لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۲

دونالد ترامپ: جانشین ابوبکر البغدادی کشته شد


رئیس‌جمهوری آمریکا نام جانشین بغدادی را ذکر نکرده و تنها گفته است که او «اکنون مرده است».
رئیس‌جمهوری آمریکا نام جانشین بغدادی را ذکر نکرده و تنها گفته است که او «اکنون مرده است».

دو روز پس از اعلام خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر گروه حکومت اسلامی موسوم به «داعش»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده خبر داد که جانشین وی نیز کشته شده است.

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه هفتم آبان در صفحه توئییتر خود نوشت که نیروهای آمریکایی به زندگی جانشین شماره یک ابوبکر البغدادی پایان داده‌اند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در این توئیت نام جانشین بغدادی را ذکر نکرده و تنها گفته است که او به احتمال قوی به بالاترین جایگاه در گروه داعش دست می‌یافت اما «اکنون مرده است».

ابوبکر البغدادی بامداد پنجم آبان در پی عملیات نیروهای آمریکایی در یکی از روستاهای شمال غربی سوریه، کمربند انتحاری خود را منفجر کرد و کشته شد.

همزمان با اعلام خبر کشته شدن وی، گزارش‌هایی درباره جانشین احتمالی او نیز منتشر شد که از جمله آنها نشریه آمریکایی «نیوزویک» فردی به نام عبدالله قرداش را گزینه اصلی باقی مانده گروه داعش برای رهبری خود معرفی کرد.

بنا به گزارش این نشریه، بغدادی از اواسط تابستان امسال عبدالله قرداش را به عنوان «مسئول امور مسلمین» انتخاب کرده بود. در عین حال با کشته شدن ابوالحسن مهاجر آن هم ساعاتی پس از مرگ ابوبکر بغدادی، عبدالله قرداش گزینه محتمل‌تری برای رهبری داعش به شمار می‌رفت.

ابوالحسن مهاجر سخنگوی داعش بود و از او به عنوان جانشین احتمالی بغدادی نام برده می‌شد.

اما از سویی برخی منابع عراقی از ابوصالح الجزایری به عنوان جانشین احتمالی ابوبکر البغدادی نام برده‌اند که از شهروندان سعودی است. اطلاعی درباره سرنوشت وی در دست نیست.

با استفاده از شبکه اجتماعی توئیتر و گزارش‌های رادیو فردا/ س.ن/ ک.ر
XS
SM
MD
LG