لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۷

وزیر بهداشت درباره برگزاری مراسم‌ مذهبی و ممانعت از سفر به وزیر کشور متوسل شد


در پی اعلام گروه‌های مذهبی مبنی بر برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز مرگ دختر پیامبر اسلام، وزیر بهداشت ایران در خصوص نحوه برگزاری این تجمعات به وزیر کشور متوسل شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سعید نمکی روز شنبه، ۲۷ دی‌ماه، در نامه‌ای به وزیر کشور ضمن هشدار درباره پیامدهای برگزاری این تجمعات، خواستار اتخاذ تمهیدات ویژه در این باره شد.

وزیر بهداشت ایران در این نامه درخواستی مبنی بر جلوگیری از برگزاری این تجمعات مطرح نکرده و تنها گفته که اگر برگزاری این مراسم‌ها منطبق بر شیوه‌نامه‌های بهداشتی نباشد در افزایش بیماری کرونا نقش موثری خواهد داشت.

در روزهای اخیر برخی مسئولان و گروه‌های مذهبی از برگزاری مراسم‌های مذهبی خبر داده‌اند،‌ این در حالی است که پیشتر استاندار تهران برگزاری هرگونه مراسمی را به مناسبت سالروز مرگ دختر پیامبر اسلام ممنوع اعلام کرده بود.

از جمله شهردار منطقه ۱۵ تهران، ۲۵ دی‌ماه در یک اعلان عمومی از اجتماع فاطمیون طبق سنوات گذشته «با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی» در میدان شوش خبر داد.

برگزاری یک مراسم مذهبی موسوم به «جشن مردمی عید بیعت» در اوایل آبان‌ماه با حضور هزاران نفر در ورزشگاه امام رضا مشهد با واکنش‌های بسیاری از جمله از سوی برخی مقامات روبه‌رو شد.

طی روزهای گذشته برخی مقامات وزارت بهداشت ایران ازجمله وزیر بهداشت درباره خیز دوباره کرونا در بهمن‌ماه به دلیل «عادی‌انگاری» و «ساده‌انگاری» شرایط هشدار داده‌اند.

وزیر بهداشت همچنین از وزارت کشور خواسته است که «از ورود هرگونه مسافر غیر بومی» به استان‌ها، به‌ویژه استان مازندران، جلوگیری شود.

او نوشته است: «تعداد قابل توجهی از مسافرین مبداء کلان‌شهر تهران و بعضی شهرهای دیگر عازم استان‌های شمالی هستند، ... در هفته‌های گذشته طوفان سنگینی از شدت بیماری در این استان‌ها به ویژه در استان مازندران را تحمل کرده‌ایم، لذا ترتیبی اتخاذ فرمایید که از ورود هرگونه مسافر غیر بومی به این استان‌ها ممانعت به عمل آید.»

به گفته مقامات وزارت بهداشت ایران در روز جمعه، بیشتر آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا به استان مازندران تعلق دارد و تعداد شهرهای قرمز این استان در حال افزایش است.

در همین حال سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا روز شنبه در خصوص برنامه‌های این ستاد برای مدیریت شرایط به منظور جلوگیری از افزایش آمارهای کرونا از اجباری نبودن حضور دانش آموزان در کلاس‌ها و ایجاد محدودیت شدید پروازهای خارجی خبر داد.

اعلام اخیر وزیر آموزش و پرورش ایران مبنی بر بازگشایی مدارس در شهرهایی که از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار ندارند با واکنش‌های بسیاری همراه شده بود.

XS
SM
MD
LG