لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۷

برگزاری مراسم جشن استقلال آمریکا به شیوه ترامپ


دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به صدها هزار نفر از مردم آمریکا که هر سال به مناسبت روز چهار ژوئیه به واشینگتن می‌آیند وعده داده که امسال شاهد یک «نمایش بی‌نظیر» خواهند بود.

از هم‌اکنون تانک‌های ارتش برای نمایش قدرت نظامی آمریکا در محل مستقر شده و در مقابل، مخالفان دونالد ترامپ نیز خود را برای اعتراض آماده می‌کنند.

حدود هفتاد سال از آخرین سخنرانی یک رییس جمهور آمریکا در مراسم روز استقلال (چهار ژوئیه) که در «نشنال مال» برگزار می‌شود می‌گذرد. «نشنال مال» منطقه‌ای وسیع و باز در مرکز واشینگتن.

هری ترومن، در سال‌هایی که آمریکا در جنگ کره درگیر بود به مناسبت صد و هفتاد و پنجمین سالروز امضای بیانیه استقلال در اجتماع بزرگ مردم سخنرانی کرد.

چهار ژوئیه امسال یک چنین مناسبت تاریخی ندارد ولی آقای ترامپ در دو سال اخیر همواره به دنبال فرصتی برای به نمایش گذاشتن قدرت نظامی آمریکا بوده است.

او این مراسم را «ادای احترام به آمریکا» نام نهاده که هدف آن بزرگداشت نیروهای مسلح است. او اوایل روز پنجشنبه در پیامی در شبکه توئیتر گفت در این مراسم «به نیابت از سوی کشور عظیم ما» سخنرانی خواهد کرد.

در این مراسم که در فضای بنای یادبود آبراهام لینکلن برگزار می‌شود فقط آقای ترامپ سخنرانی خواهد کرد. گروه کثیری از حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه، مقامات دولتی، اعضای کارزار دونالد ترامپ و خانواده‌های آنها مدعوین ویژه این مراسم هستند.

علاوه بر این هرکس که علاقمند به دیدن آقای ترامپ و شنیدن سخنرانی اوست و کسانی که با او مخالفند و او را عامل تفرقه کشور می‌دانند در این محل اجتماع خواهند کرد.

دونالد ترامپ در یکی دیگر از پیام‌های خود در شبکه توئیتر با لحنی تدافعی نوشت: «هزینه این مراسم در مقایسه با ارزش آن ناچیز است.»

او با اشاره به پایگاه هوایی اندروز واقع در حومه شهر واشنگتن که هواپیماهای شرکت کننده در مراسم قرار است از آنجا به پرواز درآیند نوشت: «هواپیماها مال خود ماست، خلبان هم داریم و پایگاه نیز نزدیک است. فقط سوخت لازم دارد.»

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ ش.ر/س.ن
XS
SM
MD
LG