لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۳

ترامپ می‌گوید وزیر امنیت ملی آمریکا از مقام خود کناره‌گیری کرده‌است


کریستین نیلسن از دسامبر ۲۰۱۷ هدایت وزارت امنیت ملی را در دست داشت
کریستین نیلسن از دسامبر ۲۰۱۷ هدایت وزارت امنیت ملی را در دست داشت

رئیس‌جمهوری ایالات متحده می‌گوید کریستین نیلسن، وزیر امنیت ملی آمریکا، پست خود را ترک کرده‌است.

دونالد ترامپ در نوشته‌ای که ۱۸ فروردین ماه در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرده، می‌گوید کوین مک‌الینان، مسئول امور مرزبانی و گمرکی وزارتخانه، به‌عنوان سرپرست وزارت امنیت ملی آمریکا، جایگزین خانم نیلسن می‌شود.

آقای ترامپ نوشته است «کریستین نیلسن، وزیر امنیت ملی، از مقام خود کناره‌گیری می‌کند، و من می‌خواهم بابت خدماتش از او تشکر کنم. مطمئن هستم که کوین [مک‌الینان] خیلی خوب از عهده کارها برخواهد آمد».

خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از دو منبع خبری گزارش داده‌است که نیلسن روز ۱۸ فروردین ماه، در پی سفر اخیر همراه رئیس‌جمهوری به مرز آمریکا و مکزیک، برای گفت‌وگو با ترامپ به کاخ سفید رفته بود.

آقای ترامپ طی روزهای گذشته بار دیگر بر شدت انتقادها از وضعیت در مرزهای جنوبی ایالات متحده افزوده است. او ۱۶ فروردین ماه در سفری به مرز جنوبی، به مهاجران غیرقانونی هشدار داد که ایالات متحده دیگر نمی‌تواند آنها را بپذیرد و ظرفیت نظام مهاجرتی آن پر شده است.

منابع خبری طرف گفت‌وگو با خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته‌اند مشکلات ناشی از دریافت کمک از نهادهای دیگر برای مواجهه با شمار رو به افزایش خانواده‌های آمریکای لاتین که از مرز گذشته و وارد آمریکا می‌شوند، کریستین نیلسن را ناامید کرده‌است.

در نامه کناره‌گیری خانم نیلسن که وب‌سایت خبری «اکسیوس» آن را منتشر کرده، آمده است «با وجود پیشرفت‌ها در اصلاحات مربوط به امنیت داخلی کشورمان در عصری نو، تصمیم گرفتم که زمان آن فرا رسیده تا از مقام خود کناره‌گیری کنم».

در گذشته آقای ترامپ هشدار داده بود که کریستین نیلسن را اخراج خواهد کرد و نیلسن نیز در مواردی گفته بود ممکن است از مقام خود کناره‌گیری کند.

وزارت امنیت ملی (امنیت داخلی) ایالات متحده، در واکنش به حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ شکل گرفت. این وزارت‌خانه، از جمله امور مربوط به امنیت و محافظت از مرزها، گمرک، گارد ساحلی و مدیریت امور اضطراری را برعهده دارد.

اروپای آزاد، رادیو فردا|ت
XS
SM
MD
LG