لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۰

ترامپ تصویری را که خواهان محاکمه مخالفانش است به اشتراک گذاشت


دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، صبح چهارشنبه تصویری را که خواهان محاکمه برخی مخالفان او به جرم «خیانت» و بازداشت آنهاست به شراکت گذاشت.

این تصویر که رییس جمهور آمریکا آن را از یک حساب توئیتری هواداران ترامپ باز توئیت کرد شامل مقامات فعلی و سابق دولت آمریکاست که دونالد ترامپ بارها از آنها انتقاد کرده است.

باراک اوباما رییس جمهور سابق، هیلاری کلینتون نامزد حزب دمکرات در انتخابات ۲۰۱۶، رابرت مالر بازرس ویژه وزارت دادگستری در پرونده دخالت‌های روسیه در انتخابات، جیمز کومی مدیر سابق اف‌بی‌آی و بیل کلینتون رییس جمهور اسبق آمریکا از جمله افرادی هستند که چهره آنها در این تصوير منتشر شده است.

در زیر نویس این تصویر نوشته شده: «اکنون که ثابت شده تبانی با روسیه یک دروغ است محاکمه به جرم خیانت چه زمانی آغاز می‌شود؟»

چندین تن از افرادی که عکس آنها در این تصویر دیده می شود ماه گذشته هدف ارسال بسته‌های انفجاری بودند که گفته می‌شود یک طرفدار دونالد ترامپ آنها را فرستاده است.

بازتوئیت این تصاویر در زمانی صورت می‌گیرد که گزارش شده بازرس مالر در مراحل نهایی تحقیقات خود در مورد احتمال تبانی کارزار دونالد ترامپ با روسیه است.

دونالد ترامپ روز دوشنبه يک بار ديگر به بازرس مالر حمله کرد و او را یک «دادستان مشکل آفرین که اکنون خودسر است» توصیف کرد. بازرس مالر با تسلیم شکایت جدیدی به مراجع قضایی گفته است پل منافورت، رییس سابق کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ با دادن شواهد دروغ به دادستانی فدرال توافق مربوط به پذیرش اتهامات خود را نقض کرده است.

دونالد ترامپ در واکنش به این خبر در مجموعه‌ای پیام در شبکه توئیتر بازرس مالر را متهم کرد که به نظام قضایی کشور «ضربات مهلکی» زده و در تحقیقات خود «فقط به یک سو نگاه می‌کند.»

منبع: نشریه هیل؛ ش.ر/س.ن
XS
SM
MD
LG