لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۹

شمار قربانیان حادثه در رود دجله دست‌کم به ۹۲ نفر افزایش یافت


گروه‌های نجات در مجاورت رود دجله
گروه‌های نجات در مجاورت رود دجله

مقامات عراق اعلام کردند که شمار قربانیان حادثه واژگونی کشتی مسافربری در رودخانه دجله دست‌کم به ۹۲ نفر افزایش یافت.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به نقل از سیف البدر، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان عراق، گزارش داده که در میان این قربانیان دست‌کم ۱۲ تن آنها کودک بوده‌اند.

این گزارش همچنین اظهارات زهیر الارجی، شهردار موصل، را بازتاب داده است که می‌گوید هنوز ده‌ها تن از سرنشینان این کشتی مفقود هستند.

بی‌بی‌سی جهانی نیز تعداد قربانیان این حادثه را حدود ۱۰۰ نفر برآورد کرده است که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند.

این کشتی مسافربری عازم جزیره توریستی کوچکی در رود دجله با نام «ام ربیعین» بود که دچار سانحه شد. به گفته مقامات عراق، کشتی یادشده بیش از دو برابر ظرفیت خود مسافر سوار کرده بود که در میانه راه به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه واژگون شد.

پیش از این نهادهای دولتی عراق نسبت به افزایش سطح رودخانه دجله به مسافران هشدار داده بودند و این که با افزایش بارندگی‌های اخیر دریچه‌های سد روی این رودخانه را باز کرده‌اند.

شمار سرنشینان این کشتی تا ۲۰۰ نفر نیز برآورد شده است که اکثر آنها شنا بلد نبودند و همین امر تعداد قربانیان حادثه را بالا برده است.

گزارش سی‌ان‌ان می‌گوید که سفارت ایالات متحده در بغداد با صدور بیانیه‌ای مراتب همدردی آمریکا را با خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز کرده است.

این بیانیه می‌گوید: «جوی هود، کاردار سفارت، و همه هیات نمایندگان ایالات متحده، نهایت همدردی خود را با خانواده‌ها و دوستان کسانی که جان خود را در سانحه تراژیک واژگون شدن کشتی در رود دجله از دست داده‌اند، اعلام می‌دارند.»

همچنین وزارت امور خارجه ایران نیز در پیامی با دولت و ملت عراق ابراز همدردی کرده و به خانواده قربانیان این حادثه تسلیت گفت.

منابع: شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، بی‌بی‌سی جهانی، خبرگزاری ایرنا؛ س.ن
XS
SM
MD
LG