لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۳

گردهمایی هزاران کارشناس جهانگردی در نمایشگاه گردشگری مادرید


نمایشگاه جهانگردی مادرید روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت افتتاح شد و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه که اولین تجمع حضوری پر شمار پس از شروع همه‌گیری ویروس کرونا در اروپاست، حدود ۵۰ هزار کارشناس و شاغلان صنعت جهانگردی شرکت می کنند.

برگزارکنندگان این نمایشگاه که به اختصار «فیتور» خوانده می‌شود، پیش‌بینی می‌کنند که در پنج روز آینده حدود ۱۰۰ هزار نفر از نمایشگاه بازدید کنند. نیمی از این جمعیت را مردم عادی تشکیل می‌دهند که تعطیلات آخر هفته (شنبه و یکشنبه) به آن‌ها اختصاص یافته است.

مدیر یک شرکت جهانگردی از شهر سن پترزبورگ که برای اولین‌بار از زمان شروع همه‌گیری کرونا به خارج از روسیه سفر کرده است، گفت: «شرکت در نمایشگاه جهانگردی مادرید بسیار مهم است چون اولین تجمع حضوری کارشناسان و شاغلان این صنعت پس از شروع بحران کروناست. تماس و گفت‌وگوی رو در رو برای پیشبرد فعالیت‌های ما بهترین روش است».

تعداد شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه جهانگردی مادرید به دلیل محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری ویروس در مقایسه با سال‌های پیش به میزان چشمگیری کاهش یافته است. این نمایشگاه آخرین‌بار پیش از شروع همه‌گیری ویروس کرونا در ژانویه ۲۰۲۰ برگزار شد و حدود ۲۶۰ هزار نفر در آن شرکت کردند.

رئیس اتحادیه هتل‌داران شهر کانکون مکزیک گفت: «صنعت جهانگردی مکزیک به مسافران اروپایی وابسته است و به همین دلیل حضور ما در این نمایشگاه حیاتی است. درعین حال برگزاری نمایشگاه مادرید نشان می‌دهد که شرکت حضوری در چنین اجتماعاتی نه تنها ضروری، بلکه امکان‌پذیر است».

به گفته برگزارکنندگان نمایشگاه، به دلیل تداوم برخی محدوديت‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، بعضی نشست‌ها و جلسات مباحثه میان کارشناسان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

یکی از مقامات اداره گردشگری گواتمالا که در نمایشگاه مادرید حاضر است، گفت: «بسیاری از شرکت‌های جهانگردی و تورهای مسافرتی در کشور ما به دلیل مشکلات اقتصادی ترجیح دادند امسال به صورت مجازی در این نمایشگاه شرکت کنند».

به گفته او هیئتی که از گواتمالا به نمایشگاه مادرید آمده متشکل از نمایندگان ۹ شرکت است، در ‌حالی‌که در نمایشگاه سال قبل ۲۷ شرکت گردشگری حضور داشتند.

اداره گردشگری چین نیز امسال به دلیل محدودیت‌های ناشی از بحران کرونا، تعداد شرکت‌کنندگان خود را به کارمندان ساکن اسپانیا محدود کرده است.

برگزاری نمایشگاه گردشگری مادرید با پایان دوران قرنطینه در بسیاری از کشورهای اروپایی همزمان شده است؛ در هفته‌های پیش رو، ساکنان بسیاری از کشورهای جهان به تدریج خود را برای مسافرت به‌ویژه در فصل تعطیلات تابستانی آماده می‌کنند.

برقراری مقررات شهربندان و محدودیت‌‌ها در دوران همه‌گیری ویروس کرونا در بیش از یک سال گذشته، صنعت گردشگری در سراسر دنیا را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

آمارهای سازمان جهانی گردشگری نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ تعداد سفرهای تفریحی در مقایسه با سال ۲۰۱۹ حدود ۷۴ درصد کاهش یافت.

با استفاده از گزارش خبرگزاری فرانسه/ ش.ر/ ک.ر
XS
SM
MD
LG