لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۸

ایرلند از لغو سفر دونالد ترامپ به این کشور خبر داد


دونالد ترامپ ماه نوامبر برای حضور در مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول به پاریس می‌رود
دونالد ترامپ ماه نوامبر برای حضور در مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول به پاریس می‌رود

دولت ایرلند روز سه شنبه ۲۰ شهریور اعلام کرد که سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به این کشور در ماه نوامبر لغو شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ سفید با این حال هنوز خبر لغو سفر رئیس جمهوری آمریکا به ایرلند را تایید نکرده است و می‌گوید در حال برنامه‌ریزی سفر آقای ترامپ به اروپا در ماه نوامبر است.

دونالد ترامپ در ماه اوت اعلام کرده بود در جریان سفرش برای حضور در مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در پاریس به ایرلند نیز سفر خواهد کرد.

به دنبال اعلام خبر سفر دونالد ترامپ به ایرلند برخی از گروه ها اعلام کردند که همزمان با این سفر دست به تظاهرات اعتراضی خواهند زد.

در همین حال یک سخنگوی دولت ایرلند به رویترز گفته است: ایالات متحده اعلام کرده است که به دلیل تداخل برنامه‌های رئیس جمهوری آمریکا، سفر آقای ترامپ به ایرلند به تعویق افتاده است.

این در حالی است که سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه گفت: هنوز تصمیم نهایی در این مورد اتخاذ نشده است.

خانم سندرز همچنین اظهار داشت: رئیس جمهوری براساس برنامه قبلی در ماه نوامبر به پاریس سفر خواهد کرد. ما در حال نهایی کردن موضوع سفر وی به ایرلند هستیم.

لئو وارادکار، نخست وزیر ایرلند، پیش از آنکه به مقام نخست وزیری برسد به عنوان یک عضو کابینه مخالف دعوت از دونالد ترامپ بود. اما وی بعدا به عنوان نخست وزیر موضع خود را تغییر داده بود.

با این حال، لئو وارادکار پیشتر گفته بود که احتمال کمی وجود دارد که دونالد ترامپ به ایرلند سفر کند ولی می‌بایست احترام رئیس جمهوری آمریکا رعایت شود.

در همین زمینه حزب اپوزیسیون دولت ایرلند یعنی حزب سبزها مخالف سفر رئیس جمهوری آمریکا به این کشور است.

دونالد ترامپ پیش از این در ۲۲ تیرماه سال گذشته برای شرکت در مراسم روز باستیل به پاریس رفته بود.

با استفاده از گزارش رویترز؛ خ.ک
XS
SM
MD
LG