لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۸

محکومیت زندان مدیر سابق ستاد انتخاباتی ترامپ به هفت سال و نیم افزایش یافت


پل منافورت در جلسه دادگاه نسبت به فعالیت‌های گذشته خود اظهار پشیمانی کرد.
پل منافورت در جلسه دادگاه نسبت به فعالیت‌های گذشته خود اظهار پشیمانی کرد.

پل منافورت، مدیر پیشین ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، با رای یک قاضی دادگاه ناحیه‌ای ایالات متحده به سه سال و نیم زندان بیشتر محکوم شد در حالی که تنها یک هفته قبل از این، قاضی دیگری وی را در پرونده مجزایی به چهار سال زندان محکوم کرده بود.

هر دو این پرونده‌ها نتیجه تحقیقاتی‌ست که رابرت مالر، بازرس پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، انجام داده است.

امی برمن جکسون، قاضی دادگاه ناحیه‌ای ایالات متحده، روز چهارشنبه ۲۲ اسفند در جلسه رسیدگی به اتهامات پل منافورت گفت او تحت تاثیر حکم ۴۷ ماه حبس که پنج‌شنبه گذشته قاضی دیگری در ایالت ویرجینیا علیه او به خاطر فرار مالیاتی و دیگر جرایم مالی صادر کرده بود، قرار نگرفته است.

اتهاماتی که به آقای منافورت نسبت داده شده بود می‌توانست تا بیش از ۲۰ سال حبس برای او در پی داشته باشد و از این رو حکم ۴۷ ماه زندان بسیار سبک توصیف شده است.

با این حال قاضی جکسون تاکید کرده که دادگاه او نباید به منزله بازنگری در حکم ۴۷ ماه زندان تلقی شود. این قاضی گفت که حکم سنگین‌تر علیه منافورت از آن رو صادر می‌شود که او نقش رهبری در ارتکاب جرم را داشت و دیگرانی را در این مسیر هدایت کرده است.

این در حالی‌ست که وکیل مدافع آقای منافورت می‌گوید افزایش طول دوره محکومیت تنها در مواردی مجاز است که فرد متهم رهبری یک سازمان را بر عهده داشته باشد، اما قاضی دادگاه این مسئله را رد کرد.

بر اساس گزارش‌ها، قاضی جکسون می‌توانست منافورت را بر سر دو اتهام تبانی که وی نیز آن را پذیرفته است به ده سال زندان محکوم کند. هر کدام این اتهامات که مربوط به دریافتی‌های وی از یک حزب سیاسی طرفدار روسیه در اوکراین و مخفی کردن آنها است، محکومیتی تا پنج سال زندان دارد.

اما در نهایت قاضی حکم سه سال و نیم زندان را برای وی در نظر گرفت تا مجموع محکومیت او به هفت سال و نیم زندان برسد.

پل منافورت در جلسه دادگاه نسبت به فعالیت‌های گذشته خود اظهار پشیمانی کرد و اطمینان داد که در آینده به شیوه دیگری عمل کند. او که دچار بیماری مفاصل شده است در جلسه دادگاه با ویلچر حضور یافته بود.

منبع: خبرگزاری رویترز/ س.ن/ ک.ر
XS
SM
MD
LG