لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۹

ثبت شکایت ستاد ترامپ درباره نحوه رای‌گیری در آریزونا


ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا که تا کنون از قبول شکست در برابر رقیب انتخاباتی‌اش جو بایدن امتناع کرده، دادخواستی را در آریزونا، یکی از چند ایالتی که نتایح نهایی انتخابات در آن اعلام نشده، تنظیم کرده است.

این دادخواست که روز هفتم نوامبر به دادگاه عالی بخش ماریکوپا ارائه شده، مدغی است دستورالعمل‌های ارائه شده توسط دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات موجب شده رأی‌دهندگان در حوزه‌های رأی‌گیری دکمه‌ای را فشار دهند که احتمالاً رأی آنها را افشا کند.

این دادخواست مدعی است که چنین آرایی می‌تواند در نتیجه انتخابات این ایالت «تعیین‌کننده» باشد.

نتایج انتخابات در آریزونا که ۱۱ رأی الکترال دارد، توسط برخی رسانه‌ها به نفع جو بایدن اعلام شده است، اما اختلاف آقای بایدن یا دونالد ترامپ در این ایالت پایین است و برخی ناظران معتقدند که دونالد ترامپ هنوز در این ایالت بخت برنده شدن دارد.

تاکنون ۹۹ درصد از آرا در آریزونا شمارش شده و جو بایدن در این ایالت حدود ۲۰ هزار رأی از دونالد ترامپ پیش است.

روز شنبه هفتم نوامبر، نتایج انتخابات در پنسیلوانیا به نفع آقای بایدن اعلام شد و به این ترتیب تعداد آرای الکترال اختصاص یافته به او از مرز ۲۷۰ رأی گذشت و او به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا معرفی شد. به این ترتیب تغییر نتیجه انتخابات در آریزونا تأثیری در نتایج کلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نخواهد داشت.

با این حال به رغم اعلام نتایج این ایالت به نفع آقای بایدن توسط همه رسانه‌های عمده آمریکایی، دونالد ترامپ همچنان از پذیرش شکست در برابر او امتناع کرده است.

آقای ترامپ در این زمینه با اشاره به دادخواست‌هایی که در این زمینه در روزهای آینده ارائه خواهد شد، گفت که «واقعیت ساده این است که هنوز تا پایان انتخابات راه درازی در پیش است».

او در بیانیه‌ای اضافه کرد که «از روز دوشنبه، ستاد انتخاباتی ما پیگیری قضایی پرونده ما را در دادگاه آغاز خواهد کرد تا از رعایت کامل قانون انتخابات و اینکه برنده واقعی، اطمینان حاصل شود».

دونالد ترامپ تاکنون بدون ارائه شواهد، ادعاهایی را در زمینه تقلب و تخلف از سوی شمارنده‌های رأی در سراسر کشور مطرح کرده است.

بر اساس گزارش رادیو اروپای آزاد /رادیو آزادی با استفاده از رویترز و خبرگزاری فرانسه؛ م.ا./ک.ر.
XS
SM
MD
LG