لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۳

مالیات بر شرکت‌های دیجیتال؛ ترامپ فرانسه را به اقدام متقابل تهدید کرد


ترامپ نوشته است، ما به زودی پاسخ کاملا درخوری به اقدام  احمقانه مکرون خواهیم داد.
ترامپ نوشته است، ما به زودی پاسخ کاملا درخوری به اقدام  احمقانه مکرون خواهیم داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز جمعه ۴ مرداد در واکنش به تصمیم پاریس برای اخذ مالیات از شرکت‌های تکنولوژیک آمریکایی، تهدید به مقابله به مثل کرد.

آقای ترامپ در توییتر نوشت: «اگر قرار باشد کسی برای آنها مالیات تعیین کند، باید کشور خود آنها، یعنی ایالات متحده چنین کند. ما به زودی پاسخ کاملا درخوری به اقدام احمقانه مکرون خواهیم داد.»

وی سپس اضافه کرد: «من همیشه گفته‌ام که شراب آمریکایی بهتر از شراب فرانسوی است»، جمله‌ای که می‌تواند نشان دهد آمریکا کدام بخش از اقتصاد فرانسه را نشانه خواهد گرفت، خاصه با توجه به سخنان پیشین دونالد ترامپ درباره افزایش تعرفه‌ها بر شراب فرانسوی.

به گفته کاخ سفید، آقای ترامپ هفته گذشته در تماسی با همتای فرانسوی خود نسبت به تصمیم پاریس ابراز نگرانی کرده بود.

جود دیر، سخنگوی کاخ سفید، اظهار داشت که ایالات متحده «از تصمیم فرانسه برای اخذ مالیات از خدمات دیجیتال شرکت‌های آمریکایی و کارگران آن به شدت ناامید است» و به دقت بررسی خواهد کرد که به «اقدام یکجانبه فرانسه» چه پاسخی بدهد.

سنای فرانسه دو هفته قبل لایحه سه درصد مالیات بر درآمد حاصله شرکت‌های دیجیتال در فرانسه را به تصویب رساند که شامل همه شرکت‌هایی می‌شود که درآمدشان در این کشور بالغ بر ۲۵ میلیون یورو و در کل جهان بالغ بر ۷۵۰ میلیون یورو باشد.

این مصوبه عطف به ماسبق می‌شود و درآمد این شرکت‌ها از آغاز سال جاری میلادی را دربرمی‌گیرد.

دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نظیر اتریش، بریتانیا، اسپانیا و ایتالیا نیز اعلام کرده‌اند که قصد دارند بر شرکت‌های دیجیتال مالیات ببندند.

آنها تعیین مالیات را از این نظر ضروری می‌دانند که شرکت‌های بزرگ و چندملیتی اینترنتی نظیر فیسبوک و آمازون سود خود را در کشورهایی مانند ایرلند که نرخ مالیات پایین است، تضمین کرده‌اند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن
XS
SM
MD
LG