌اند.

با استفاده از توئیتر محمود صادقی، خبرگزاری فارس و رادیو فردا /ا.م / خ
XS
SM
MD
LG