لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۴

ترامپ هشدار داد صدور کیفرخواست علیه او به مشکلاتی بی‌سابقه در آمریکا می‌انجامد


دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، هشدار داد که اگر بررسی اسناد طبقه‌بندی به دست آمده از ملک شخصی‌اش به ارائه کیفرخواست علیه او منجر شود، «مشکلاتی در این کشور رخ خواهد داد که تا حال مشابه آن دیده نشده است».

به نوشته سایت پولیتیکو، آقای ترامپ روز پنج‌شنبه ۲۴ شهریور در یک مصاحبه رادیویی، افزود که در آن صورت «فکر نمی‌کنم مردم آمریکا (این وضع را) تحمل کنند» و آمریکا «از هم خواهد پاشید» و «چند تکه خواهد شد».

هنگامی که مجری برنامه به آقای ترامپ گفت که ممکن است منتقدانش این سخنان او را «تحریک به خشونت» تعبیر کنند، رئیس جمهور پیشین پاسخ داد: «این تحریک نیست، من تنها نظرم را می‌گویم، فکر نمی‌کنم که مردم آمریکا طاقت بیاورند...مشکلاتی خواهد بود، مشکلات بزرگ.»

این سخنان آقای ترامپ شبیه اظهاراتی است که او پیش از رویدادهای روز ۱۷ دی سال ۱۳۹۹ بیان کرد. چند روز پیش از آن‌که آقای ترامپ کاخ سفید را ترک کند، هواداران او با هجوم به کنگره آمریکا، شرایطی ایجاد کردند که مشابه آن در این کشور دیده نشده بود.

هم‌زمان، دادگاه فدرال منطقه پالم‌بیچ در ایالت فلوریدا، جایی که ملک شخصی آقای ترامپ در آن قرار دارد و ماموران اداره تحقیقات داخلی پنج هفته پیش «یازده هزار» ورق دولتی، شامل «صدها سند محرمانه» را ضبط کردند، روز ۲۴ شهریور ناظر ویژه مستقلی را طبق درخواست آقای ترامپ برای بررسی بخش محرمانه سندها تعیین کرد.

نیویورک تایمز نیز روز ۲۴ شهریور گزارش داد که در یک پرونده جداگانه دیگر، شواهد حاکی است که دادستان ایالت نیویورک پیشنهاد تیم وکلای آقای ترامپ برای سازش درباره پرونده اغراق‌گویی در ارزش دارایی‌های او را رد کرده است.

به نوشته نیویورک تایمز، این احتمال تقویت شده که شکایت خصوصی علیه دونالد ترامپ در این پرونده ثبت شود.

با این اوصاف دونالد ترامپ با ادامه سخنرانی و سفرهای متعددش به ایالات مختلف، کماکان این شائبه را دامن می‌زند که سودای بازگشت به کاخ سفید در انتخابات پاییز دو سال دیگر را دارد.

مطالب جدیدی که به نقل از آقای ترامپ در یک کتاب جدید درباره او منتشر شد، مهر تایید دیگری بر نیت او برای اعلام نامزدی در انتخابات بعدی ریاست جمهوری است.

در کتابی به قلم پیتر بیکر و سوزان گلاسر که این هفته در آمریکا منتشر شد، آقای ترامپ گفته است که مایک پنس دیگر شریک انتخاباتی او نخواهد بود زیرا پنس با خودداری از باطل اعلام کردن شکست انتخاباتی مشترک در انتخابات دو سال پیش، در واقع «خودکشی سیاسی» کرد.

XS
SM
MD
LG