لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۴۴

هویت عامل حمله به عابران پیاده در تورنتو اعلام شد


پلیس تورنتومی گوید، راننده خودرو ون که روز دوشنبه سوم اردیبهشت در تورنتو کانادا، عابران پیاده را زیر گرفت، آلک میناسیان نام دارد.

به گزارش رویترز، پلیس می گوید در این حمله دستکم ۱۰ نفر کشته و ۱۵ نفر زخمی شدند.

در همین حال پلیس تورنتو اعلام کرده است که راننده خودرو، آلک میناسیان، ۲۵ ساله بازداشت شده است.

گزارش ها حاکی است که راننده با خودروی ون خود در خیابان شلوغ «یانگ» در نزدیکی تقاطع با خیابان فینچ با ورود به پیاده رو عابران را زیر گرفت. طبق این گزارش، خودرو در مسیری نزدیک به یک کیلومتر و نیم در پیاده رو حرکت کرده است.

پلیس همچنین می گوید، وضعیت دستکم پنج تن از مجروحان این حادثه وخیم است.

این حادثه ساعت یک و ۲۶ دقیقه بعداز ظهر روی داده است و پلیس ۲۶ دقیقه پس آغاز این حمله راننده را دستگیر کرده است.

مقام های دولت کانادا می گویند، تحقیقات از عامل این حمله آغاز شده و هنوز نمی توان درباره انگیزه عامل این حمله صحبت کرد. بنابراین هنوز مشخص نیست که آیا این حمله تروریستی بوده یا نه.

در همین زمینه، علی شاکر، یک شاهد عینی به «ان بی سی نیوز» گفته است، خودروی ون سفید همین طور در حالی که عابران پیاده را یکی پس از دیگریزیر می گرفت در پیادرو در حال حرکت بود. واقعا مثل یک کابوس بود.

در همین حال، مایک پنس، معاون اول رییس جمهوری آمریکا در توییتر خود گفته است به همراه رییس جمهوری ایالات متحده وضعیت حمله به عابران بی گناه در تورنتو را از نزدیک زیر نظر دارند.

تورنتو روز دوشنبه میزبان جلسه‌ هفت وزیر خارجه گروه جی هفت است. محل این جلسه در هتل اینترکنتیننتال است و نزدیک به ۳۰ کیلومتر با محل حادثه فاصله دارد.

وزارت خارجه کانادا اعلام کرده که هیچ تغییری در برنامه ایجاد نشده و جلسه دیدار وزیران خارجه برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG