لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۰۹

دونالد ترامپ دستیار سابق خود را «سگ» نامید


اوماروسا مانیگو نیومن مکالمه مربوط به اخراجش از کاخ سفید را ضبط کرده است.
اوماروسا مانیگو نیومن مکالمه مربوط به اخراجش از کاخ سفید را ضبط کرده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۲۳ مرداد جنگ لفظی با اوماروسا مانیگو نیومن دستیار سابق خود را تشدید کرد و او را که ارشدترین عضو سیاهپوست کاخ سفید بود «سگ» خطاب کرد.

دونالد ترامپ در توئیتی نوشت: «وقتی به یک پست دیوانه و گریان فرصت می‌دی و بهش در کاخ سفید شغل می‌دی، ظاهرا به نتیجه نمی‌رسه. آفرین به ژنرال کلی به خاطر اخراج فوری اون سگ!»

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، با شکایت کارزار دونالد ترامپ از خانم نیومن به خاطر نقض توافق در مورد حفظ اسرار محرمانه، فشار بر او تشدید شده است. یک مقام کارزار دونالد ترامپ گفت این شکایت به نهاد حل اختلافات اداری آمریکا تسلیم شده است.

آقای ترامپ صبح سه‌شنبه با انتشار مجموعه‌ای از پیام‌ها در شبکه توئیتر حملات خود را به خانم نیومن شدت بخشید و این دستیار سابق هم به انتشار نوارهای صوتی از مکالمات ادامه داد.

خانم نیومن در کتابی که اخیرا منتشر کرده است، تصویری بسیار منفی از دونالد ترامپ ارائه می‌دهد و از جمله ادعا می‌کند که آقای ترامپ در برنامه رئالیتی‌شو خود به نام «اپرنتیس» (کارآموز) از توهین‌های نژادی استفاده می‌کرد.

این جدال لفظی در روزهای اخیر مسائل بسیار حساسی را برملا کرده از جمله فقدان تنوع نژادی در میان مقامات ارشد کاخ سفید و نگرانی‌های امنیتی، از جمله امضاء قرارداد عدم افشای مسائل کاری با همه کارمندان تا بدین وسیله کارمندان سابق را به سکوت وادارند.

خانم نیومن مکالمه مربوط به اخراجش در یکی از اطاق‌های کاخ سفید موسوم به تالار موقعیت را ضبط کرده است.

دونالد ترامپ در عین حال ادعای خانم نیومن در مورد استفاده از کلمه «کاکاسیاه» در برنامه‌های تلویزیونی خود را رد کرد.

او در شبکه توئیتر نوشت: تهیه‌کننده برنامه «اپرنتیس» (کارآموز) به او اطمینان داده است که «هیچ نواری وجود ندارد که نشان دهد من این کلمه انزجارآمیز را که اوماروسای خرفت و دیوانه به من نسبت داده به کار برده باشم».

آقای ترامپ تاکید کرد: «این کلمه در فرهنگ لغات من جای ندارد» و افزود خانم نیومن تا قبل از اینکه اخراج شود من را «قهرمان واقعی حقوق مدنی» توصیف می‌کرد.

آسوشیتدپرس می‌افزاید رابط سابق کاخ سفید با رای‌دهندگان سیاهپوست، در خاطرات جدیدش می‌گوید شنیده بود که چنین نوارهایی وجود دارند. او روز یکشنبه گفت پس از پایان نگارش کتاب به یکی از این نوارها گوش داده است.

بخش دیگری از مکالمات ضبط شده توسط خانم نیومن روز سه‌شنبه از شبکه خبری سی‌بی‌اس پخش شد و او گفت این مکالمه نشان می‌دهد که کارکنان کارزار انتخاباتی او در مورد به کاربردن توهین‌های نژادی توسط دونالد ترامپ صحبت می‌کردند.

کاخ سفید و کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ حاضر نشدند در مورد این موضوع اظهار نظر کنند.

در برنامه روز سه‌شنبه شبکه خبری سی‌بی‌اس وقتی از خانم نیومن سئوال شد آیا می‌تواند با مدارکی مثل ای‌میل و یا مکالمات ضبط شده، از ادعاهای مطرح شده در کتابش دفاع کند او در پاسخ گفت: «هر نقل قولی در کتاب می‌تواند با مدارک دیگر تایید شود و همه چیز مستند است».

این نشان می‌دهد که او ممکن است اطلاعات بیشتری برای انتشار داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس/ ش.ر/ ک.ر
XS
SM
MD
LG