لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۹

تیراندازی در پایگاه نظامی آمریکا سه کشته بر جای گذاشت


پایگاه‌ نیروی دریایی آمریکا در پنساکولا
پایگاه‌ نیروی دریایی آمریکا در پنساکولا

تیراندازی در یکی از پایگاه‌های نیروی دریایی آمریکا در پنساکولای فلوریدا سه کشته و دست‌کم هفت مجروح برجای گذاشت. این دومین تیراندازی مرگبار در پایگاه‌های نظامی آمریکا طی هفته جاری است.

به گفته مقامات ناحیه پنساکولا، نیروهای پلیس صبح روز جمعه ۱۵ آذر با «یک مهاجم مسلح» مقابله کردند که این امر به کشته شدن فرد مهاجم انجامید.

نیروی دریایی آمریکا نیز در بیانیه‌ای بدون ارائه جزییات بیشتری اعلام کرد که دو نفر دیگر نیز در این حادثه کشته شده‌اند.

مقامات مسئول قرار است در یک نشست خبری جزییات بیشتری از این حادثه را توضیح دهند. اما در حال حاضر رفت و آمد به این پایگاه نیروی دریایی متوقف شده است.

همچنین سخنگوی بیمارستان پنساکولا گفت حداقل ۶ مجروح قرار است به بخش اورژانس این بیمارستان منتقل شوند. يک شبکه تلویزیونی محلی نیز گزارش داده که در حال حاضر هفت نفر در بیمارستان دیگری در حال مداوا هستند.

این رخداد واکنش کاخ سفید را به دنبال داشت که اعلام کرد دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در جریان این حادثه قرار دارد و وضعیت را از نزدیک دنبال می‌کند.

روز چهارشنبه نیز در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در پرل هاربر، واقع در هاوائی یک ملوان به سوی سه غیرنظامی تیراندازی کرد. در این حادثه دو نفر به ضرب گلوله کشته شدند و فرد مهاجم نیز خود را کشت.

پایگاه پنساکولا که در ایالت فلوریدا و نزدیکی مرز با ایالت آلاباما قرار دارد یکی از مراکز مهم آموزشی نیروی دریایی آمریکا و پایگاه هواپیماهای تيم آکروبات این نیرو موسوم به «فرشتگان آبی» است.

طبق اطلاعات مندرج در وبسایت پایگاه حدود ۱۶ هزار پرسنل نظامی و هفت هزار و ۴۰۰ کارمند غیرنظامی در این پایگاه کار می‌کنند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ ش.ر/س.ن
XS
SM
MD
LG