لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۴

ترامپ به تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات از طریق اقامه دعوی ادامه می‌دهد


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، طی روز یک‌شنبه نیز با پست توئیت‌های متعدد ادعاهای خود در مورد «بروز تقلب» انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را ادامه داد اما همچنان اسناد و شواهدی در این مورد ارائه نداد.

او در این پیام‌ها متعهد شده است که به‌رغم عدم کامیابی در لغو نتایج انتخابات در دادگاه‌های چندین ایالت، پرونده‌های قضایی بیشتری را تشکیل دهد.

ترامپ در توئیت‌های خود می‌گوید که تلاش‌های او برای مبارزه با نتایج انتخابات «تازه آغاز شده است».

او همچنین می‌گوید که بسیاری از پرونده‌های قضایی تشکیل‌شده تاکنون، که بیشتر آنها به دلیل کمبود شواهد شکست خورده‌اند، توسط تیم او تشکیل نشده است.

آقای ترامپ در توئیتی تازه نوشته است: «شکایت‌های قضایی بزرگ ما که نشانگر خلاف قانون اساسی بودن انتخابات ۲۰۲۰ است و خشم نسبت به کارهایی که برای تغییر نتیجه انجام شده است، به زودی ارائه می‌شود!»

دونالد ترامپ روز یکشنبه تلویحاً شکست از رقیب دموکرات خود، جو بایدن، را در انتخابات ریاست‌جمهوری پذیرفت و در توئیتش بدون نام بردن از رقیب دموکرات خود نوشت: «او برد زیرا در انتخابات تقلب شد».

دونالد ترامپ می‌گوید در انتخابات آمریکا تقلب شده است اما تا کنون اسناد و شواهدی در این زمینه ارائه نکرده است. مقام‌های انتخاباتی آمریکا نیز گفته‌های او را تایید نکرده‌اند.

پس از این پذیرش تلویحی اما ترامپ در توئیتی دیگر نوشت که «هیچ چیزی» را نمی‌پذیرد. پس از آن نیز، بامداد روز یک‌شنبه او در تازه‌ترین توئیت خود بدون ارائه مدرکی نوشته است که «من در انتخابات برنده شدم.»

جو بایدن هشت روز پیش با اعلام نتایج غیررسمی انتخابات از سوی اکثریت رسانه‌های اصلی آمریکا، بیش از ۲۷۰ رای مجمع گزینندگان (کالج انتخاباتی) مورد نیاز را به‌دست آورد و فرد پیروز معرفی شد.

دونالد ترامپ و تیم حقوقی‌اش به‌رغم این‌که اکثر مقام‌های انتخاباتی اعلام کرده‌اند هیچ مدرکی دال بر نقض قانون مشاهده نشده است، شکایت‌های زیادی را تسلیم دادگاه‌های ایالتی کرده‌اند.

رهبران بسیاری از متحدان نزدیک آمریکا و حتی روسای جمهوری سابق، از جمله جرج بوش، رقابت بین بایدن و ترامپ را خاتمه یافته تلقی کرده و پیام‌های تبریکی به آقای بایدن فرستاده‌اند.

XS
SM
MD
LG