لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۶

بازداشت راننده اتوبوس حامل خبرنگاران؛ استاندار: به طور طبیعی زیاد از این اتفاقات داریم


تصویری از اتوبوس حامل خبرنگاران که در جاده نقده واژگون شد
تصویری از اتوبوس حامل خبرنگاران که در جاده نقده واژگون شد

در پی واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل خبرنگاران در نقده که منجر به مرگ دو نفر و مصدومیت ۱۸ نفر شد، دادگستری آذربایجان غربی از بازداشت راننده این اتوبوس خبر داد.

پس از این حادثه که عصر روز چهارشنبه، دوم تیر، رخ داد، فرمانده انتظامی شهرستان نقده علت حادثه را «نقص فنی» و اشکال در «ترمز» اتوبوس عنوان کرده بود.

ناصر عتباتی، رئیس دادگستری آذربایجان غربی، روز پنج‌شنبه، سوم تیر اعلام کرد که راننده اتوبوس برای بررسی‌های بیشتر بازداشت شده و تحقیقات همه‌جانبه برای مشخص شدن علت حادثه در حال انجام است.

در همین حال محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی، ضمن تایید خبر نقص فنی اتوبوس گفته است که این اتوبوس بر اساس آن‌ چه رسانه‌ها گزارش داده‌اند، چندان قراضه نبوده و «به طور طبیعی» زیاد از این اتفاقات داریم.

به گفته آقای شهریاری، این اتوبوس پس از بازدید خبرنگاران از تونل «کانی سیب» از یک جاده روستایی برمی‌گشته است.

منوچهر شاکر، فرماندار نقده آذربایجان غربی هم روز پنج‌شنبه گفته است که این اتوبوس دارای ۲۶ سرنشین بود و از این تعداد ۲۰ نفر خبرنگار بودند.

آقای شاکر همچنین گفته است که از مجموع سرنشینان اتوبوس چهار نفر به علت وخامت حال از طریق بالگرد و ۱۴ مصدوم دیگر توسط آمبولانس به ارومیه اعزام شده‌اند.

به گفته خبرنگاران حاضر در این حادثه، اتوبوس حامل آن‌ها از ابتدای سفر اشکال فنی داشته و برخی از آن‌ها حتی بروز حادثه با توجه به شرایط آن را پیش‌بینی کرده بودند.

خبر واژگونی این اتوبوس به‌ویژه جان باختن دو خبرنگار به نام‌‌های مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی از روز گذشته بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و واکنش‌های بسیاری را از سوی مسئولان و مقامات در پی داشته است.

حسن روحانی، رئیس جمهور، طی نامه‌ای خواستار بررسی سریع علت حادثه شده و برخی مقامات و وزارتخانه‌ها با ارسال پیام‌هایی جان باختن دو خبرنگار در این حادثه را تسلیت گفتند.

با این حال تصادف مرگبار جاده‌ای، به‌ویژه تصادف و واژگونی اتوبوس در ایران خبر تازه‌ای نیست و ماهی نیست که اتفاقی مرگبار در جاده‌های کشور رخ ندهد. در همین زمینه روز پنج‌شنبه خبر رسید که تصادفی دیگر با اتوبوس در یزد پنج کشته بر جای گذاشته است.

بر اساس آخرین گزارش سازمان پزشکی قانونی ایران در مورد تلفات جاده‌ای کشور که اواخر آذرماه سال گذشته منتشر شد، در هفت ماهه نخست سال ۹۹، ۹۴۱۷ نفر در رفت ‌و آمدهای جاده‌ای جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایسنا، مراسم تشییع پیکر مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی، دو خبرنگار جان‌باخته در این حادثه روز جمعه، چهارم تیر، در بهشت زهرای تهران برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG