لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۱

ترامپ حمله خشونت‌بار به کنگره را محکوم کرد


دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه ۲۴ دی ماه حمله خشونت‌بار به کنگره آمریکا در هفته گذشته را محکوم کرد.

دونالد ترامپ در این ویدئو که از طریق حساب‌کاربری کاخ سفید در توییتر منتشر شد، به استیضاح خود برای دومین بار در مجلس نمایندگان آمریکا در همین روز هیچ اشار‌ه‌ای نکرد.

رئیس جمهوری آمریکا در این ویدئو تاکید کرد، من با صراحت خشونت‌هایی که هفته گذشته شاهد آن بودیم، را محکوم می‌کنم. خشونت و خرابکاری در کشور ما و در جنبش ما مطلقا جایی ندارد.

دونالد ترامپ اضافه کرد، خشونت اوباش با هر آنچه من به ان اعتقاد دارم و هرچه که جنبش ما به آن اعتقاد دارد، مغایر است. هیچ یک از هواداران واقعی من هرگز نمی‌توانند خشونت سیاسی را تایید کنند.

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد که همه آنانی که در حمله به کنگره دست داشته‌اند به دست عدالت سپرده خواهند شد.

روز چهارشنبه شماری از هواداران دونالد ترامپ که در سخنرانی او در جنوب کاخ سفید شرکت کرده بودند به سمت ساختمان حرکت کردند. اما به دنبال تجمع در اطراف ساختمان کنگره، شماری از خشونت طلبان طرفدار دونالد ترامپ وارد ساختمان آن شدند. در جریان این حمله دست کم پنج نفر از جمله یک افسر پلیس کشته و ده‌ها نفر بازداشت شدند.

تظاهرات آینده

دونالد ترامپ در ادامه این ویدئو گفت از طریق نهادهای امنیتی مطلع شده است که در روزهای آینده احتمالا تظاهراتی در واشینگتن و دیگر شهر برگزار خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا از همه کسانی که قرار است در این تظاهرات شرکت کنند خواست از نقض قانون و خشونت خودداری کنند.

دونالد ترامپ گفت، من به نهادهای فدرال دستور داده‌ام که از همه منابع برای برقراری نظم استفاده کنند.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که هزاران نیروی گارد ملی در واشینگتن دی سی، پایتخت آمریکا، مستقر شده‌اند، تا اطمینان حاصل شود که انتقال قدرت با ایمنی و بدون حادثه انجام خواهد شد.

وی در ادامه از همه هواداران خود خواست به کاهش تنش‌ها، برقراری آرامش و ارتقای صلح در کشور کمک کنند.

به دنبال حمله روز چهارشنبه به کنگره، دسترسی رئیس جمهوری آمریکا به حساب های شخصی خود در شبکه های اجتماعی و ویدئویی مانند توییتر، یوتیوب و فیسبوک مسدود شده است.

دونالد ترامپ در این ویدئو در واکنش به این اقدامات گفت، تلاش برای سانسور، لغو (دسترسی) و قرار دادن شهروندان ما در لیست سیاه اشتباه و خطرناک است.

او در ادامه تصریح کرد، اکنون لازم است به یکدیگر گوش دهیم، نه اینکه یکدیگر را ساکت کنیم.

دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ ۲۰ ژانویه یعنی چهارشنبه هفته آینده به پایان می‌رسد و جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا سوگند یاد خواهد کرد.

با استفاده از توییتر و فاکس نیوز؛ خ
XS
SM
MD
LG